Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36205 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 306 Saint Tropez

Data publikacji: Autor: Witold Blady

 Nasz test trzystaszóstki specjalnie na lato ...

Jazda próbna Dziennika Bałtyckiego

Przejdź do: Porównanie z konkurentami | Wnętrze | Silnik | Wrażenia z jazdy | Podsumowanie

Porównanie z konkurentami

Porównanie danych technicznych

Model Peugeot 306 Opel Astra Renault Megane
Silnik R4 R4 R4
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1587 1389 1390
Moc maks. (KM) 90 90 95
Maks. moment obrotowy (Nm) 135 125 127
Średnica zawracania (m) 11 10,8 11,4
Objętość bagażnika (dm sześc.) 465 480 510
Długość (mm) 4265 4250 4440
Szerokość (mm) 1690 1710 1700
Wysokość (mm) 1380 1430 1420
Rozstaw osi (mm) 2580 2615 2580
Masa własna (kg) 1090 1090 1150
Ładowność (kg) 490 520 535
Prędkość maksymalna (km/h) 182 180 184
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 13,9 12,5 11,8

Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)

Model Peugeot 306 Opel Astra Renault Megane
Miasto 10,4 9,6 9,2
Poza miastem 6,2 5,7 5,2
Średnie 8,3 7,7 7,2

Porównanie wyposażenia
Poza manualną klimatyzacją Peugeot 306 Saint Tropez wyposażony jest we wspomaganie układu kierowniczego, dwie poduszki gazowe, elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach, centralne ryglowanie zamków i halogeny. Na liście opcji znajdziemy lakier metalik, boczne poduszki gazowe, aluminiowe felgi i radioodtwarzacz. W porównaniu z modelem XR, wyposażenie wersji Saint Tropez jest bogatsze tylko o klimatyzację.

Model 306 Saint Tropez Astra 1.4 GL Megane 1.4 RN
ABS O O S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/S S/S
Poduszki boczne O O S
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby przód/tył S/O O/O S/O
Centralne ryglowanie zamków S O S
Radio O O O
Klimatyzacja S O O
Aluminiowe felgi O O O
S - standard, O - opcja

» Do początku artykułu

Wnętrze
Kanciasta konsola środkowa wygląda u progu XXI wieku nieco archaicznie. Zbyt nisko umieszczone są włączniki świateł awaryjnych i zegara czy klaksonu, uparcie umieszczanego w dźwigni kierunkowskazów. Na szczęście w innych modelach tej francuskiej marki zrezygnowano z tego dziwacznego pomysłu.

Silnik
Pod maską testowego egzemplarza znalazł się silnik doskonale znany z innych aut Peugeota. 1,6-litrowa jednostka benzynowa nie jest najnowocześniejsza, ma dwa zawory na cylinder i moc zaledwie 90 KM (większość konkurentów - Opel Astra, Ford Focus czy VW Golf ma 10 KM więcej, a Renault Megane nawet 20 KM więcej niż 306 przy tej samej pojemności). Jest też dość głośna. Na szczęście wady rekompensuje niskie zużycie paliwa, rzadko przekraczając 8-8,5 l benzyny na 100 km, nawet przy niemal stale włączonej klimatyzacji.

Wrażenia z jazdy
Peugeot 306 w wersji sedan jest wyposażony, podobnie jak wersja hatchback, w tylną oś skrętną. Trzeba przyznać, że auto dzięki niej zachowuje się bardzo pewnie, nie ma śladu częstej w samochodach z przednim napędem podsterowności. Bardzo rzadko zdarza się też, by nierówności drogi były przenoszone na kierownicę. Przydałoby się nieco lepsze wygłuszenie wnętrza, przy prędkości 120-130 km/h jest w kabinie dość głośno.

Podsumowanie
Choć coraz więcej mówi się o następcy modelu 306 - oznaczonym 307, nie wpływa to specjalnie na zainteresowanie autem w naszym kraju. Paradoksalnie, trzystaszóstka sprzedaje się dziś lepiej niż w niektórych miesiącach ubiegłego roku. Kto wie, może to właśnie zasługa modeli specjalnych, jak wprowadzany latem Saint Tropez czy Husky, pojawiający się w salonach przed zimą.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 306 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł