Produkowany od dziewięciu lat niemiecki SUV doczekał się następcy. Nowe Audi Q7, które wiosną 2015 r. pojawi się na rynku, będzie krótsze i niższe od poprzednika. Dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości będzie też lżejsze. Auto będzie mierzyło 5,05 m długości, 1,97 m szerokości i 1,74 m wysokości. Rozstaw osi będzie wynosił 2,99 m. Samochód będzie miał jednak dłuższą i wyższą kabinę, więc miejsca dla pasażerów przybędzie. Niższa masa (średnio o 325 kg) i niżej położony środek ciężkości mają poprawić właściwości jezdne nowego Audi Q7. W wersji z trzylitrowym turbodieslem samochód ma ważyć około dwóch ton.
Samochód skonstruowano na nowej płycie podłogowej dla modeli z silnikiem umieszczonym wzdłużnie. Audi wykorzysta ją również przy innych autach planowanych na kolejne lata. Audi Q7 zależnie od wersji mieści pięciu lub siedmiu pasażerów. Siedzenia w środkowym rzędzie można przesuwać niezależnie od siebie, ich zakres regulacji to 11 cm. Siedzenia w ostatnim rzędzie składają się elektrycznie.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć nowego Audi Q7
Pojemność bagażnika Audi Q7 przy rozłożonych siedmiu fotelach wynosi 295 l, przy pięciu 890 l, a przy dwóch 2075 l.
Pod maskę Audi Q7 na początku trafią trzylitrowe silniki V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Benzynowa jednostka 3.0 TSI ma moc 333 KM i 440 Nm maks. momentu obr. Dodano w niej także sprężarkę mechaniczną. Auto z tym silnikiem od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6,1 s. i może jechać z prędkością 250 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 7,7 l/100 km.
Turbodiesel 3.0 V6 TDI ma moc 272 KM i 600 Nm maks. momentu obr. Od 0 do 100 km/h Audi Q7 z tym silnikiem rozpędza się w 6,3 s., a jego prędkość maksymalna to 234 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 5,7 l/100 km. Słabsza wersja tego silnika - o mocy 218 KM - będzie dostępna w kolejnych miesiącach.
Niemiecka firma zaoferuje także hybrydę. Audi Q7 e-tron quattro będzie miało silnik 3.0 V6 TDI i motor elektryczny. Moc układu napędowego wyniesie 373 KM a maks. moment obr. 700 Nm. Takie auto od 0 do 100 km/h ma przyspieszać w 6 s. i rozpędzać się do prędkości maksymalnej, wynoszącej 225 km/h. Deklarowane średnie zużycie paliwa, jak podaje producent, ma wynosić 1,7 l/100 km a zasięg na akumulatorach 56 km.
W USA i Azji samochód będzie oferowany też z jednostką benzynową 2.0 TFSI o mocy 252 KM.
Za przeniesienie napędu na obie osie będzie odpowiadała nowa ośmiobiegowa skrzynia automatyczna tiptronic. Centralny mechanizm różnicowy w normalnych będzie rozdzielał moment obrotowy w proporcjach 60:40 z przewagą tyłu. Z napędem quattro będzie współpracował układ stabilizacji toru jazdy przyhamowujący wewnętrzne koła, by poprawić trakcję w zakrętach. Zwrotność przy manewrach z małą i dużą prędkością mają też poprawić skrętne koła na tylnej osi. Przy niskiej szybkości skręcają one w przeciwną stronę niż przednie koła, przy dużej - w tym samym kierunku.
Zawieszenie Audi Q7 będzie w pełni niezależne - z przodu i z tyłu zastosowano oś pięciowahaczową.
Kierowca będzie mógł też wybrać tryb jazdy - m.in. komfortowy, sportowy, terenowy, czy oszczędny.
Auto w standardzie będzie miało też szereg elektronicznych systemów wspomagających kierowcę - od asystenta parkowania, adaptacyjnego tempomatu, systemu rozpoznającego zmęczenie po system awaryjnego hamowania w mieście. W kabinie oprócz dwustrefowej klimatyzacji znajdą się też tablety dla pasażerów siedzących z tyłu (jeden w standardzie) czy system audio 3D (do wyboru Bose lub Bang & Olufsen). Będzie też najnowsza wersja systemu MMI, sterującego pokładową elektroniką, i wirtualny kokpit, czyli wyświetlacz w miejscu zegarów, znany z Audi TT.
W Niemczech ceny nowego Audi Q7 będą startować od 61 tys. euro.
(DKO)
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?