Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opony zimowe - kierowcy już decydują się na wymianę ogumienia

redakcja.regiomoto
Wymiana opon na zimowe
Wymiana opon na zimowe
Radomscy kierowcy już rozglądają się za wymianą opon. Warto teraz skorzystać z usługi, bo są upusty w warsztatach.
Wymiana opon na zimowe
Wymiana opon na zimowe

Jeśli przyjdzie nam zimą wyjechać samochodem z zaśnieżonego parkingu, lub przejechać się po wiejskich drogach, to opony zimowe będą jak dar niebios. Właśnie pod koniec października jest najlepszym momentem na wymianę letnich opon na zimowe.

Jeszcze za oknem są dodatnie temperatury, w dzień jest dość ciepło, choć już w Tatrach spadł śnieg. Czy koniec października, to dobra pora, by wymienić opony? Kamil Struzik z firmy wulkanizacyjnej z ulicy Warsztatowej w Radomiu namawia, by teraz skorzystać z usługi.

Specjaliści przekonują, że opony zimowe trzeba założyć na koła, gdy średnia dobowa temperatura przez kilka dni z rzędu utrzymuje się poniżej siedmiu stopni Celsjusza.

REKLAMA
Opony regiomoto.pl - opony i felgi samochodowe, sklep internetowy

WIĘKSZA ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Okazuje się też, że radomscy kierowcy w coraz większym stopniu zwracają uwagę na bezpieczeństwo jazdy i przytłaczająca większość kierowców już wymienia opony. Jeszcze do niedawna impulsem do zmiany ogumienia w samochodach była zmiana pogody. Gdy tylko pojawiły się pierwsze przymrozki, albo i nawet opady śniegu, to tworzyły się od razu wielkie kolejki w serwisach ogumienia. Teraz kierowcy dużo wcześniej zmieniają opony.

- Jednak najwięcej klientów zjawi się pod drzwiami warsztatu, gdy na dworze będzie biało. To może być za późno, bo straci się więcej czasu – dodaje Kamil Struzik.

Stanisław Kozik jest jednym z radomskich kierowców, który na dodatek od lat prowadzi firmę transportową.
- Nie wyobrażam sobie dziś, jak można jeździć bez zimówek. Pamiętam wprawdzie czasy, gdy nie było opon zimowych, bo żadnych wówczas nie było w sklepach, ale te czasy już dawno minęły. Teraz trzeba to traktować jak obowiązek – uśmiecha się pan Stanisław.

Inny radomianin, Piotr Domalewski przyznaje, że kilka lat temu przeżył trudne chwile na krajowej siódemce, gdy z Warszawy usiłował wrócić na letnich oponach.

- Spadł akurat śnieg, zrobiła się ślizgawica, a ja ledwo mogłem ruszyć z miejsca. Ledwo – ledwo jechałem moją beemką na letnich oponach, bojąc się, że wyląduję w rowie – dodaje kierowca.

UŻYWANE, CZY NOWE

Ceny opon są bardzo zróżnicowane: od kilkuset złotych za markową, z najwyższej półki, po tanie gumy. Ci, co chcą bardzo oszczędzić, wybierają używane opony. Cena, to kilkadziesiąt złotych za jedną sztukę.

- Nigdy bym takich używanych nie założył na koła. Na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać, bo nie wiadomo, czy opona nie była klejona, a to grozi wypadkiem w czasie jazdy – ostrzega jeden z pracowników serwisu.

Zauważalną tendencją jest coraz częstszy zakup opon przez Internet. Warto jednak upewnić się, jakie opony musimy wybrać i czy sprzedawane opony nie leżały latami w magazynie.

Sprawdź ceny opon zimowych i letnich w sklepie regiomoto.pl i motointegrator.pl

.rec-opony-1{

font-family: Arial,sans-serif;

font-size: 14px;

font-weight: normal;

line-height: 18px;

color: #333;

}

.rec-opony-1 select{

font-size: 12px;

font-weight: bold;

width: 90px;

margin-left: 0;

margin-right: 13px;

margin-top: 0;

margin-bottom: 0;

background-color: #fff;

border: 1px solid #ccc;

display: inline-block;

padding: 4px 6px;

color: #555;

vertical-align: middle;

-webkit-border-radius: 3px;

-moz-border-radius: 3px;

border-radius: 3px;

font-family: Arial,sans-serif;

margin: 0;

}

.rec-opony-1 .mi-search-btn{

display: inline-block;

padding: 4px 12px;

margin-bottom: 0;

font-size: 12px;

line-height: 18px;

text-align: center;

color: #333;

text-shadow: 0 1px 1px rgba(255,255,255,0.5);

-webkit-border-radius: 3px;

-moz-border-radius: 3px;

border-radius: 3px;

-webkit-box-shadow: inset 0 1px 0 rgba(255,255,255,0.2),0 1px 2px rgba(0,0,0,0.05);

-moz-box-shadow: inset 0 1px 0 rgba(255,255,255,0.2),0 1px 2px rgba(0,0,0,0.05);

box-shadow: inset 0 1px 0 rgba(255,255,255,0.2),0 1px 2px rgba(0,0,0,0.05);

border: 1px solid #ccc;

background-color: #faa732;

background-image: -moz-linear-gradient(top,#fbb450,#f89406);

background-image: -webkit-gradient(linear,0 0,0 100%,from(#fbb450),to(#f89406));

background-image: -webkit-linear-gradient(top,#fbb450,#f89406);

background-image: -o-linear-gradient(top,#fbb450,#f89406);

background-image: linear-gradient(to bottom,#fbb450,#f89406);

background-repeat: repeat-x;

border-color: #f89406 #f89406 #ad6704;

border-color: rgba(0,0,0,0.1) rgba(0,0,0,0.1) rgba(0,0,0,0.25);

filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr='#fffbb450',endColorstr='#fff89406',GradientType=0);

filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(enabled=false);

}

.rec-opony-1{

width: 300px;

height: 250px;

background-image: url('http://regiomoto.pl/portal/sites/regiomoto/files/images/imce/7/rec_opony01.jpg');

position: relative;

}

.rec-opony-1 label span{

font-size: 11px;

display: block;

}

.rec-opony-1 .custom-field{

position: absolute;

}

.rec-opony-1 .custom-field select{

width: 80px;

}

.rec-opony-1 .cf-szerokosc{

top: 115px;

left: 12px;

}

.rec-opony-1 .cf-profil{

top: 115px;

left: 110px;

}

.rec-opony-1 .cf-srednica{

top: 115px;

left: 209px;

}

.rec-opony-1 .cf-manufacturer{

right: 10px;

top: 172px;

}

.rec-opony-1 .cf-winter{

font-size: 13px;

bottom: 14px;

left: 10px;

}

.rec-opony-1 .cf-winter span{

display: inline-block;

position: relative;

font-size: 13px;

top: -2px;

}

.rec-opony-1 .cf-winter input{

padding: 0;

margin: 0;

}

.rec-opony-1 .cf-summer{

font-size: 13px;

bottom: 14px;

left: 105px;

}

.rec-opony-1 .cf-summer span{

display: inline-block;

position: relative;

font-size: 13px;

top: -2px;

}

.rec-opony-1 .cf-summer input{

padding: 0;

}

.rec-opony-1 .cf-manufacturer span{

display: inline-block;

}

.rec-opony-1 .cf-manufacturer select{

width: 217px;

}

.rec-opony-1 .mi-search-btn{

position: absolute;

bottom: 10px;

right: 10px;

}

Szerokość:

5.00

6.00

6.50

7.00

7.50

30

125

135

145

155

165

175

185

195

205

215

225

235

245

255

265

275

285

295

305

315

325

335

345

355

10.50"

11.50"

12.50"

5.00"

6.00"

6.50"

7.00"

7.50"

8.50"

9.50"

Profil:

9,50

25

30

35

40

45

50

55

60

65

70

75

80

85

Średnica:

17

12"

13"

14"

15"

16"

16.5"

17"

18"

19"

20"

21"

22"

23"

24"

26"

Producent:

dowolny

APOLLO 

BARUM 

BFGOODRICH 

BRIDGESTONE 

CONTINENTAL 

DAYTON 

DUNLOP 

DĘBICA 

FIRESTONE 

FULDA 

GOODYEAR 

HANKOOK 

KLEBER 

KORMORAN 

KUMHO 

MABOR 

MICHELIN 

PIRELLI 

SAVA 

UNIROYAL 

VREDESTEIN 

letnie

zimowe

Szukaj opon

Minimum cztery milimetry bieżnika

Fachowcy motoryzacyjni przypominają, że przepisy dopuszczają do użytkowania opony o grubości bieżnika nie mniejszej niż 1,6 milimetra. Jednak na zimowych drogach taki bieżnik może okazać się niewystarczający na rozjeżdżony śnieg czy gołoledź. Minimum bezpieczeństwa zimą zapewnia bieżnik o grubości co najmniej cztery milimetry i to tylko wtedy, gdy opona ma mniej, niż dziesięć lat. Jeśli opona przekroczyła ten wiek, to nadaje się do bezwzględnej wymiany, nawet jeśli ma dobry bieżnik.

Antoni Sokołowski "Echo Dnia"
[email protected] 

REKLAMA
Części regiomoto.pl - akcesoria i części samochodowe, sklep internetowy

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty