Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36911 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Peugeot 206 CC kontra Citroen C3 Pluriel

Data publikacji: Autor: Andrzej Bartoszak

Fot. R. Polit: Największą atrakcją Peugeota 206 CC jest możliwość  przekształcania nadwozia z coupe w kabriolet. Dach składa się automatycznie. Samochody z otwartym nadwoziem nie są w Polsce popularne, uznajemy je za niepraktyczne i zbyt drogie. Nawet, gdy mają innowacyjną konstrukcję.

Samochody z otwartym nadwoziem nie są w Polsce szczególnie popularne, uznajemy je za niepraktyczne i zbyt drogie. Nawet, gdy mają innowacyjną konstrukcję. Fot. R. Polit: Największą atrakcją Peugeota 206 CC jest możliwość
przekształcania nadwozia z coupe w kabriolet. Dach składa się automatycznie.

 

Na koncern PSA składają się dwie prawie równorzędne marki – Peugeot i Citroen. Mimo, że swego czasu to Peugeot przejął mającego trudności Citroena, dziś, oficjalnie, obie wytwórnie działają niezależnie, a nawet wręcz konkurują ze sobą w wielu segmentach rynkowych. Oczywiście, z ową konkurencją nie jest tak, jak wydaje się klientom: jest ona dokładnie Fot. Citroen: Citroen C3 Pluriel jest pojazdem o przekształcalnym nadwoziu. W przeciwieństwie do Peugeota, Citroen ma składany, miękki dach wykonany z tkaniny. zaplanowana i na tym właśnie polega prowadzenie dobrych interesów w tej branży. Pamiętajmy, że na koszt samochodu w połowie składają się badania i przygotowanie produkcji, więc wszyscy walczą, by rozłożyć je na jak największą liczbę modeli. Wiedząc to wszystko pomyślimy zapewne, że gdy Peugeot i Citroen oferują dwa niewielkie kabriolety, oba auta okażą się Fot. R. Polit: Peugeot napędzany silnikiem benzynowym 1,6 l o mocy 110 KM to dynamiczne auto. technicznie identyczne, a różnić je będzie tylko zewnętrzna stylizacja. Tym czasem nic podobnego!

 

Peugeot z witaminą C

 

Peugeot już w roku 2000, dwa lata po triumfalnym debiucie subkompaktu oznaczonego jako 206, zaprezentował innowacyjny kabriolet zwany CC. Kabriolet stworzony z Fot. Citroen: Pluriel napędzany podstawowym silnikiem 1,4 l o mocy 75 KM jest nieco wolniejszy od Peugeota, ale zużywa mniej paliwa. małego hatchbacka? Powie ktoś – cóż w tym szczególnego? Bierze się wersję trzydrzwiową, pozbawia dachu, wzmacnia nadwozie, by nie było zbyt „galaretowate” i po krzyku – auto niszowe gotowe jest do sprzedaży. Jednak inżynierowie Peugeota zapragnęli czegoś więcej. Stworzyli w zasadzie pierwszy samochód popularny, wyposażony w składany dach nie wykonany z tekstyliów ale z blachy. Fot. Peugeot: Peugeot jest autem typu 2+2. Na tylnej kanapie mieszą się małe dzieci. Największym novum w CC było hydrauliczne urządzenie obsługujące składanie i rozkładanie dachu, oraz to, że jego sztywne elementy (wraz z szybą) mieszczą się w bagażniku. Cierpi na tym oczywiście pojemność kufra oraz symboliczna wręcz przestrzeń dla pasażerów na tylnych siedzeniach, ale cel osiągnięto – auto jest wyjątkowe. Z dzisiejszej perspektywy ma ono już sporo wad: sztywność otwartego nadwozia jest nieszczególna, co czuć w czasie jazdy, a wykończenie kabiny Fot. Citroen: Tablica przyrządów pochodzi z Citroena C3 i jest dość oryginalna. Wskaźnik obrotów silnika jest mało widoczny. (tablica przyrządów wprost z 206), dobre w tanim subkompakcie, razi trochę twardymi plastikami w samochodzie – zabawce, sprzedawanym za spore pieniądze.

 

Pluriel

 

Citroen C3 Pluriel pojawił się jako pojazd koncepcyjny jeszcze przed premierą Peugeota CC, a w salonach znalazł się w roku 2002, niedługo po debiucie interesującego, czterodrzwiowego hatchbacka C3. Nazwa mówi wszystko: oba Citroeny zbudowano na tej samej platformie tyle, że Pluriel ma dwoje drzwi, otwartą kabinę i jest bardziej wielozadaniowy. I okazuje się, że absolutnie nie jest kalką CC, gdyż jeżeli C3 i 206 mają ze sobą coś wspólnego, to tylko niektóre zespoły napędowe. Citroen jest autem nieco Fot. Peugeot: Dach w Peugeocie chowa się w bagażniku – na bagaże pozostaje 175 l. nowocześniejszym, o proporcjach bardziej zbliżonych do mikrovana, a jednocześnie prostszym konstrukcyjnie. Zaś jego wersja bez dachu niczym nie przypomina cabrio-coupe 2+2 Peugeota. Konstruktorzy Citroena zaproponowali samochód mogący spełniać wiele ról, a brak twardego dachu jest tylko jednym z elementów układanki. Rzeczywiście, gdy go zdemontować (w tym przypadku trzeba zrobić to całkowicie ręcznie) otrzymujemy auto z wielkim Fot. Citroen: Tylną klapę można opuścić, a wtedy Pluriel pełni rolę dostawczego pikapa. szyberdachem lub kabriolet, ale to dopiero początek transformacji. Pluriela możemy pozbawić bocznych konstrukcji tworzących słupki oraz krawędzi dachu i w ten sposób otrzymujemy auto plażowe. Ponieważ sam dach nie ma żadnej automatyki, nie zajmuje w bagażniku wiele miejsca, a opuszczana, odporna na obciążenie tylna burta robi z Pluriela prawie pikapa. Dach ów można konfigurować na osiem różnych sposobów, choć niestety manewrowanie nim nie jest łatwe. W efekcie dostajemy wiele samochodów w jednym – od prawie zwykłego czteromiejscowego hatchbacka, przez samochód rekreacyjny, pseudo – spidera, po pojazd nieledwie użytkowy. Powie ktoś: urządzenie nazbyt uniwersalne nie jest bardzo dobre w żadnej ze swych wersji i... będzie miał trochę racji. Ale Pluriel przez samą swą koncepcję nie ma konkurencji i to trzeba cenić. W każdym razie CC i Pluriel adresowane są do całkiem innych odbiorców.

 

Którym się lepiej jeździ?

 

Na dłuższych trasach zapewne lepiej jeździ się Peugeotem , który jest szybszy i bardziej „sportowy”. W mieście i na plaży wybralibyśmy jednak Pluriela, który jest autem oryginalnym. W naszym porównaniu konkurenci wystąpili w podstawowych wersjach i okazuje się, że znacznie słabszy Citroen z silnikiem 1.4 8V jest i tak droższy od CC z jednostką 1,6 16V. Ostatnio jednak importer ogłosił promocyjną cenę na Pluriela, co znacznie podniosło jego atrakcyjność.

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Peugeot 206 CC

Citroen Pluriel

Przestronność wnętrza

 

+

Silnik

+

 

Poziom hałasu

+

 

Hamulce

+

 

Dynamika

+

 

Zużycie paliwa

 

+

Nowoczesność konstrukcji

Remis

Wyposażenie

Remis

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Peugeot 206 CC

1.6

Citroen Pluriel

1.4i

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/beznynowy

4/8/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3 )

1587

1360

Moc maksymalna (KM/obr/min)

110/5750

75/5400

Maks. moment obr. (Nm/obr/min)

147/4000

118/3300

Przyspieszenie 0-100 km/h(s)

11,2

13,9

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

12,1

13,1

Prędkość maksymalna (km/h)

185

164

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*

70

69

Droga hamowania od 100 km/h (m)

40,1

41,2

Pojemność bagażnika (dm3 )

175/410

266/1008

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 )

47

47

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km)

5,7/9,5

5,5/8,9

Długość x szerokość x wysokość (cm)

384 x 167 x 137

394 x 167 x 156

Rozstaw osi (cm)

244

246

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

2/12

Cena (zł)

59 900

63 400**

*- pomiar wg ADAC

**- Cena promocyjna wynosi 56 400 zł.

 

 Wyposażenie seryjne:

 

 

Peugeot 206 CC

1.6 

Citroen C3

Pluriel

Poduszki powietrzne

2(O 4)

4

Układ ABS/układ ASR –

zapobiega poślizgowi kół przy ruszaniu

S/O

S/-

Układ wspomagania nagłego hamowania

S

S

Układ kontroli trakcji ESP

O

-

Elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/S

S/S

Elektrycznie sterowane/podgrzewane

lusterka zewnętrzne

S/S

O/O

Centralny zamek

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Radio CD

S

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

O/O

O

Czujnik deszczu

O

S

Siedzenia przednie z regulacją

wysokości manualną/elektryczną

S/-

S/-

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Fot. R. Polit: Automatyczne składanie dachu jest sporym ułatwieniem. Naciska się przycisk ... i już. Fot. Peugeot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot. Citroen Fot. Citroen Fot. Citroen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Citroen C3 zdjęcia

Citroen C3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Peugeot 206 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Citroen C3 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Citroen C3 Cena

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł