Oprogramowanie 4TRANS dzięki analizie danych z tachografów i kart kierowcy jest wstanie wykryć nieprawidłowości i manipulacje jeśli chodzi o czas pracy kierowcy. - Analiza danych z tachografu polega na sprawdzeniu czy informacje zapisane na tachografie i karcie kierowcy są prawdziwe. Często dochodzi do sfałszowania tych informacji poprzez jazdę bez karty. W takiej sytuacji inspektor, który dokonuje kontroli nie widzi czy kierowca jeździł w limicie, czy limit został przekroczony i o ile. Często się zdarza, że kierowcy poprzez manipulacje jeżdżą po 20, 30, a nawet 40 godzin bez odpoczynku dziennego, który trwa minimalnie 9 godzin. Dlatego zdarza się, że kierowca w czasie kontroli jest tak zmęczony, że nie jest wstanie sam wyjść z ciężarówki – mówi newsrm.tv Małgorzata Stocerz, Kierownik Działu Obsługi Służb Kontrolnych w firmie Inelo.
Brytyjska DVSA to jedna z najbardziej poważanych i opiniotwórczych instytucji zajmujących się kontrolą pojazdów na terenie Europy. Inspekcja ta zajmuje się m.in. wydawaniem dokumentu prawa jazdy na samochody ciężarowe, badaniem sprawności pojazdów oraz przeprowadza kontrole na drogach Szkocji, Anglii oraz Walii. Ze względu na zakres działań DVSA, eksperci wprowadzili nowe funkcjonalności do programu według zapotrzebowania instytucji, a także przeszkolili wewnętrznych trenerów DVSA, których zadaniem będzie przekazywanie wiedzy o programie pozostałym inspektorom.
Zobacz także: Używany Ford Mondeo. Wady i zalety
Polecamy: Redakcyjny test Audi RS6
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?