Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36047 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 206 Color Line

Data publikacji: Autor: Witold Blady

 Peugeot coraz częściej oferuje specjalne odmiany swoich aut. Od niedawna w naszym kraju można kupić 206 także w wersji Color Line.

Przejdź do: Peugeot 206 Color Line a konkurencja

Peugeot coraz częściej oferuje specjalne odmiany swoich aut, by wymienić tylko serie Roland Garros czy Mistral. Od niedawna w naszym kraju można kupić 206 także w wersji Color Line. Od tańszych odmian odróżnia je m.in. inna tapicerka, lakierowane na kolor nadwozia klamki i bogatsze wyposażenie.

Trzeba przyznać, że serie specjalne są bardzo dobrą metodą na ożywienie sprzedaży. Poza Peugeotem, znakomicie na tym polu radzą sobie m.in. Skoda i Renault, wprowadzając coraz to nowsze limitowane serie modeli. Klienci chętnie decydują się na takie auta, gdyż są one z reguły lepiej wyposażone od innych, a także – co nie mniej ważne – wyróżniają się w tłumie. Peugeot 206 Color Line powstał na bazie modelu XR Presence, jest też identycznie jak pierwowzór wyposażony.

Nadwozie
Z zewnątrz w oczy rzucają się przede wszystkim lakierowane w kolorze nadwozia klamki, lusterka i uchwyt na klapie bagażnika. Uważniejszy obserwator zauważy także dyskretne oznaczenie modelu na przednich błotnikach. Oczywiście, także zderzaki są lakierowane na kolor nadwozia. Poza tym 206 Color Line z zewnątrz nie różni się od wersji XR Presence. Reflektory w kształcie migdałów po raz pierwszy pojawiły się właśnie w 206, teraz są w każdym nowym modelu. Charakterystycznym elementem 206 jest centralnie umieszczone światło przeciwmgielne. Zamocowano je na sprężynie, dzięki czemu jest odporne na lekkie uderzenia.
Identyczny, jak w testowym aucie silnik znalazł się także w innych modelach koncernu PSA (Peugeot i Citroen) – m.in. w Citroenach Xsara i Berlingo, Peugeotach 106, 306 i 307. Jednostka o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM liczy sobie już wiele lat, była stosowana także w nieprodukowanym już modelu 205. Mimo to ciągle znajduje nabywców. Osiągi 75-konnego Peugeota nie są oszałamiające, ale do jazdy po mieście czy niezbyt częstych wypadów w dłuższe trasy w zupełności wystarcza. Dzięki dwóm zaworom na cylinder silnik Peugeota jest wystarczająco elastyczny, na wysokich obrotach robi się dość głośny.

Wnętrze
Cztery osoby mogą podróżować małym Peugeotem bez przeszkód. Przednie fotele w wersji Color Line zapewniają lepsze niż w wersji bazowej podtrzymywanie ciała na zakrętach. Mają też zupełnie inną tapicerkę, identyczną jak w będącym przedmiotem westchnień modelu 206 cc. W ogóle wnętrze jest weselsze niż w innych odmianach, deska rozdzielcza jest wykonana z jaśniejszego plastiku, klapka schowka jest obita materiałem dopasowanym do koloru nadwozia, podobnie tapicerka drzwi. Zegary mają białe tło, niczym w sportowym aucie. Przyciski sterujące elektrycznie opuszczanymi szybami umieszczono niezbyt ergonomicznie – między przednimi fotelami.

Podsumowanie
Peugeot 206 Color Line nie jest w tym roku oferowany, przynajmniej na polskim rynku. U dilerów można jednak znaleźć jeszcze egzemplarze z ubiegłego roku po niższych, bardziej atrakcyjnych cenach. Amatorzy aut tegorocznych mogą zdecydować się na inną limitowaną serię – Mistral. W standardowym wyposażeniu znalazła się w niej m.in. klimatyzacja.

Peugeot 206 Color Line a konkurencja

Model Peugeot 206 Opel Corsa Fiat Punto
Silnik R4 R4 R4
Liczba zaworów 8 16 16
Napęd 1360 1199 1242
Pojemność skokowa (cm3 ) przedni przedni przedni
Moc maksymalna (KM) 75 75 80
Maks. moment obrotowy (Nm) 111 110 114
Skrzynia biegów M/5 M/5 M/5
Hamulce przednie/tylne T/B T/B T/B
Średnica zawracania (m) 10,2 10,4 10,2
Objętość bagażnika (dm3 ) 245 260 295
Długość (mm) 3822 3815 3835
Szerokość (mm) 1673 1645 1660
Wysokość (mm) 1435 1440 1480
Rozstaw osi (mm) 2440 2490 2460
Masa własna (kg) 1050 960 920
Ładowność 500 470 525
Prędkość maksymalna (km/h) 170 170 172
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 13,2 13 11,4
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 8,9 8,2 7,6
Poza miastem 5,3 5,2 5
Średnie 6,6 6,3 6

M - skrzynia manualna, T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 206 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 206 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł