Zdaniem kierownictwa Peugeota zapotrzebowanie na małe samochody będzie rosło. Firma jest więc przygotowana - oferuje modele 107, 1007 i teraz 207, który jest następcą przebojowego 206. Najtańsza wersja modelu 207 kosztuje w Polsce 40 800 zł.
Konstrukcja
W założeniach konstrukcyjnych małych samochodów niewiele się zmieniło. Model 207 ma większe wymiary od poprzednika, co jest zgodne z obecnie panującym trendem. Pojazd oferowany jest z nadwoziem 3-lub 5-
drzwiowym o długości 403 cm i bagażnikiem o pojemności 270 l. Model 207 jest jednym z pierwszych małych aut dostosowanych do nowych przepisów dotyczących ochrony pieszych. Przednia część auta została tak skonstruowana, by maksymalnie ograniczyć skutki kolizji z pieszym. Wbudowano więc
odpowiednie pochłaniacze energii i zwiększono odległość między pokrywą a silnikiem. Konstrukcja zawieszenia jest już typowa - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. W nowym modelu elementy te zostały zaprojektowane od nowa. Zwraca uwagę duża ilość jednostek napędowych, benzynowych o pojemności 1,4 l (75 lub 90 KM),
1,6 l/110 KM oraz diesli - 1,4 l/68 KM, 1,6 l (90 KM lub 110 KM).
Pierwsze wrażenia
Peugeot 207 sprawia bardzo dobre wrażenie. Wnętrze jest obszerne, szczególnie z przodu. Tablica przyrządów jest
czytelna, przełączniki rozmieszczono ergonomicznie. Podczas jazdy pojazd zachowuje się stabilnie, a komfort jazdy jest całkiem niezły. Dynamika pojazdu zależy od użytego silnika. Wydaje się, że optymalną jednostką napędową jest silnik
benzynowy 1,4 l o mocy 90 KM, który zapewnia wystarczającą dynamikę i nie kosztuje zbyt wiele - od 42 800 zł. Dobre wrażenie sprawia też najmniejszy z oferowanych diesli - 1,4 l o mocy 68 KM. bez względu na rodzaj zastosowanego silnika, wnętrze pojazdu jest skutecznie wyciszone.
Najtańsza wersja, model 3-drzwiowy napędzany silnikiem 1,4 l o mocy 75 KM, kosztuje 40 800 zł. Samochody z tym silnikiem będą dostępne od września. W klasie małych aut konkurencja jest bardzo silna. Wydaje się, że Peugeot 207 ma duże szanse na sukces, gdyż oferowany jest w konkurencyjnych cenach. Jak powiedział prezes zarządu Peugeot Polska Pierre Garnier model 207 nie zastępuje modelu 206, który będzie dostępny u nas jeszcze przez około 2 lat. Model 207 poszerza gamę produktów Peugeota.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | benzynowy | benzynowy | benzynowy | diesel | diesel | diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 1360 | 1360 | 1587 | 1398 | 1560 | 1560 |
Moc (KM) | 75 | 90 | 110 | 70 | 90 | 110 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 14,5 | 12,7 | 10,6 | 11,5 | b.d. | b.d. |
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 180 | 194 | 166 | 182 | 193 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 5,0/8,4 | 5,2/8,5 | 5,6/9,3 | 3,8/5,8 | 3,8/5,8 | 4,1/6,0 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 403 x 172 x 147 | |||||
Pojemność bagażnika (l) | 270 | |||||
Cena wersji 3/5-drzwiowej (zł) | 40 800/ 42 300 | 42 800/ 44 300 | 55 900/ 57 400 | 79 400/- | 47 300/ 48 800 | 54 700/ 56 200 |
Wybrane wyposażenie podstawowe:
4 poduszki powietrzne, układ ABS, centralny zamek, wspomaganie układu kierowniczego, szyby przednie sterowane elektrycznie
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?