WYŁĄCZONE PRZYCISKI DLA PIESZYCH
Przyciski dla pieszych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną są wyłączone od połowy marca. Tam, gdzie były one jedynym detektorem, światła zostały przestawione w tryb stały i zielone dla pieszych zapala się niezależnie od ich obecności. Na nowocześniejszych skrzyżowaniach pieszego i rowerzystę wykrywają czujniki automatyczne. Dzięki temu nie ma potrzeby dotykania przycisków. Wyjątkiem są osoby niewidome, którym urządzenia te służą jako sygnalizacja dźwiękowa i wibracyjna, a także dotykowa mapa przejścia dla pieszych.
VETURILO PRAWIE CAŁKIEM MOBILNE
Operator warszawskiego systemu Veturilo stale dezynfekuje rowery i stacje. Aby wypożyczyć rower, nie trzeba jednak dotykać terminali z ekranami dotykowymi. Prościej jest skorzystać z aplikacji mobilnej Veturilo, dzięki której wypożyczenie roweru zajmuje tylko kilka sekund.
Z tej możliwości korzysta zdecydowana większość, bo aż ponad 90 proc. użytkowników. Dlatego w kolejnej odsłonie operator chce zrezygnować z większości terminali i pozostawić je tylko w miejscach najbardziej popularnych, na potrzeby osób rzadziej używających rowerów.
ZA PARKOWANIE ZAPŁAĆ APLIKACJĄ
Podobny trend rosnącej popularności aplikacji mobilnych widać w strefie płatnego parkowania. 5 lat temu tylko co dziesiąty kierowca korzystał z możliwości opłaty za pomocą aplikacji. W ubiegłym roku płatności mobilne odpowiadały za 23 proc. wpływów, a obecnie w czasie epidemii niemal co czwarta złotówka jest płacona przy pomocy aplikacji.
Od kwietnia kierowcy w Warszawie mają do dyspozycji drugą aplikację do płatności za parkowanie. Dzięki rozstrzygniętemu przetargowi oprócz dotychczasowego dostawcy (firmy SkyCash i jej aplikacji MobiParking), kierowcy mogą korzystać również z usług firmy Mobile Traffic Data (aplikacja moBILET). Analizujemy możliwość dalszego poszerzania oferty o kolejne aplikacje.
Płatność mobilna pozwala całkowicie uniknąć używania parkomatu. Urządzenia te są oczywiście dezynfekowane przez operatora i nadal można z nich korzystać. Aplikacja jest jednak znacznie wygodniejsza – nie trzeba tracić czasu na szukanie parkomatu czy obawiać się kolejki (parkowanie można opłacić będąc w samochodzie, bez ryzyka natrafienia na kontrolę podczas dokonywania płatności w parkomacie). Płatność mobilna daje też możliwość opłacenia konkretnego czasu, unikając tym samym nadpłacania – nie trzeba zatem zawczasu wiedzieć, jak długo będziemy parkować - informuje ZDM Warszawa.
Użytkownicy obu aplikacji mogą zapłacić za parkowanie SMS-em lub komendami głosowymi IVR. Dwie ostatnie metody nie wymagają posiadania smartfona (pobrania aplikacji), niemniej należy być zarejestrowanym użytkownikiem usługi i zadeklarować odpowiednie źródło płatności (karta płatnicza/wirtualna portmonetka).
Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Jeep Compass
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?