Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36080 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 307

Data publikacji: Autor: Witold Blady

W ramach poszerzania gamy 307 Peugeot wprowadził niedawno do oferty dwa nowe silniki Diesla - o mocy 70 i 110 KM.

Przejdź do: Peugeot 307 a konkurenci

Paleta jednostek benzynowych pozostała bez zmian, zwolennicy takiego rodzaju paliwa mają za to większy wybór, jeśli chodzi o skrzynię biegów - obok pięciobiegowej skrzyni manualnej pojawił się czterobiegowy automat. Właśnie taką wersję mieliśmy w redakcyjnym teście.

Najnowsze auto Peugeota jest od niedawna oferowane w dwóch odmianach nadwoziowych - do hatchbacka dołączył model kombi. Amatorzy kabrioletów muszą uzbroić się w cierpliwość lub wybrać mniejszy model - 206 CC. Producent nic nie wspomina (przynajmniej na razie) o czterodrzwiowym sedanie.
Poza sześcioma poduszkami gazowymi (najtańszy model ma dwa airbagi) odmiana XT wyposażona jest we wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach, centralne ryglowanie zamków, regulację wysokości fotela kierowcy i pasażera, ABS, radioodtwarzacz CD, czujnik deszczu i halogeny. W odmianie z dwulitrowym silnikiem do standardu należą także aluminiowe felgi. Lista opcji obejmuje m.in. lakier metalik, klimatyzację, alarm i podgrzewane przednie fotele.

Wnętrze
Tu widać zdecydowany zwrot, w 307 nie znajdziemy okrągłości jak w 206, tu linie są spokojniejsze, proste. Taka stylistyka wnętrza bardzo odpowiada klientom niemieckim, a to właśnie u naszych zachodnich sąsiadów sprzedaje się najwięcej nowych aut. Deska rozdzielcza 307 nieco przypomina wnętrze Opla Astry. Plus nowego auta spod znaku lwa to także umieszczony w kierownicy przycisk klaksonu. Do ergonomii nie mamy zastrzeżeń, wszystkie przyciski są pod ręką, bardzo wygodny jest pilot sterowania radiem pod kierownicą.

Nadwozie
Choć linia nadwozia ma wyraźnie zapożyczenia z innych modeli Peugeota, auto jest znacznie bardziej kanciaste niż przyzwyczaił nas do tego choćby model 206. Na pochwałę zasługują inne niż we wszystkich pozostałych modelach klamki - łatwo je chwycić, co w razie zakleszczenia drzwi podczas kolizji ma bardzo duże znaczenie. Linia nadwozia bardziej przypomina minivana niż auto kompaktowe. Dzięki wysoko przeprowadzonej linii dachu pasażerowie mają dużo miejsca nad głową. Tyle że podobny styl prezentują dziś także inne nowe kompakty - Toyota Corolla, Fiat Stilo czy Honda Civic.

Silnik
W zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów oferowane są dwa z trzech silników benzynowych - 1,6 l o mocy 110 KM i dwulitrowy o mocy 138 KM. Nic w tym dziwnego, 75-konna jednostka byłaby zdecydowanie za słaba. Prędkość maksymalna flagowego modelu z dwulitrową jednostką benzynową i manualną skrzynią biegów to 205 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa nieco poniżej 10 sekund. Niestety, wygoda w Peugeocie 307 oznacza także wyraźnie słabsze osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h trwa w wersji z automatem 11,2 sek. Na szczęście prędkość maksymalna spada nieznacznie, bo o 5 km/h.

Podsumowanie
Wersje z automatyczną skrzynią biegów nie cieszą się w naszym kraju zbyt dużą popularnością. Częściowo wynika to z przyzwyczajenia (odwrotnie niż w USA), częściowo z wysokiej dopłaty za wygodę. Dotyczy to nie tylko Peugeota. W przypadku modelu 307 za auto bez pedału sprzęgła trzeba zapłacić 5 tys. więcej. Wyższe zużycie paliwa odmiany z automatem dla amatorów tego rodzaju rozwiązań nie jest już żadną przeszkodą.

Peugeot 307 a konkurenci

Model Peugeot 307 Opel Astra Audi A3
Silnik R4 R4 R4
Liczba zaworów 16 16 20
Pojemność skokowa (cm3 ) 1997 1796 1781
Moc maks. (KM) 138 125 125
Maks. moment obrotowy (Nm) 190 170 170
Skrzynia biegów A/4 A/4 A/4
Hamulce przednie/tylne T/T T/T T/T
Średnica zawracania (m) 11,1 10,8 10,9
Objętość bagażnika (dm sześc.) 340 370 350
Długość (mm) 4202 4110 4150
Szerokość (mm) 1730 1710 1735
Wysokość (mm) 1510 1420 1425
Rozstaw osi (mm) 2608 2605 2515
Masa własna (kg) 1200 1140 1185
Ładowność (kg) 500 520 535
Prędkość maksymalna (km/h) 200 198 197
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 11,2 11 11,3
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 12,4 12 11,9
Poza miastem 6 6,6 6,8
Średnie 8,3 8,6 8,7

A - skrzynia automatyczna
T - hamulce tarczowe

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 307 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 307 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł