Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Na drogach

Parkingi przesiadkowe w Szczecinie: Jak odkorkować to miasto

Data publikacji: Autor: redakcja.gdp

Parkingi przesiadkowe w Szczecinie: Jak odkorkować to miasto Pojawiła się koncepcja, aby w Szczecinie wdrożyć system "Parkuj i jedź”. Jego głównym założeniem jest zmniejszenie ruchu samochodowego w centrum miasta.

System "parkuj i jedź” polega na utworzeniu specjalnych parkingów przesiadkowych przeznaczonych dla osób, które dojeżdżają z przedmieść i korzystają z komunikacji miejskiej.

Kierowcy pozostawiają swoje auta na takim parkingu, przesiadają się do komunikacji zbiorowej i w ten sposób kontynuują drogę do centrum miasta. Takie rozwiązanie ma ułatwić poruszanie się i zmniejszyć ruch samochodowy.

System "parkuj i jedź” zastosowano już w wielu miastach, m.in. w Warszawie.

Teraz pojawił się pomysł, aby specjalne parkingi przesiadkowe stworzyć także w Szczecinie.

– Z systemem "parkuj i jedź” można się spotkać w wielu europejskich miastach – mówi szczeciński radny Marcin Paluch. – Tam nie jest to niczym nadzwyczajnym.

Koncepcja wdrożenia systemu w Szczecinie znalazła się w strategii rozwoju miasta.

Urząd miasta opracował kilka lokalizacji parkingów buforowych, z których część będzie mogła pełnić funkcję "Parkuj i jedź”.

Znajdują się one w pobliżu ulic:
- Gryfińskiej/Batalionów Chłopskich (planowany przystanek SST),
- Energetyków (przystanek linii tramwajowych),
- Ceglanej (pętla tramwajowo autobusowa Stocznia Szczecińska),
- Warcisława (pętla tramwajowa i stacja kolejowa Dworzec Niebuszewo),
- Szafera (planowana pętla tramwajowo-autobusowa obok hali widowiskowo-sportowej),
- Ku Słońcu (przystanek Osiedle Akademickie dla linii tramwajowej),
- Cukrowej (stacja kolejowa Gumieńce i planowany przystanek linii tramwajowej),
- Dworcowej (w pobliżu przystanku tramwajowego i autobusowego) oraz
- w pobliżu pętli tramwajowoautobusowej Basen Górniczy i
- na terenie centrum handlowego "Ster” na Gumieńcach.
 
– To pilotażowy projekt, przy wdrażaniu którego wymaganejest wprowadzenie kilku zmian i poprawa komunikacji – mówi Paluch. – Mieszkańcy byliby jednak na pewno zadowoleni, gdyby udało się go zastosować w Szczecinie. W naszym mieście stale brakuje miejsc parkingowych.

To pomogłoby rozwiązać problem. Rozluźniłoby też ruch samochodowy w centrum. System "Parkuj i jedź” pozwoliłby uniknąć korków.

Pomysł jest, brakuje jednak skonkretyzowanych terminów wybudowania przesiadkowych parkingów i wdrożenia systemu "Parkuj i jedź” w życie.

– Będę zgłaszał się w tej sprawie do pana prezydenta i przypilnuję sprawy – zapewnia Paluch.

Parkingi przesiadkowe w Szczecinie: Jak odkorkować to miasto
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Parkingi przesiadkowe w Szczecinie: Jak odkorkować to miasto

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w poniedziałek.

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości