Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Peugeot 3008 Premium+ - rodzinny crossover? [GALERIA]

Data publikacji: Autor: (red) źródło: Mototarget

Fot. Mototarget Oto Peugeot 3008. Francuski SUV. Nie, raczej auto typu MPV. A może „nadmuchany” hatchback?
Fot. Mototarget Określenie, którego szukamy to crossover, czyli auto łączące najlepsze cechy konstrukcji z różnych segmentów. 3008 jest zauważalnie wyższy od kompaktowej „trzystaósemki”, na której bazuje, a także ma większy prześwit. Nie oznacza to jednak, że możemy bezkarnie wjechać „w teren”. Co prawda w cenniku znajduje się pozycja pod nazwą Grip Control (system ułatwiający jazdę po nawierzchniach o ograniczonej przyczepności), jednak przeznaczeniem samochodu są utwardzone drogi.

CZYTAJ TAKŻE

Po prostu krzyżówka

Pierwsza hybryda z Dieslem


Rozbudowane nadwozie przekłada się w tym przypadku na komfort i przestrzeń w kabinie pasażerskiej. Prowadzący zajmie bardzo wygodną pozycję za kierownicą i bez problemu dopasuje ustawienia fotela do osobistych preferencji (w testowanej wersji siedzenie kierowcy było sterowane elektrycznie). Pasażerowie siedzący z tyłu również nie powinni narzekać na ciasnotę, a jeśli właściciel zdecyduje się doposażyć swoje auto w skórzaną tapicerkę (8200 zł), ogromne okno panoramiczne (standard w wersji Fot. Mototarget Premium+) oraz dwa 7-calowe ekrany wideo w zagłówkach (pakiet Video - 4000 zł), podróż na tylnej kanapie będzie prawdziwą przygodą.

Rodzinny charakter modelu 3008 potęgują uchwyty i schowki rozlokowane w całej kabinie pasażerskiej. Większość, jak na przykład schowek przed pasażerem, oferuje standardową pojemność, jednak pojemnik w konsoli centralnej zasługuje na szczególne uznanie ze względu na swoje rozmiary. Nam udało się w nim schować dwie pary słuchawek będących częścią pakietu rozrywkowego dla tylnych siedzeń, etui z płytami kompaktowymi, dużą torbę na dokumenty i okulary przeciwsłoneczne.

Na uwagę zasługuje także wykończenie konsoli oraz deski rozdzielczej, które w połączeniu z pakietem skórzanym daje poczucie podróżowania samochodem segmentu premium. Powierzchnie w zasięgu rąk kierowcy i pasażerów są miękkie i przyjemne w dotyku, a jakość spasowania nie pozostawia wiele do życzenia. Środkowy tunel przechodzi w rozbudowaną Fot. Mototarget tablicę przyrządów, na której zgromadzono przyciski sterujące pokładowymi systemami. Ich liczba może początkowo przytłaczać, jednak w dobie zaawansowanych smartfonów obsługa radia czy nawigacji nie powinna sprawić trudności. Dodatkowo, z deski rozdzielczej „wyrasta” czytelny ekran systemu nawigacji, a bezpośrednio przed kierowcą znajduje się wysuwany wyświetlacz Head-Up-Display ukazujący m.in. aktualną prędkość jazdy.

W sprzyjających okolicznościach (np. na niemieckiej autostradzie) na wyświetlaczu pojawi się wskazanie 200 km/h, jednak kierowca nie odczuje, że już dawno przekroczył rozsądną prędkość podróżowania z rodziną. To zasługa rewelacyjnego silnika wysokoprężnego 2,0 HDi o mocy 150 KM połączonego z 6-biegową manualną przekładnią. Jednostka jest cicha, kulturalna, elastyczna i pracuje bardzo „miękko”. Daleko jej do nieokrzesania i siermiężnego terkotu diesli montowanych pod maskami Skody. Mimo dobrych osiągów charakterystyka pracy zawieszenia, a w szczególności układu kierowniczego Fot. Mototarget nie zachęca do sportowej jazdy. Żywiołem Peugeot 3008 są raczej autostrady. Niestety, w przypadku wyższego nadwozia trzeba się liczyć ze zwiększonym zużyciem paliwa. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 5,4 litra/100 km, jednak w rzeczywistych warunkach eksploatacji wartość ta wzrośnie przynajmniej o 1,5 litra/100 km.

CZYTAJ TAKŻE

Peugeot RCZ
Fot. Mototarget
Peugeot 308 1.6 HDI Buisness Line


Mimo wszystko warto zainwestować w tę wersję silnikową, aby czerpać prawdziwą przyjemność z pokonywania kolejnych kilometrów. Peugeot 3008 2,0 HDi 150 KM w wersji Premium kosztuje 95 700 zł. Cena testowego egzemplarza Premium+ z dodatkowym wyposażeniem kształtuje się w granicach 140 000 zł, jeśli jednak przyszły nabywca zrezygnuje z kilku zbędnych dodatków (np. z 18-calowych obręczy aluminiowych z niskoprofilowymi oponami za 1 600 zł, które na Polskich drogach spisują się fatalnie), wyjedzie z salonu bogato wyposażonym samochodem, który przyciągnie zazdrosne spojrzenia na ulicy i którego pokocha cała rodzina.

Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości