Oszczędny silnik Energy dCi 90

(ip)
Energy dCi 90, Fot: Renault
Energy dCi 90, Fot: Renault
Dzięki tej jednostce, opracowanej na bazie silnika Energy dCi 110 i zawierającej w sobie kwintesencję najnowszych technologii, Kangoo jest obecnie najoszczędniejszym pojazdem w swojej kategorii, zarówno pod względem zużycia paliwa jak i emisji CO2, tak w wersji osobowej, jak i dostawczej, czyli Kangoo Express.

Kangoo wyposażone w silnik Energy dCi 90 wykazuje się rekordowo niskim zużyciem paliwa, wynoszącym zaledwie 4,4 l/100

Energy dCi 90, Fot: Renault
Energy dCi 90, Fot: Renault

km1 w cyklu mieszanym NEDC i emisją CO2 na poziomie 115 g/km1. Ten silnik pozwala zatem znacząco obniżyć koszty codziennego użytkowania pojazdu. Prócz zdecydowanej obniżki kosztów paliwa (-16%, tj. 0,8 l/100km), zwiększono także z 30 000/2 lata do 40 000/2 lata przebiegi między wymianami oleju, co plasuje je w czołówce tej kategorii pojazdów. Ponadto zarówno użytkownicy prywatni jak i instytucjonalni będą mogli korzystać - w zależności od krajowych systemów podatkowych
- z ulg w opłatach z tytułu emisji CO2. I tak na przykład we Francji modele Kangoo z nowym silnikiem będą objęte obniżką podatku od pojazdów służbowych. Oznacza to łączną obniżkę kosztów użytkowania samochodów wyposażonych w te silniki aż o 14% (w porównaniu do standardowych silników dCi 90, zależnie od kraju), co powinni w szczególności docenić klienci instytucjonalni.

Aby dojść do tak świetnych wyników, silniki 1.5 dCi 90 zostały odpowiednio zmodyfikowane poprzez zastosowanie najnowszych technologicznych rozwiązań przejętych z silnika Energy dCi 110, oferowanego już wcześniej w modelach Mégane i Scénic. Energy dCi 90 stanowią kwintesencję zaawansowanych technologii, z których część jest bezpośrednim owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1. Powłoki diamentopodobne DLC (Diamond-Like Carbon), pokrywające na przykład popychacze wałka rozrządu, są od wielu lat stosowane

w samochodach wyścigowych. Tego rodzaju obróbka powierzchniowa nadaje im właściwości mechaniczne powodujące znaczne obniżenie oporów tarcia i zwiększenie efektywności energetycznej silnika, a w rezultacie zwiększenie osiągów i obniżenie zużycia paliwa.

Nowy silnik wysokoprężny jest również wyposażony w układ odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania (Energy Smart Management) oraz układ Stop & Start najnowszej generacji.

Rozwiązania te były opracowywane głównie z myślą o poprawie poziomu komfortu kierowcy i pasażerów, na przykład poprzez:

  • wyeliminowanie zatrzymywania silnika podczas postoju w korkach ulicznych - samochód musi przekroczyć prędkość 4 km/h, aby spowodować ponowną aktywację systemu Stop & Start po postoju,
  • utrzymywanie żądanej temperatury w kabinie, jak również zasilania radioodtwarzacza
  • i systemu nawigacji,
  • obniżanie poziomu hałasu w kabinie poprzez zmniejszanie natężenia nawiewu podczas postoju.

Osiągi pojazdu zostały utrzymane na optymalnym poziomie. Wysoki moment obrotowy 200 Nm, dostępny w wersji 90-konnej już od 1 750 obr./min, zapewnia prawdziwą przyjemność prowadzenia z dynamicznymi przyspieszeniami na kolejnych biegach już od najniższych obrotów.

Wprowadzenie tego nowego silnika do oferty zapoczątkowuje nowy etap strategii Renault w zakresie podzespołów mechanicznych. Jej celem jest zdobycie przez Renault pozycji europejskiego lidera pod względem obniżania emisji CO2 dzięki wprowadzaniu technologicznie zaawansowanych rozwiązań do silników spalinowych oraz rozwijaniu gamy elektrycznych zespołów napędowych. Ofensywa ta znajduje od roku swoje odzwierciedlenie w postaci systematycznego wprowadzania do oferty nowych, wydajnych i oszczędnych silników: Energy dCi 90, które tym sposobem stały się 6 i 7 jednostką w ofercie silników Energy.

Dane techniczne silnika Energy dCi 90 w skrócie:
•    4 cylindry, turbodoładowanie, 8 zaworów, 1.5 l (1461 cm³)
•    System Stop & Start
•    System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania (ESM)
•    Układ recyrkulacji schłodzonych spalin (Niskociśnieniowy EGR)
•    Popychacze wałka rozrządu z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon)
•    Dysze wtrysku ANI (o indywidualnym kącie wtrysku warstwowego)

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty