Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36700 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 206 1.1

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

fot. autor Peugeot 206 należy do najlepiej sprzedawanych aut w Europie. Imponuje atrakcyjną sylwetką, wygodą jazdy i wieloma odmianami nadwozia.

 

Samochód zadebiutował latem 1998 r. i do dzisiaj wyprodukowano około 4 mln egzemplarzy tego modelu. Na ten wynik złożyła się praca kilku fabryk: dwóch francuskich – Mulhouse i Poissy, angielskiej Ryton, argentyńskiej Buenos Aires i brazylijskiej Porto Real. Produkcja odbywa się też w Iranie i Chile. Wszędzie jest motywowana dużym popytem.

 

Nadwozie

 

fot. autor Peugeot 206 wyróżnia się bardzo nowoczesną i dynamiczną sylwetką. Wiosną 2003 r. wprowadzono niewielkie zmiany stylistyczne: reflektory otrzymały gładkie szkła i podwójną optykę, wprowadzono inną, kratkową osłonę wlotu powietrza, a z tyłu logo umieszczono nad tablicą rejestracyjną. Wystrój wnętrza nawiązuje do szaty zewnętrznej. Jest estetyczny, a zwłaszcza deska rozdzielcza rozwiązaniami przypomina te, stosowane w pojazdach kwalifikowanych do wyższych segmentów.

Na przednich siedzeniach miejsca jest pod dostatkiem, z tyłu – nieco mniej. Wśród pojazdów segmentu B bagażnik nie należy do największych, ale po złożeniu obu części siedzenia tylnego objętością znacznie przewyższa konkurentów, np. Skodę Fabię, VW Polo, Opla Corsę, a nawet Fiata Punto.

 

Nadwozie typu hatchback możemy wybierać z 3- lub 5-drzwiami. To 5-drzwiowe, nieco droższe (o około 1,5 tys. zł.) wytwarzane jest w większej liczbie egzemplarzy. Zaletą jest też dobre zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia.

 

fot. autor Układ jezdny i napędowy

 

W zawieszenie kół z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu m.in. poprzeczne drążki skrętne. Elementy te mają bardzo dobrze dobraną charakterystykę. Na nierównych nawierzchniach trzeba jednak uważać, aby nie skrócić żywotności dość delikatnego zawieszenia.

Do 206 oferowany jest duży wybór silników: benzynowe od 1,1 do 2,0 l i wysokoprężne 1,4 i 2,0 l. Wiele z nich, np. benzynowe 1,1 l i 1,4 8V mają długi staż produkcyjny i znajdują zastosowanie również w samochodach partnerskiej firmy Citroën.

 

Wrażenia z jazdy

 

fot. autor Kierowca odnosi wrażenie jakby prowadził samochód z wyższego segmentu. Może obrać wygodną pozycję, gdyż standardowe wyposażenie obejmuje regulację wysokości fotela i regulację pochylenia kąta kolumny kierownicy. Szkoda tylko, że w standardowym wyposażeniu najuboższej wersji XR nie ma wspomagania układu kierowniczego. Podczas jazdy na nierównej nawierzchni słychać pracę zawieszenia, ale wstrząsy są dobrze tłumione. Na zakrętach nadwozie przechyla się nieznacznie.

Silnik o mniejszej pojemności skokowej 1,1 l radzi sobie z pojazdem, ale przy pełnym obciążeniu dynamika jest zaledwie wystarczająca.

 

Podsumowanie

 

Peugeot 206 nawet w najuboższej kompletacji XR z silnikiem 1,1 l zasługuje na uwagę potencjalnych nabywców. Wadą jest, co prawda, słaba dynamika, ale zalet jest wiele. Powtórzmy choćby niektóre z nich: wygoda jazdy, estetyczna bryła nadwozia i funkcjonalne wnętrze. Nie bez znaczenia jest też tańszy serwis niż w przypadku konkurentów.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • gkrajewski

    Jestem właścicielem 206 1.1 rocz.2003.Faktem jest że jest to autko ładne wygodne.Przy moim modelu brakuje mu mocy, szczególnie gdy z tyłu siedzą jeszcze dwie osoby - gdy przekraczam 3000 obrotów to moim zdaniem silnik pracuje zbyt głośno.Jeśli chodzi o serwisy to nie są one wcale takie tanie ani dobre.Z wymianą błotnika jeżdziłem 3 razy. Raz do wymiany, drugi raz żeby ustawili go prawidłowo(szerokość szczelin),trzeci raz z tym samym.Więc jeśli ktoś mówi, że w serwisach pracują fachowcy to proszę o podanie takiego serwisu.Pozdrawiam

  • Jam (gość)

    Pewnie ze nie ma w serwisach fachowców za to pełno w nich żółtodziobów ze szkół pozdro

  • ggx (gość)

    Błotnik to się samemu ustawia w kilka minut. Wystarczy mieć dwie sprawne ręce.

  • MAC (gość)

    Witam.Mam od paru miesięcy Niebieskiego P 206 1,1 bez wspomagania.Już przyzwyczaiłem się do niego.Wszystko Sam robię bez kanału a mam 68 lat i jakoś daję radę.Fakt że zawodowo spędziłem za kierownicą 42 lata.W zeszłym stuleciu jak chciałeś to można było się wiele nauczyć.Często i gęsto musiałem Sam robić przy Samochodach czy to Osobowych czy Dostawczych czy Ciężarowych.Nauka nie poszła w las.Tak samo wszystko wygląda.Ostatnia jazda z Piaseczna do Gorzyc i Stalowej Woli i z powrotem.Ile spalił 487km 21 litrów stan kilometrów 256678 tys.Cały czas 90km/h bo mam zakodowane tak jak bym Tachograf miał zainstalowany.Części pełno i nie drogie.Wszystkie części kupuję Made in Germany.Fajne małe wygodne Autko.Udało się Żabojadom.Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 206 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 206 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 206 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł