Do napędu zastosowano wysokoprężny silnik 2,0 l o mocy 160 KM. Średnie spalanie wynosi 5,2 l oleju napędowego na 100 km, co odpowiada emisji CO2 równej 136g/km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 221 km/h.
Z jednostką napędową współpracuje 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów, której ostatnie przełożenie zostało wydłużone tak, by zredukować prędkość obrotową silnika i zużycie paliwa. Ponadto wskaźnik sygnalizuje kierowcy kiedy system zarządzania układem napędowym uzna zmianę biegu na wyższy za optymalną, celem zaoszczędzenia paliwa.
W ecoFLEX zastosowano też układ spalania CleanTech, obniżający spalanie i poziom emisji dzięki elektronicznemu sterowaniu w obwodzie zamkniętym. Wykorzystano przy tym
piezoodpornym czujniki, które mierzą ciśnienie w każdej z czterech komór spalania.
Insignię poddano również zmianom aerodynamicznym, w efekcie których współczynnik oporu powietrza zmniejszono z 0,28 do 0,26. Udało się to osiągnąć poprzez: dodanie osłony zbiornika paliwa z przodu tylnej osi; zamknięcie górnej kraty wlotu powietrza; zamknięcie głównego wycięcia przedniego spojlera; obniżenie wysokości w pionie oraz uszczelnienie niższej strony chłodnicy. Ponadto samochód został wyposażony w stawiające niski opór toczenia opony.
Insignia ecoFlex będzie kosztować o 2200 zł więcej niż standardowa wersja z dieslem 2,0 l/160 KM, zużywającym średnio 5,8 l/100 km.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?