Co ważne, pasków zębatych w zasadzie nie naciąga się, a tylko jednorazowo, wstępnie ustawia ich napięcie. Gdy pasek ma mały przebieg, a został zdemontowany z innych przyczyn, najlepiej jest wymienić go na nowy. Sygnałem do wymiany paska (podczas okresowego przeglądu silnika, ale gdy nie nadszedł jeszcze moment wymiany wskazany przez producenta) jest ocieranie o boki rolek prowadzących, np. na skutek uszkodzenia łożysk tych rolek, oraz zaolejenie paska. Produkty ropopochodne niszczą materiał paska zębatego.
Niezależnie od marki i modelu samochodu pasek rozrządu należy wymieniać po przebiegu zalecanym przez producenta auta albo wcześniej. Nigdy później, bo tak zwane „zerwanie” się paska, polegające na ukruszeniu jego zębów, zazwyczaj powoduje poważne zniszczenia w silniku. W przypadku jednostki wysokoprężnej najczęściej dochodzi do całkowitego zniszczenia głowicy.
Gdy kupujemy samochód używany i mamy jakąkolwiek wątpliwość co do przebiegu silnika i terminu wymiany pasków rozrządu, dokonajmy tej czynności profilaktycznie, co oszczędzi nam ewentualnych późniejszych poważnych kłopotów.
Zobacz także: Testujemy miejski model Volkswagena
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?