Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36368 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Peugeot 307 1.4 kontra Renault Megane II 1.4

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

fot. autor Jeszcze nie tak dawno niedościgłym wzorem samochodu klasy średniej był Volkswagen Golf. Teraz ma on ok. 130 konkurentów, z których wybraliśmy dwa auta francuskie.

 

fot. autor Peugeot 307 i Renault Megane II to zwycięzcy w różnych plebiscytach i konkursach. Model 307 otrzymał tytuł europejskiego "Samochodu Roku 2002", a Megane II ten sam tytuł przyznano za rok 2003. Jeśli jurorzy tak zacnego konkursu przyznali najwyższe wyróżnienia obu pojazdom, wydaje się, że można tylko powtórzyć ich werdykt i ... gratulować.

W konkursowych ocenach bierze się jednak pod uwagę wiele czynników, my skoncentrujemy się na walorach użytkowych w odniesieniu do ceny nabycia.

 

 

Cechy szczególne


fot. autor Mają je oba pojazdy i nie tylko dlatego, że ich nadwozia opracowano od nowa. Nie mają nic wspólnego z pojęciem modernizacji lub, jak kto woli, face liftingu. Nadwozia z punktu widzenia konstrukcji są różne od poprzedników - w przypadku Peugeota od modelu 306, w przypadku Renault od modelu Megane I. Oba samochody są też szczególnymi modelami.

Firma Peugeot podkreślała, i znalazła potwierdzenie u użytkowników oraz specjalistów, że 307 budową nadwozia określił nową ideę hatchbacka, natomiast Megane II zaskoczyła nowatorską sylwetką nadwozia.

Tak więc ci nabywcy, którzy w samochodzie o długości niewiele przekraczającej 4 m poszukują obszernego wnętrza zbliżonego do tzw. minivanów, wybiorą Peugeota. Nabywcy, którzy chcą imponować niecodziennym, nawet rewolucyjnym wyglądem swojego auta, zadowolą się Renaultem.

 

Silnik


fot. Renault Do porównania wybraliśmy wersje samochodów z silnikami benzynowymi o pojemności skokowej 1.4 l. Są to jednostki napędowe o najmniejszej pojemności skokowej i najniższej mocy, spośród oferowanych do napędu obu modeli.

 

Jednostka Renault ma nowoczesną konstrukcję z dwoma wałkami rozrządu sterującymi 16-zaworami w 4 cylindrach. Początkowo silnik ten miał moc 98 KM, teraz również występuje w wersji z obniżoną mocą do 80 KM.

Silnik Peugeota 307 jest mniej nowoczesny, ma 8 zaworów w 4 cylindrach, rozwija mniejszą moc (75 KM) i nieco mniejszy moment obrotowy. Peugeot z tym silnikiem jest jeszcze w sprzedaży, ale od stycznia tego roku ta jednostka napędowa jest stopniowo zastępowana przez 16-zaworowy o mocy 88 KM.

 

Wrażenia z jazdy


fot. Renault Megane II jest bardziej dynamicznym samochodem.

Za to Peugeotem 307 jedzie się wygodniej. Wynika to z większej przestrzeni użytecznej i zawieszenia kół.

Pasażerowie siedzący z tyłu mają więcej miejsca w Peugeocie i dużo większy bagażnik, zwłaszcza po złożeniu tylnej kanapy.

W Renault zawieszenie zestrojono twardziej, aby uzyskać dobrą stateczność w ruchu. Rzeczywiście samochód mało przechyla się na ciasnych łukach, ale jest bardziej wrażliwy na nierówności nawierzchni.

Peugeot pod tym względem wypada korzystniej, jego zawieszenie to zaleta pojazdu - skutecznie tłumi nierówności nawierzchni, a jednocześnie dobrze stabilizuje pojazd. Nieco zwrotniejszym samochodem mającym o 0,6 m mniejszą średnicę zawracania (10,5 m) jest Renault.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 307 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 307 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł