Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Peugeot 206 CC

Aureliusz Mikos
Żaden inny samochód nie daje tak ekscytującego poczucia wolności jak kabriolet. Jeszcze lepiej, gdy podczas brzydkiej pogody kabriolet zamienia się w coupe. Obydwie te cechy łączy w sobie Peugeot 206 CC.
Peugeot 206 CC

W krajach o surowszym klimacie, na przykład w Polsce, przyjemność korzystania z kabrioletu ograniczona jest zaledwie do kilku miesięcy w roku. Co zatem zrobić, aby samochód był równie atrakcyjny i przydatny na co dzień, gdy na dworze deszcz i mróz? Stworzyć dwa w jednym, czyli kabriolet, który potrafi zamienić się w coupe.
Pomysł lat 30.
Koncepcja chowanego sztywnego dachu nie jest wcale pomysłem ostatnich lat. Już w 1935 roku Peugeot skonstruował coupe, które można było bardzo łatwo przekształcić w kabriolet. Model nazywał się 402 Eclipse i był produkowany do 1938 roku. W sumie powstało 680 egzemplarzy z silnikami 2,0 lub 2,2 litrowymi, które osiągały moc 55 lub 63 KM.
Sięgneli ponownie
Właśnie do tego pomysłu Francuzi sięgneli ponownie. Najpierw pojawił się model studyjny o nazwie 20Ş i od razu wzbudził entuzjazm na wielu wystawach samochodowych. Seryjna wersja Peugeota 206 Cabrio weszła do sprzedaży wiosną 2000 roku. O design zadbała francuska firma Heuliez. Układ jezdny i silnik oraz wnętrze przejęto z tradycyjnej "dwieścieszóstki", nadwozie zaopatrzono w konieczne usztywnienia. Składany dwuczęściowy sztywny dach chowa się po naciśnięciu guzika w ciągu 16 sekund w bagażniku. Przełącznik do otwierania dachu znajduje się pomiędzy fotelami. Bagażnik po schowaniu dachu gwałtownie się kurczy z 410 do 175 l. Gdy jedziemy więc cabrioletem do bagażnika możemy schować jedną i to niewielką walizkę. Za przednimi fotelami znajdują się dwa siedzenia, ale należy je traktować raczej jako awaryjne, ponieważ swoimi gabarytami i ilością miejsca na nogi pasują tylko dla niewielkich osób i do przewozu na niedługich odcinkach.

Peugeot 206 CC

Silnik i osiągi
Model, który otrzymaliśmy do jazdy wyposażony był w szesnastozaworowy silnik benzynowy 1.6. Moc 110 KM uzyskiwana przy 5800 obr./min pozwala na bardzo dynamiczną, wręcz sportową jazdę. Auto przyspiesza żwawo, jednak swoje walory ukazuje dopiero po przekroczeniu 4000 obr./min. Dzięki niewielkiej masie 1140 kg przyspieszenie od 0 do 100km/h wynosi jedynie 11,2 sekundy. Prędkość maksymalna 185 km/h na polskich drogach i tak jest nie do osiągnięcia. Zużycie paliwa podczas naszej jazdy wyniosło poniżej 6,0l/100 km poza miastem i 8,5l/100 km w mieście.
Wyposażenie i koszty
W wersji 1,6 w standardzie znajdziemy: wspomaganie układu kierowniczego, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, immobilizer, ABS, elekrycznie regulowane lusterka i szyby, centralny zamek, sportowe fotele. Peugeot 206 CC w najtańszej wersji z silnikiem 1,6 kosztuje 69 500 zł. Kto wyda taką sumę na, co by tu nie mówić, raczej rozrywkowy samochód?
Od początku 2001 roku w Polsce sprzedano 52 sztuki tego modelu.

Pojemność silnika (cm3)1587
Moc maks. (KM-obr./min)110/5800
Pojemność bagażnika (l)410/175
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)11,2
Prędkość maksymalna (km/h)185
Cena (zł)69 500
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty