Roboty drogowe Strabag rozpoczął 16 lipca 2009 roku. Do budowy drogi
użyto 11,2 mln t kruszyw, tj.: ok. 4,5 mln kruszyw m.in. takich jak: bazalt, melafir, granit, szarogłaz, granodioryt, żużel pomiedziowy, co stanowi objętościowo 2 680 pociągów po 28 wagonów, czyli 75 tys. wagonów oraz ok. 6,8 mln t piasku, co zmieściłoby się w 261 260 ciężarówkach 4-osiowych po 26 tony każda.
Ten 105,9 km odcinek A2 powstał w rekordowym czasie i jeszcze przez
mistrzostwami EURO 2012 skróci czas podróży między Poznaniem a Berlinem o
2 godziny. Jest też obecnie najważniejszym łącznikiem drogowym między
Polską a Niemcami poprzez przejście graniczne w Świecku. Dzięki niemu od
1 grudnia 2011 roku będzie można podróżować między granicą
polsko-niemiecką a Strykowem pod Łodzią jednym ciągiem komunikacyjnym.
**CZYTAJ TAKŻE
Wszyscy na Berlin - Autostrada A2Autostrada A2 jednak gotowa na Euro 2012?
**
Na całym odcinku A2 powstały 84 obiekty inżynierskie w tym: 31 wiaduktów
wybudowanych nad autostradą i 19 obiektów znajdujących się w jej ciągu.
Obiekty służące ochronie środowiska to: 23 dolne i 13 górnych przejść
dla zwierząt obejmujących także 3 tzw. bramownice dla nietoperzy oraz
10,5 km ekranów akustycznych.
Pierwsi kierowcy przejadą autostradą A2 Nowy Tomyśl - Świecko 1 grudnia 2011 roku.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?