Peugeot 207 1.6 THP 150

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Nie wszyscy planujący kupno małego samochodu chcą auta taniego, zużywającego niewiele paliwa. Niektórym marzy się pojazd o sportowym charakterze.
Z myślą o takich klientach Peugeot przygotował 150-konną "207".
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Cechy szczególne

 

3-drzwiowy Peugeot 207 dostępny jest na naszym rynku z trzema silnikami benzynowymi: 1,4 l/75 KM; 1,4 l/90 KM i 1,6 l/120 KM. Można go też kupić z dieslami: 1,4 l/70 KM; 1,6 l/90 KM i 1,6 l/110 KM. Tym, dla których osiągi wymienionych jednostek wydają się niewystarczające, generalny importer oferuje na specjalne zamówienie 207 1.6 THP 150 KM.

 

W porównaniu do pozostałych wersji samochód ten ma oczywiście mocniejszą jednostkę napędową, ale na tym różnice się nie kończą. Układ

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

zawieszenia samochodu został zmodyfikowany w celu zapewnia sportowych wrażeń z jazdy. Zmiany polegały m.in. na zwiększeniu sztywności tylnej belki skrętnej o 12,5 proc. oraz nadaniu nowej charakterystyki pracy hydraulicznym amortyzatorom.

 

W układzie hamulcowym zastosowano z przodu wentylowane tarcze o średnicy 283 mm i grubości 26 mm a z tyłu pełne tarcze 249 x 9 mm. Standardowo samochód wyposażany jest panoramiczny szklany dach i światła doświetlające zakręty.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Stylizacyjnie 150-konna "207" wyróżnia się większą ilością spojlerów, 17-calowymi obręczami kół wykonanymi z lekkich stopów i chromowaną końcówką układu wydechowego. Nie zapomniano też o aluminiowych elementach wykończeniowych wnętrza (pedały, końcówka dźwigni zmiany biegów), białych tarczach zegarów i głębiej wyprofilowanych fotelach przednich.

 

Silnik

 

Jednostka napędowa 1,6 l rozwijająca moc 150 KM powstała we współpracy koncernu PSA Peugeot Citroen z Grupą BMW. Ten czterocylindrowiec z bezpośrednim

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

wtryskiem paliwa i systemem zmiennych faz rozrządu rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5 800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 240 Nm dostępny jest już przy 1400 obr./min.

 

Takie parametry udało się uzyskać m.in. dzięki zastosowaniu turbosprężarki typu Twin-Scroll. Mówiąc najprościej charakteryzuje się ona tym, że spaliny z poszczególnych cylindrów rozdzielone są aż do momentu wejścia turbiny, co pozwala lepiej wykorzystać ich dynamikę. Dzięki temu wzrost ciśnienia rozpoczyna się już przy 1000 obr./min.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Na plus zasługuje bardzo dobre wyciszenie wnętrza i jednostki napędowej. Dźwięk silnika zaczyna przeszkadzać dopiero przy ok. 3900 obr./min. Testowe zużycie paliwa w trasie (włączona klimatyzacja, spokojna jazda prędkości do 110 km/h) wyniosło 6,3 - 6,4 l/100 km. W mieście 150-konny Peugeot 207 na przejechanie 100 km potrzebował 9,7 l/100 km. To nieco więcej niż podaje producent, ale zapotrzebowanie na benzynę można uznać za adekwatne do osiągów.

 

Wrażenia z jazdy

 

Ci, którzy oczekują od 150-konnego Peugeota 207 sportowego zacięcia, nie powinni czuć się zawiedzeni. Samochód sprawnie przyspiesza, nawet przy niskich obrotach silnika. Utwardzone zawieszenie pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów i pewniejszą jazdę przy wyższych prędkościach. Jego parametry dobrano przy tym tak, aby nie ucierpiał zbytnio komfort podróżowania.

 

Pokryta skórą kierownica dobrze leży w dłoniach, a cały układ kierowniczy pracuje precyzyjnie. Fotele przednie dobrze podtrzymują ciało w łukach. Nie są przy tym wąskie, jak ma to miejsce np. w Suzuki Swifcie. Na tylnej kanapie brakuje nieco miejsca na nogi.

 

Zegary są czytelne, a komputer pokładowy, którego kolorowy wyświetlacz znajduje się na panelu centralnym, jest łatwy w obsłudze. Minus należy się projektantom za zbyt gęste rozmieszczenie przycisków sterowania radiem, co utrudnia nieco korzystanie z niego, a na dodatek nie wygląda zbyt estetycznie.

 

Podsumowanie

 

Peugeot 207 1.6 THP 150 to propozycja dla tych, którzy nie potrzebują stricte sportowego samochodu, a jednocześnie nie satysfakcjonuje ich zwykłe przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Mały Peugeot zapewnia dobre osiągi, a przy tym. Jego "wadą" może okazać się cena. Mimo bogatego wyposażenia i mocnego silnika kwota ok. 63 tys. zł za niewielkie w przecież auto jest dość wysoka.

 

Wybrane dane techniczne

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1598

Moc maksymalna (KM/obr/min):

150/5800

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

240/1400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

8,7

Prędkość maksymalna (km/h):

210

Pojemność bagażnika (l):

270/923

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

5,6/9,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

403,0 x 172,0 x 147,2

Rozstaw osi (cm):

254,0

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata):

2/12

Cena (zł):

na specjalne zamówienie, ok. 63 000

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS

S

Układ stabilizacji toru jazdy

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie

S

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

S

Klimatyzacja automatyczna

S

Komputer pokładowy

S

Radioodtwarzacz CD/MP3 ze sterowaniem w kierownicy

S

Regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach

S

S - wyposażenie seryjne

 

Nasza ocena
(Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych)

 

Przestronność wnętrza

***

Dość dużo miejsca z przodu. Pasażerom siedzącym z tyłu może brakować przestrzeni na nogi.

Silnik

****

150-konna jednostka zapewnia dobre osiągi. Dużym plusem jest osiąganie wysokich wartości momentu przy niskich obrotach.

Poziom hałasu

*****

Bardzo dobrze wyciszony silnik i kabina sprawiają, że wewnątrz nie jest głośno.

Zużycie paliwa

****

Odbiega nieco od podawanego przez producenta, ale biorąc pod uwagę osiągi jest do zaakceptowania.

Wyposażenie

****

Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego oraz komfortu podróżowania.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty