Mercedes AMG ustanowił bardzo wysokie wymagania oponom, jakie miały znaleźć się w oryginalnym wyposażeniu sportowego
modelu, które nowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 spełniły we wszystkich aspektach.
Uzyskane najwyższe osiągi są efektem wspólnych prac rozwojowych prowadzonych przez specjalistów z Michelin Technology Center i producenta samochodów ze Stuttgartu. Skalę tego projektu najlepiej obrazują liczby: ponad 100 sesji testowych zorganizowanych we Włoszech, centrum testowym Michelin w Ladoux we Francji oraz na torze Nürburgring w Niemczech, 1 800 opony prototypowych i serii specjalnej oraz 800 opon przedseryjnych, testy prowadzone przy szybkościach dochodzących do 315 km/h
Pięć innowacji technologicznych zastosowanych w oponie Michelin Pilot Sport Cup 2:
- Mieszanka bieżnika: produkowana przy użyciu tych samych technologii co w przypadku opon wyścigowych, mieszanka bieżnika opon Michelin Pilot Sport Cup 2 wykorzystuje technologię Bi-Compound, czyli stosuje różne rodzaje gumy w części wewnętrznej i zewnętrznej. Guma zewnętrznej część bieżnika jest wykonana z ciężkich łańcuchów cząsteczkowych, których twardość została tak dobrana, aby zapewnić maksymalną przyczepność na suchych łukach, w szczególności na ostrych zacieśniających się zakrętach. Z kolei wewnętrzna część opony wykorzystuje bardziej sztywną mieszankę gumy, aby zapewnić precyzję kierowania.
- Opasanie z włókna aramidowego: główną cechą opasania wykonanego z gęstego włókna aramidowego jest podniesiona wytrzymałość na rozciąganie. Ten element jest lekki a zarazem pięć razy bardziej wytrzymały niż stal o takiej samej masie. W rezultacie zastosowania tego elementu powierzchnia kontaktu opony pozostaje niezmieniona, a siła odśrodkowa jest efektywnie kontrolowana, nawet przy dużych prędkościach.
- Zmienna powierzchnia styku – The Track Variable Contact Patch 3.0: innowacja ta jest modyfikacją The Track Variable Contact Patch 2.0 wykorzystanej w oponach Michelin Pilot Super Sport. Optymalizuje ona ciśnienie na powierzchni styku opony, tak aby jak najwięcej gumy miało kontakt z podłożem, dzięki temu zapewnia najlepszą przyczepność na łukach i ostrych zakrętach.
- Nowy obszar drutówki: obszar drutówki jest o 10 proc. szerszy niż w tradycyjnej oponie sportowej. Jest on wzmocniony mieszanką gumy zwiększającą sztywność boczną oraz zapewniającą precyzyjne kierowanie.
- Aksamitne boki opon: specjalny proces tłoczenia w formach w połączeniu z unikalnym doświadczeniem Grupy Michelin doprowadził do powstania Michelin Velvet Technology. Rozwiązanie to pozwala załamać światło w taki sposób, że opona wygląda, jakby była wykonana z aksamitu.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?