Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36047 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 206 CC

Data publikacji: Autor: Witold Blady

 Tytuł to wprawdzie nazwa najsłynniejszego turnieju tenisowego we Francji, ale i do kabrioleta rodem znad Sekwany pasuje idealnie.

Na okazję do złożenia dachu trzeba wprawdzie dziś poczekać do wiosny, ale nie znaczy to, że Peugeot 206 CC nie nadaje się do jazdy jesienią czy nawet zimą. Jak to możliwe?

Rozwiązanie jest bardzo proste - mały kabriolet Peugeota ma, w odróżnieniu od większości konkurentów, składany sztywny dach. Podobne rozwiązanie zastosował Mercedes w modelach SLK i SL, a także Lexus w SC430. Wprawdzie cierpi na tym pojemność bagażnika, ale tak naprawdę w aucie ze składanym dachem ma ona drugorzędne znaczenie. Istotniejsze, że nasze auto może nam służyć przez cały rok, a gdy zostawimy je na ulicy jest znacznie mniej narażone na ataki wandali niż auta z dachem z materiału. Mechanizm składania dachu ma więcej lat, niż może się wydawać, jest dziełem francuskiego dentysty, Georgesa Paulin i powstał w latach 30. XX wieku.

Cała operacja - zmiany coupe w kabrioleta lub odwrotnie - trwa nieco ponad 20 sekund i wymaga jedynie odpięcia dwóch zatrzasków i wciśnięcia guzika. Czyli bez problemu zdążymy przeprowadzić taką metamorfozę czekając na skrzyżowaniu na zmianę świateł.

Dach w obu wersjach jest składany elektrycznie, do standardowego wyposażenia odmiany 2.0 należą także dwie poduszki gazowe, ABS, wspomaganie układu kierowniczego, aluminiowe felgi, radioodtwarzacz z CD, elektrycznie opuszczane szyby, centralne ryglowanie zamków, halogeny, regulacja wysokości fotela kierowcy i elektrycznie sterowane lusterka. Na - wyjątkowo krótkiej - liście opcji znalazły się skórzana tapicerka, boczne airbagi, klimatyzacja i lakier metalizowany. Wszystkie te dodatki znalazły się także w testowym egzemplarzu.

Frajda, jaką daje jazda 206 CC ze złożonym dachem, jest ogromna. Nie trzeba przy tym jeździć szybko - prędkość do 100 km/h zupełnie wystarczy. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra - choć nieco przeszkadzają masywne przednie słupki. W kabrioletach problemem jest widoczność przez tylną szybę przy zamkniętym dachu. W 206 CC tylna szyba jest ze szkła, a dzięki jej sporym rozmiarom na widoczność do tyłu nie można narzekać.

Wnętrze
Z przodu pasażerowie nie mogą narzekać na brak miejsca, nieco problemów mogą mieć jedynie przy wsiadaniu - przednia szyba jest bardzo mocno pochylona i łatwo nabić sobie o jej krawędź guza. Z tyłu miejsca jest bardzo mało, zmieszczą się tam raczej tylko dzieci, dorośli pasażerowie mogą tam podróżować naprawdę na krótkich trasach. Jak przystało na auto o sportowym zacięciu, zegary mają białe tło, a gałka zmiany biegów jest wykonana z aluminium. Niezbyt wygodnie - między fotelami - umieszczono przyciski sterujące elektrycznie opuszczanymi szybami. Nie można niestety opuścić osobno tylnych, trójkątnych szybek.

Nadwozie
206 CC ma piękną linię nie tylko ze złożonym dachem, ale także w wersji coupe. Auto przypomina hatchbacka właściwie tylko z przodu, cała reszta jest wyraźnie inna, od mocno pochylonej przedniej szyby, przez drzwi bez ramek aż po klapę bagażnika. Po złożeniu dachu pojemność bagażnika znacznie się zmniejsza, zamiast 320 mieści on wtedy tylko 150 l bagażu. Na szczęście na miniaturowych relingach na tylnej klapie można zainstalować dodatkowy bagażnik. Model z silnikiem 2.0 można odróżnić z zewnątrz nie tylko po aluminiowych, 16-calowych felgach, ale także chromowanej, owalnej końcówce tłumika.

Silnik
Do wyboru są dwie wersje silnikowe: słabsza, o pojemności 1,6 l i mocy 109 KM i mocniejsza, dwulitrowa, rozwijająca moc 138 KM. Już tańsza wersja ma niezłe osiągi, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,2 sek i może rozpędzić się do 193 km/h. Dwulitrowy Peugeot 206 CC ma prędkość maksymalną 204 km/h, za to sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu 9,3 sek. Mieliśmy okazję wypróbować tę drugą odmianę. Auto jest dynamiczne, choć oczywiście sporo mu brakuje do osiągów modeli S16 czy GT. Nic w tym dziwnego, CC jest cięższe od S16 o 100 kg. Zużycie paliwa podczas testu wyniosło średnio około 9-10 l/100 km. Jak na szybką jazdę, głównie bez dachu, niezły wynik.

Podsumowanie
Peugeot 206 CC to jeden z ładniejszych i tańszych kabrioletów na naszym rynku. Łączy zalety kabrioleta i coupe, co w naszym kraju, gdzie sezon na kabriolety jest bardzo krótki, jest ogromną zaletą. Ma przy tym doskonałe osiągi, na poziomie małego GTI.

Peugeot 206 CC a konkurencja

Model Peugeot 206 CC Fiat Barchetta Renault Megane Cabrio
Silnik R4 R4 R4
Liczba zaworów 16 16 16
Liczba miejsc 4 2 4
Napęd przedni przedni przedni
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1997 1747 1598
Moc maksymalna (KM) 138 131 110
Maks. moment obrotowy (Nm) 190 158 148
Skrzynia biegów M/5 M/5 M/5
Hamulce przednie/tylne T/T T/T T/B
Średnica zawracania (m) 10,8 10,5 11,2
Objętość bagażnika (dm sześc.) 150/320 165 280
Długość (mm) 3835 3915 4030
Szerokość (mm) 1670 1640 1700
Wysokość (mm) 1370 1270 1370
Rozstaw osi (mm) 2440 2275 2470
Masa własna (kg) 1150 1060 1125
Ładowność 410 200 435
Prędkość maksymalna (km/h) 204 200 200
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 9,3 8,9 10,1
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 11,2 11,6 10,1
Poza miastem 6,2 6,5 5,6
Średnie 8 8,4 6,9

T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe

Wyposażenie

Model 206 CC Barchetta Megane
Cena 75 600 77 200 82 000
ABS S S S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/S S/S
Poduszki boczne O O S
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby przód/tył S/S S/N S/S
Centralne ryglowanie zamków S S S
Radio S O O
Klimatyzacja O O O
Aluminiowe felgi S S O

S - standard, O - opcja, N - niedostępne

Przeczytaj też: Peugeot 206 CC

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • martace (gość)

    Witam, czy ktoś może mi objaśnić różnicę, między tym, że w modelu z 2002 roku do regulacji temperatury jest ekran, a w nowszym modelu służą do tego już zwykłe pokrętła?

  • martace (gość)

    Ok, już wiem :D

  • artur (gość)

    wlasnie wszedłem w posiadanie 206cc...i jestem zachwycony stylistyka autka,,jest to 1.6 -109km.,w zasadzie cale pelne wyposazenie ma,wczesniej jezdzilem fiatem- 10lat-zero elektryki i fordem escortem cabrio 97-1.6 16v,miekki dach -brezent-9lat...i nie ma co porownywac aut,,na korzyść punto wypada to,ze milem 2-jedynki,pierwsza 9-lat z salonu od nowości...i zero problemów ale tez zero elektryki było..nie miało co się psoc--naprawdę dobre auta robili w latach 90...jeśli chodzi o cc..?zobaczymy po ok.roku czasu...troszkę boje się elektr.metalowego dachu,ze się popsuje...ale moim zdaniem warto postawić na cc...1.6jednostka dość ekonomiczna i oc do przyjęcia...pozdrawiam pisząc obiektywnie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 206 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 206 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł