Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37030 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 307

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Fot. Peugeot: Peugeot 307 został zaprezentowany w 2001 r. i obecnie oferowany jest w kilku wersjach nadwoziowych. Najpopularniejszą z nich jest 5-drzwiowy hatchback. Peugeot 307 prezentuje się bardzo nowocześnie i niewiele używanych egzemplarzy trafia na giełdy i do autokomisów.

Peugeot 307 wciąż prezentuje się bardzo nowocześnie i niewiele używanych egzemplarzy trafia na giełdy i do autokomisów.     Fot. Peugeot: Peugeot 307 został zaprezentowany w 2001 r. i obecnie oferowany jest w kilku wersjach nadwoziowych. Najpopularniejszą z nich jest 5-drzwiowy hatchback.

 

Peugeota 307 zaprezentowano na salonie w Genewie w roku 2001. Wystartował w 3- i 5-drzwiowej wersji hatchback, która w następnym roku została uzupełniona skarosowaniem typu kombi oraz kabrioletem z metalowym składanym dachem noszącym oznaczenie CC.

 

Styl

 

Nadwozie, wyraz nowego stylu Peugeota, jest eleganckie i wysokie, ma największy rozstaw osi w klasie kompaktów, Fot. Peugeot: Wersja 3-drzwiowa jest mniej praktyczna od 5-drzwiowej. dzięki temu wnętrze pojazdu jest bardzo przestronne. Wnętrze wykończone materiałami dobrej jakości, które są odporne na działanie czasu. Pasażerowie siedzą wysoko, co poprawia wrażenie przestrzenności, lecz do gabarytów samochodu trzeba się przyzwyczaić, bowiem łatwo jest zahaczyć o przeszkodę końcem zderzaka przedniego.

 

Silniki i podwozie

 

Peugeota 307 mogą napędzać czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemnościach i mocach odpowiednio 1,4 l - 75 Fot. Peugeot: Do drugiego obiegu trafia jeszcze niewiele egzemplarzy używanych, niektóre są sprowadzane z za granicy. KM; 1,6 l - 110 KM; 2,0 l - 138 KM oraz wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem 1,4 HDi  - 68 KM; 2,0 HDi o mocy 90 i 110 KM.

Pojazd ma dopracowany układ zawieszenia, który dobrze tłumi nierówności drogi, a jednocześnie pracuje cicho. Również układ kierowniczy i hamulcowy są godne pochwały. Auto rozpędzone do prędkości 100 km/h hamuje na odcinku 39 m, co jest bardzo dobrym wynikiem. Użyty do napędu najtańszych wersji silnik 1,4 o mocy 75 KM jest zbyt słaby i zapewnia tylko poprawną dynamikę. Ponadto przy przebiegach powyżej 100 tysięcy km może generować znaczne nakłady na wykonanie napraw. Godny polecenia jest silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM, który ma wystarczającą dynamikę, charakteryzuje się umiarkowanym Fot. Peugeot: Wnętrze wykonane jest z materiałów dobrej jakości. zapotrzebowaniem na paliwo i nie podnosi zbytnio ceny samochodu.

Znane i cenione silniki wysokoprężne osiągają duże przebiegi, cechując się małym apetytem na paliwo, jednak są wrażliwe na jakość oleju napędowego. Naprawa układu zasilania nowoczesnych jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem i wysokociśnieniowym układem zasilania jest złożona i bardzo kosztowna.

 

Eksploatacja

 

Chociaż nadwozie jest nowoczesne, to nisko przebiegająca krawędź pierwszego słupka sprawia, że zajmowanie miejsc na siedzeniach przednich nie obywa się bez trudności, a osoby wysokie mogą uderzyć się w głowę. Ogólnie samochód nie jest awaryjny, jednak występują problemy z przełącznikiem zespolonym usytuowanym przy kierownicy, który nie wraca samoczynnie do Fot. Peugeot: Zaletą pojazdu jest przestronne wnętrze. położenia spoczynkowego. Relatywnie szybko następuje zużycie korozyjne tylnego tłumika. Działanie czujnika deszczu włączającego wycieraczki i czujnika zmierzchowego włączającego światła nie podlega stałym prawidłom, być może jest tu winna elektronika sterująca.

 

Sytuacja rynkowa

 

Samochód ma bardzo przestronne wnętrze, oferuje dobry komfort jazdy i dużą gamę jednostek napędowych. Chociaż najstarsze egzemplarze mają już cztery lata, rzadko występuje na rynku aut używanych. Dzięki zaletom jest ceniony przez właścicieli, którzy niechętnie się z nim rozstają. Samochód przez swą atrakcyjną sylwetkę i wartość rynkową jest podatny na zakusy złodziei. Ten produkt Peugeota stanowi bezpośrednią konkurencję dla VW Golfa, Opla Astry, Forda Focusa i Fiata Stilo.

 

Zalety:

- przestronne, wygodne wnętrze,

- dobry komfort jazdy.

 

Wady:

- ograniczona widoczność z wnętrza pojazdu,

- dość duża masa auta.

 

Ceny części zamiennych i usług serwisowych w złotych

 

Reflektor główny          

650

Zderzak przedni           

1200

Błotnik przedni 

550

Klocki hamulcowe         

340

Tarcze hamulcowe        

700

Przegląd po 20 tys. km 

380

Przegląd po 60 tys. km z materiałami    

720

 

Orientacyjne ceny samochodów używanych w tys. złotych:

 

Rok produkcji 2001 2002 2003 2004

1,4i

29,4

34,4

38,1

39,2

1,6i

33,8

38,9

42,9

46,4

2,0i

37,0

42,4

45,1

47,9

2,0 HDi

35,9

41,2

43,6

46,4

                

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

benzynowy

diesel

Liczba cylindrów

4

4

4

4

Pojemność silnika (cm3)

1360

1587

1997

1997

Moc maksymalna (KM)

75

109

136

90

Maksymalny moment obrotowy (Nm)

120

147

190

205

Czas rozpędzania 0-100 km/h (s)

15,6

11,7

10,4

13,8

Prędkość maksymalna km/h

167

190

205

179

Średnie zużycie paliwa l/100km

7,8

8,5

9,2

6,8

Długość x szerokość x wysokość (cm) *

420 x 175 x 151

Objętość bagażnika (l)

341

 

* wersja hatchback

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 307 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 307 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 307 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł