Peugeot 208 GTI w 2012 roku

(pp) źródło: Autocar
Peugeot 207, Fot. Daniel Nowakowski
Peugeot 207, Fot. Daniel Nowakowski
Jak podaje portal Autocar, Peugeot planuje powrót do produkcji klasycznego GTI na bazie swojego modelu z segmentu B. Powodem tej decyzji może być niewątpliwy sukces Citroena DS3, który od momentu debiutu w 2010 roku notuje bardzo dobre wyniki sprzedaży w Europie.
Peugeot 207, Fot. Daniel Nowakowski
Peugeot 207, Fot. Daniel Nowakowski

Gdy pod koniec lat 80. Peugeot zaprezentował model 205 GTI, miłośnicy sportowej jazdy byli zachwyceni możliwościami tego auta. Olbrzymie sukcesy sportowe (rajdowe mistrzostwo świata i zwycięstwo w rajdzie Dakar) przełożyły się na dużą popularność wśród klientów. To właśnie tym modelem Peugeot zdobył reputację jednego z najlepszych producentów małych, sportowych hatchbacków. Po blisko 20 latach, w ofercie francuskiej marki GTI zostało wyparte przez auta z serii RC.

**CZYTAJ TAKŻE

Peugeot RCZPeugeot 308 Sedan w Chinach

**

Wkrótce ma się to jednak zmienić. Peugeot planuje wskrzesić małe GTI przy okazji premiery najnowszego modelu 208. Pod jego maską będzie pracował czterocylindrowy motor o pojemności 1.6-litra z turbodoładowaniem, znany z Citroena DS3 i MINI Coopera S.

Auto najprawdopodobniej będzie dostępne w dwóch odmianach. Podstawowa wersja GTI będzie dysponowała mocą 160 KM, natomiast jednostka napędowa w opcji GTI Racing będzie generować około 210 KM. Ma to umożliwić osiągnięcie pierwszych 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund, zaś prędkość maksymalna ma oscylować pomiędzy 220, a 230 km/h.

Podobnie jak model DS3, Peugeot 208 GTI będzie dostępny wyłącznie w odmianie 3-drzwiowej. W porównaniu do bardziej praktycznej odmiany pięciodrzwiowej, sportowy model będzie się wyróżniał niższą linią dachu, kształtem słupka C, a także stylistyką tylnej części nadwozia. Producent zapowiedział także agresywną stylistykę nadwozia, na którą będą się składały m.in. splitter pod przednim zderzakiem, spoiler na tylnej klapie, a także unikatowe felgi wykonane z aluminium.

W porównaniu do obecnie produkowanego modelu 207, "dwieście-ósemka" będzie o kilka centymetrów krótsza, a także lżejsza o przeszło 100 kg. Pomimo zmniejszenia wymiarów zewnętrznych, nowe auto ma być przestronniejsze w środku.

Peugeot nie zapomniał również o ekologii. W ofercie pojawią się zupełnie nowe, turbodoładowane silniki benzynowe o pojemnościach 1.0 i 1.2-litra, które charakteryzują się niskim współczynnikiem tarcia elementów wewnętrznych.

Nowy model zostanie zaprezentowany na początku 2012 roku. Premiera tego auta najprawdopodobniej zbiegnie się z debiutem kolejnej generacji największego rynkowego konkurenta - Renault Clio.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty