Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36996 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Peugeot 3008. Co się zmieniło w nowej generacji?

Data publikacji: Autor: (mm)

Peugeot 3008

Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężne

Fot. Peugeot Peugeot 3008 doczekał się drugiej generacji. Oprócz nowej stylistyki auto otrzymało także nowe jednostki napędowe. To także pierwszy pojazd Peugeota wyposażony w i-Cockpit - nową wersję wnętrza.

Peugeot 3008

Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężne

Fot. Peugeot Pod względem stylistycznym samochód nawiązuje do pokazanego w Paryżu w 2014 roku modelu Quartz. Zauważyć możemy m.in. atrapę wlotu powietrza, LED-owe wypełnienie świateł oraz prześwit większy o 22 cm. Peugeot 3008 wydłużył się o 8 cm i mierzy teraz 4,45 m, natomiast wysokość zmalała o 1 cm (1,62 m). Szerokość nadwozia bez zmian wynosi 1,84 m. O 90 l wzrosła pojemność bagażnika, w efekcie czego auto może pomieścić 520 litrów bagażu, po złożeniu foteli - 1580 l. Pod względem wymiarów to konkurent Kii Sportage, czy Volkswagena Tiguana.

Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężne. Rolę podstawowej jednostki pełni silnik 1.2 PureTech 130 KM. Do wyboru jest również 1.6 THP 165 KM, a wśród Diesli - 1.6 BlueHDi oraz 2.0 BlueHDi oferujące od 100 do 180 KM.

Redakcja poleca:

- Fiat Tipo. Test oszczędnej wersji 1.6 MultiJet
- Ergonomia wnętrza. Od niego zależy bezpieczeństwo!

- Spektakularny sukces nowego modelu. Kolejki w salonach!

Peugeot 3008

Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężne

Fot. Peugeot Peugeot zdecydował się na najnowszą wersję wnętrza nazwanego i-Cockpit z 12,3-calowym wyświetlaczem dotykowym. Składają się na nią następujące elementy:

 - kompaktowa kierownica, zapewniająca większą zwrotność. Z uwagi na mniejsze rozwarcie ramion zmniejsza się amplituda ruchów przy wykonywaniu manewrów. Powoduje to zwiększenie szybkości i zręczności manewrów kierowcy, zapewniając mu jednocześnie bardziej rozluźnioną pozycję za kierownicą.

- wyświetlacz w polu widzenia drogi pokazujący kierowcy najważniejsze informacje związane z prowadzeniem samochodu. Pozwala skupić się na torze jazdy bez odrywania wzroku od drogi. Ergonomiczna pozycja ciała, możliwa dzięki kompaktowemu rozmiarowi kierownicy, zwiększa poziom komfortu kierowcy i zmniejsza jego zmęczenie.

- duży dotykowy ekran wyświetlający rozmieszczone w intuicyjny sposób elementy sterowania systemami związanymi z komfortem podróżowania (radio, klimatyzacja, itd.) i umożliwiający obsługę w naturalny sposób wszystkich urządzeń pokładowych.

W skład oferowanych systemów wchodzi m.in. aktywny system utrzymania pasa ruchu, asystent martwego pola lusterek, system odczytywania znaków drogowych informujących o dopuszczalnej prędkości, kamera z widokiem 360 stopni i adaptacyjny tempomat.

Peugeot 3008 drugiej generacji zostanie zaprezentowany jesienią na salonie samochodowym w Paryżu, a jeszcze przed końcem tego roku trafi do salonów sprzedaży.

Peugeot 3008

Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężne

Fot. Peugeot

Peugeot 3008

Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężne

Fot. Peugeot

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Autor (gość)

    Prześwit większy o 22 cm przy wysokości zmniejszonej o 1 cm to daje nam kabinę wysokości 140 cm. Niezbyt wygodnie musi się tam wsiadać... ;-P

  • Autor (gość)

    "Peugeot zdecydował się na najnowszą wersję wnętrza nazwanego i-Cockpit z 12,3 litrowym wyświetlaczem dotykowym." 12,3 litra... Można spokojnie popijać nawet w piątkę :)

  • baba (gość)

    jak tam jest 18cm prześwitu to wszystko... a Kownacki na filmiku powtarza te brednie...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 3008 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 3008 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 3008 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł