Peugeot 206

Piotr Robakowski
Mimo sześciu lat, jakie mijają od rozpoczęcia produkcji, 206-tka wciąż jest mocnym konkurentem dla znacznie młodszych i czasami nowocześniejszych samochodów konkurencji.

Model 206 w Peugeocie odrodził francuską markę prezentując nowoczesny samochód dla kobiet o ponadczasowej stylistyce.Model ten stał się także początkiem nowej ery w stylistyce Peugeota, której kontynuacją jest limuzyna 607, kompaktowa 307-mka, w także rodzinny minivan 807. W przyszłym roku spodziewane są jeszcze dwa modele - miejska 107-mka i limuzyna serii 407.
Kilka wersji
Początkowo Peugeot 206 oferowany był z trzy- i pięciodrzwiowym nadwoziem. Później pojawił się model cabrio-coupe (206 CC) z otwieranym dachem łączącym w sobie zalety tych dwóch wersji. Niewiele ponad rok temu prezentację miał także model kombi - SW. W ciągu sześciu lat produkcji, firma sprzedała ponad 3.3 mln egzemplarzy modelu 206, a w latach 2001-2002 mały Peugeot był najczęściej kupowanym samochodem w Europie. Samochód dzięki swoim kocim kształtom podoba się szczególnie kobietom.
Peugeot 206 WRC od kilku lat doskonale sprawdza się także w rajdach samochodowych, będąc przez ostatnie trzy lata najlepszym samochodem - trzykrotnie bowiem wywalczył tytuł mistrza świata producentów. W ofercie rynkowej obecne są także dwie usportowione wersje - S16 i GT. Mimo to firma w tym roku wprowadza do sprzedaży drapieżne, oznaczone symbolem RC lwiątko. Auto posiada pod maską dwulitrową jednostkę napędową o mocy 180 KM.
Nowe spojrzenie i wyposażenie
Styliści zwiększając atrakcyjność oferty wprowadzili we wszystkich modelach - nowe klosze reflektorów przednich i tylnych świateł, XT dostępna jest chromowana maskownica, wlot powietrza w dolnej części zderzaków, zderzaki i boczne listwy ochronne pomalowane w kolorze nadwozia i sportowy tylny zderzak.
W środku zauważymy nowe kolory materiałów wykończeniowych na tablicy przyrządów. Mamy także dwie wersje wskaźników - z aluminiowymi tarczami ozdobnymi (XS, XS Premium, Quiksilver, CC 1,6 l) lub z czarnymi tarczami z chromowaną maskownicą (XT Premium, S16, pozostałe CC, RC).
W niektórych wersjach sportowego charakteru dopełniają: skórzana kierownica, skórzana gałka i mieszek dźwigni zmiany biegów, panel techniczny w tonacji grafitowych łusek, aluminiowe klamki wewnętrzne drzwi, chromowana klamka przedniego schowka, czy aluminiowy korek zbiornika paliwa.
Do oferty trafił poprawiony system ABS (we Francji dostępny bez dopłat we wszystkich wersjach), a także - w niektórych wersjach silnikowych - oferowany jest na zamówienie system kontroli trakcji ESP. W pakietach podwyższających komfort podróżowania znajdziemy także zmieniarkę na pięć płyt, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczny włącznik świateł drogowych. Najtańsza wersja Peugeota 206 wyposażona w dwie poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, immobilizer, a także regulację kolumny kierowniczej i fotela kierowcy z silnikiem o pojemności 1.1 to teraz wydatek 34.990 złotych. Najdroższy jest model 206 CC Roland Garros (138 KM), za który trzeba zapłacić 85 tys. złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty