Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37254 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 307 2,0 HDI kombi

Data publikacji: Autor: Aureliusz Mikos

 W tym roku w salonach Peugeota pojawił się model 307 kombi. W odróżnieniu od innych pojazdów w swojej klasie charakteryzuje się sporą wysokością karoserii.

W tym roku w salonach Peugeota pojawił się model 307 kombi. W odróżnieniu od innych pojazdów w swojej klasie charakteryzuje się sporą wysokością karoserii.

Wersja 2,0 HDI 90 KM kombi kosztuje 61 500 zł.

Już oglądając Peugeota 307 kombi można dojść do wniosku, że to nie jest wcale klasyczne kombi, ale raczej kompaktowy minivan. Świadczą o tym choćby wymiary: w stosunku do hatchbacka nie tylko zwiększono długość (aż o 12 cm), lecz także rozstaw osi (o 10 cm).

Warto od razu zaznaczyć, że nie należy mylić Peugeota 307 kombi z  307 SW. Obydwa modele różnią się przede wszystkim tym, że SW posiada przeszklony dach, relingi i trzy osobne fotele w drugim rzędzie, każdy z osobną regulacją siedziska i oparcia. My opisujemy tym razem model 307 kombi, a więc z tradycyjną tylną kanapą i "zwykłym" dachem.

Wnętrze
Na dobrze wyprofilowanych fotelach pomieszczą się nawet wielkoludy. W praktycznych kieszeniach drzwi i w zamykanym schowku na konsoli zdeponować można "pod ręką" dowolną ilość drobiazgów. Poręczna kierownica jest dobrze ustawiona, wszystkie wskaźniki są łatwe do odczytania. Jeśli idzie o skuteczne ogrzewanie i wentylację (testowana wersja miała klimatyzację), to można co najwyżej narzekać, że nawiew pracuje odrobinę za głośno. Bagażnik ma pojemność 503 l, ale można go powiększyć poprzez położenie tylnej kanapy do 1770 l. Dzięki niskiej krawędzi załadunku i pełnemu wyściełaniu sprawia bardzo dobre wrażenie. Koło zapasowe umieszczone jest pod spodem samochodu, a więc nie zajmuje miejsca w bagażniku. Kłopot tylko, jeśli strzeli guma, że jest ono tam zazwyczaj bardzo brudne (podczas deszczu mokre) i trzeba będzie się wybrudzić.

Silnik
Testowany przez nas model wyposażony był w turbodoładowany silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa w technice common rail. Jednostka o pojemności 2,0 HDI ma moc 90 KM przy 4000obr./min, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 205 Nm. Auto z tym silnikiem według danych fabrycznych przyspiesza od 0 do 100km/h w 14,9 sekundy, nam się jednak wydawało, że jest odrobinę wolniej. Zużycie paliwa wyniosło: na trasie 6,5 l/100km, w mieście 11,3 l/100km.

Wyposażenie
Już w standardzie znajdziemy: wspomaganie kierownicy, poduszkę kierowcy i pasażera, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, radiomagnetofon, ABS z EBD. Peugeot 307 kombi w najtańszej wersji (1,4 75 KM) kosztuje 50 800 zł. W wersji przez nas opisywanej 2,0 HDI 90 KM kombi - 61 500 zł. Dla porównania najtańszy konkurencyjny VW Golf kombi (1,4 75 KM) to wydatek 51 340 zł, natomiast wersja 1,9 TDI - 63 400 zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • pol187 (gość)

    jestes hory 11,3 litra po miiescie maksymalnie 7,1

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 307 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 307 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 307 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł