Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 206 Husky

Data publikacji: Autor: Witold Blady

Serie specjalne są bardzo dobrą metodą na ożywienie sprzedaży. Takie samochody są lepiej wyposażone niż "zwykłe" odmiany, mają też atrakcyjną cenę.

Peugeot należy do producentów, którzy z powodzeniem wprowadzają na rynek coraz to nowe serie specjalne swoich aut. Takie samochody są lepiej wyposażone niż "zwykłe" odmiany, mają też atrakcyjną cenę. Jednym z takich aut jest model Husky - pojawia się on w salonach Peugeota każdej zimy. W redakcyjnym teście tym razem najmniejszy z Peugeotów dostępnych na naszym rynku - 206, właśnie w wersji Husky.

Serie specjalne są bardzo dobrą metodą na ożywienie sprzedaży. O tym, że przynosi ona efekty świadczą wyniki sprzedaży firm, które mają w swojej ofercie takie właśnie limitowane serie aut. Należą do nich, oprócz Peugeota, Skoda, Renault, a ostatnio także Seat. Peugeot 206 Husky powstał na bazie modelu XR Presence, jest też niemal identycznie wyposażony. Bez dopłaty otrzymamy więc elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach, centralne ryglowanie zamków, poduszkę gazową dla kierowcy i pasażera oraz wspomaganie układu kierowniczego. Dopłat nie wymagają także immobiliser, lakierowane zderzaki, regulacja wysokości kierownicy i fotela kierowcy. Jednak najważniejszym elementem modelu Husky, który odróżnia go od innych 206, są podgrzewane fotele. Zimą oddają nieocenione usługi. Za airbagi boczne, ABS czy aluminiowe felgi trzeba dopłacić. To samo dotyczy radioodtwarzacza czy klimatyzacji.

Wnętrze
Wewnątrz Husky od innych, tańszych odmian różni się przede wszystkim welurową tapicerką. Poza fotelami i drzwiami, obita miłym w dotyku materiałem, jest także klapka schowka przed pasażerem. Wprowadzone niedawno zmiany objęły kierownicę, przełączniki przy kierownicy, radioodtwarzacz i wskaźniki. Te ostatnie są podświetlone na pomarańczowo, wskazówki na biało. Ten zestaw w nocy wygląda bardzo efektownie. Włączniki podgrzewanych foteli, przyciski sterujące szybami i lusterkami zgrupowano w niezbyt wygodnym miejscu - między fotelami.

Nadwozie
Z zewnątrz Husky nie różni się zbytnio od innych odmian 206. Wprawny obserwator zauważy niewielki znaczek Husky na przednich drzwiach, lakierowane zderzaki należą do wyposażenia standardowego wszystkich wersji. W testowym modelu znalazły się także dodające uroku autu aluminiowe felgi, jednak wymagają one dopłaty. Charakterystycznymi elementami dwieścieszóstki są reflektory w kształcie migdałów i umieszczone centralnie na tylnym zderzaku światło przeciwmgielne. Zamocowano je na sprężynie, dzięki czemu jest odporne na lekkie uderzenia. Trzecie światło stopu zainstalowano nad tylną szybą, na niewielkim spoilerze.

Silnik
To sprawdzona konstrukcja, mimo wielu lat jakie upłynęły od wprowadzenia do produkcji radzi sobie całkiem nieźle. Jest stosowany także w innych autach koncernu PSA (Peugeot i Citroen) - m.in. w Citroenach Xsara i Berlingo, Peugeotach Partner i 307. Osiągi 75-konnego Peugeota nie są oszałamiające, ale do jazdy po mieście czy niezbyt częstych wypadów w dłuższe trasy w zupełności wystarcza. Dzięki dwóm zaworom na cylinder silnik Peugeota jest wystarczająco elastyczny, na wysokich obrotach robi się dość głośny. Zużywa za to niewiele paliwa, nawet podczas szybkiej jazdy poza miastem czy w miejskich korkach spala mniej niż 8 l benzyny na 100 km. Jeśli nie wykorzystujemy jego możliwości w pełni, zużycie spada do 6-7 l/100 km.

Peugeot 206 Husky a konkurencja

Model Peugeot 206 Opel Corsa Renault Clio
Silnik R4 R4 R4
Liczba zaworów 8 16 16
Napęd przedni przedni przedni
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1360 1199 1149
Moc maksymalna (KM) 75 75 75
Maks. moment obrotowy (Nm) 120 110 105
Skrzynia biegów M/5 M/5 M/5
Hamulce przednie/tylne T/T T/B T/B
Średnica zawracania (m) 10,2 10,4 10,7
Objętość bagażnika (dm sześc.) 245 260 255
Długość (mm) 3822 3815 3773
Szerokość (mm) 1673 1645 1639
Wysokość (mm) 1435 1440 1417
Rozstaw osi (mm) 2440 2490 2470
Masa własna (kg) 950 960 945
Ładowność 500 470 595
Prędkość maksymalna (km/h) 170 170 170
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 12,3 13 13
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 8,4 8,2 7,8
Poza miastem 5 5,2 4,9
Średnie 6,3 6,2 5,9

T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe

Wyposażenie

Model 206 Husky Corsa Start Clio Authentique
Cena 39 300 38 150 40 700
ABS O O S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/O S/S
Poduszki boczne O O S
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby przód/tył S/N O/N S/N
Centralne ryglowanie zamków S O S
Radio O O O
Klimatyzacja O O O
Aluminiowe felgi O O O

S - standard, O - opcja, N - niedostępne

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 206 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 206 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 206 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł