Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37164 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 206 CC

Data publikacji: Autor: Aureliusz Mikos

 Żaden inny samochód nie daje tak ekscytującego poczucia wolności jak kabriolet. Jeszcze lepiej, gdy podczas brzydkiej pogody kabriolet zamienia się w coupe. Obydwie te cechy łączy w sobie Peugeot 206 CC.

W krajach o surowszym klimacie, na przykład w Polsce, przyjemność korzystania z kabrioletu ograniczona jest zaledwie do kilku miesięcy w roku. Co zatem zrobić, aby samochód był równie atrakcyjny i przydatny na co dzień, gdy na dworze deszcz i mróz? Stworzyć dwa w jednym, czyli kabriolet, który potrafi zamienić się w coupe.

Pomysł lat 30.
Koncepcja chowanego sztywnego dachu nie jest wcale pomysłem ostatnich lat. Już w 1935 roku Peugeot skonstruował coupe, które można było bardzo łatwo przekształcić w kabriolet. Model nazywał się 402 Eclipse i był produkowany do 1938 roku. W sumie powstało 680 egzemplarzy z silnikami 2,0 lub 2,2 litrowymi, które osiągały moc 55 lub 63 KM.

Sięgneli ponownie
Właśnie do tego pomysłu Francuzi sięgneli ponownie. Najpierw pojawił się model studyjny o nazwie 20Ş i od razu wzbudził entuzjazm na wielu wystawach samochodowych. Seryjna wersja Peugeota 206 Cabrio weszła do sprzedaży wiosną 2000 roku. O design zadbała francuska firma Heuliez. Układ jezdny i silnik oraz wnętrze przejęto z tradycyjnej "dwieścieszóstki", nadwozie zaopatrzono w konieczne usztywnienia. Składany dwuczęściowy sztywny dach chowa się po naciśnięciu guzika w ciągu 16 sekund w bagażniku. Przełącznik do otwierania dachu znajduje się pomiędzy fotelami. Bagażnik po schowaniu dachu gwałtownie się kurczy z 410 do 175 l. Gdy jedziemy więc cabrioletem do bagażnika możemy schować jedną i to niewielką walizkę. Za przednimi fotelami znajdują się dwa siedzenia, ale należy je traktować raczej jako awaryjne, ponieważ swoimi gabarytami i ilością miejsca na nogi pasują tylko dla niewielkich osób i do przewozu na niedługich odcinkach.

Silnik i osiągi
Model, który otrzymaliśmy do jazdy wyposażony był w szesnastozaworowy silnik benzynowy 1.6. Moc 110 KM uzyskiwana przy 5800 obr./min pozwala na bardzo dynamiczną, wręcz sportową jazdę. Auto przyspiesza żwawo, jednak swoje walory ukazuje dopiero po przekroczeniu 4000 obr./min. Dzięki niewielkiej masie 1140 kg przyspieszenie od 0 do 100km/h wynosi jedynie 11,2 sekundy. Prędkość maksymalna 185 km/h na polskich drogach i tak jest nie do osiągnięcia. Zużycie paliwa podczas naszej jazdy wyniosło poniżej 6,0l/100 km poza miastem i 8,5l/100 km w mieście.

Wyposażenie i koszty
W wersji 1,6 w standardzie znajdziemy: wspomaganie układu kierowniczego, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, immobilizer, ABS, elekrycznie regulowane lusterka i szyby, centralny zamek, sportowe fotele. Peugeot 206 CC w najtańszej wersji z silnikiem 1,6 kosztuje 69 500 zł. Kto wyda taką sumę na, co by tu nie mówić, raczej rozrywkowy samochód?

Od początku 2001 roku w Polsce sprzedano 52 sztuki tego modelu.

Pojemność silnika (cm3) 1587
Moc maks. (KM-obr./min) 110/5800
Pojemność bagażnika (l) 410/175
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,2
Prędkość maksymalna (km/h) 185
Cena (zł) 69 500

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 206 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 206 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 206 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł