Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36204 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Peugeot 307 CC kontra Renault Megane CC

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Renault: Renault Megane Coupe-Cabriolet ma szklany, składany dach, czym wyróżnia spośród innych aut tego typu. Współcześnie wytwarzane coupe kabriolety nie są nowym wynalazkiem, ale jazda nimi sprawia tyle radości, co kiedyś.

 

Już w 1936 r. Peugeot produkował model 402 L Eclipse z elektrycznie składanym w bagażniku stalowym dachem. Współcześnie wytwarzane coupe kabriolety nie są więc nowym wynalazkiem, ale jazda nimi sprawia tyle radości, co kiedyś.

 Fot. Renault: Renault Megane Coupe-Cabriolet ma szklany, sk³adany dach, czym wyró¿nia spo¶ród innych aut tego typu.

W naszym klimacie samochody ze składanym, sztywnym dachem są idealnym rozwiązaniem – gdy świeci słońce samochód można zmienić w kabriolet, gdy zaczyna padać deszcz, po naciśnięciu guzika zmienia się on w zamknięte coupe. Mamy więc dwa samochody w jednym, co byłoby idealnym rozwiązaniem, gdyby nie wysoka cena zakupu. Każdy Peugeot 307 CC ma sk³adany dach wykonany z blachy. Jego sk³adanie nie trwa d³u¿ej ni¿ 25 sekund. z porównywanych samochodów – Peugeot 307 CC i Renault Megane Coupe-Cabriolet kosztuje ponad 90 tys. zł. W tę cenę wliczono nie tylko mechanizm składania dachu, lecz także wzmocnienia nadwozia, które tylko z pozoru wygląda jak w hatchbacku. W rzeczywistości to bardziej skomplikowana i kosztowna konstrukcja. 

 

 

Cechy szczególne

 

Do coupe kabrioletu Peugeota zdążyliśmy się już przyzwyczaić za sprawą modelu 206 CC. Większy model – 307 CC powiela tę koncepcję. Cechą charakterystyczną Megane CC jest W zale¿no¶ci od po³o¿enia dachu baga¿nik ma objêto¶æ 190 lub 490 l. zainstalowanie składanego dachu, ale wykonanego ze szkła o grubości 3,15 mm. Dzięki temu, nawet po rozłożeniu dachu można czuć się jak w kabriolecie – tak twierdzi Renault, który tę śmiałą konstrukcję zakupił w niemieckiej firmie Karmann. Peugeot 307 CC wykorzystuje płytę podłogową hatchbacka, co ma tę zaletę, że 4 osoby mogą podróżować w miarę wygodnie. Peugeot 307 CC ma przestronniejsze wnêtrze ni¿ Megane CC. Renault również wykorzystał płytę podłogową z Megane II, jednak skrócił o 103 mm rozstaw osi. W efekcie na tylnej kanapie jest dość ciasno. We wnętrzu obu pojazdów wykorzystano elementy znane z analogicznych wersji hatchback. Przycisk uruchamiający procedurę składania lub rozkładania dachu w Megane umieszczony jest w niewygodnym miejscu - blisko dźwigni hamulca ręcznego. Po rozłożeniu dachu bagażniki obu konkurentów są dość duże  - w Megane – 490 l, a w Peugeocie – 350 l. Gdy dach chowa się w bagażniku, przestrzeń bagażowa zmniejsza się do 190 l w Megane i 205 l – w Peugeocie.

 

Silniki

 

Do napędu Peugeota wybraliśmy silnik benzynowy o pojemności 2 l i mocy 136 KM. Silnik o niemal identycznej pojemności skokowej i mocy napędza również Megane. W Peugeocie zastosowano 5-biegową skrzynię przekładniową, a w Renaulcie – 6-biegową. Obaj konkurenci mają zbliżone zapotrzebowanie na paliwo. W mieście zużywają nieco ponad 11 l na 100 km i nie jest to We wnêtrzu Megane CC wykorzystano elementy z hatchbacka. Przycisk sk³adania lub rozk³adania dachu umieszczony przy d¼wigni hamulca rêcznego jest ma³o wygodny w u¿yciu. zaskakujące, jeżeli weźmiemy pod uwagę większą masę o ok. 200 kg od analogicznych hatchbacków. Zwiększona masa ma również wpływ na uzyskiwane czasy rozpędzania.

 

Wrażenia z jazdy

 

W obu autach siedzi się niżej niż w  hatchbackach. Po opuszczeniu dachu i podniesieniu bocznych szyb do góry w W sk³ad seryjnego wyposa¿enia Peugeota wchodzi m.in. uk³ad ESP, za który w Megane trzeba dop³aciæ. kabinie pasażerskiej nie odczuwa się podmuchów wiatru. Po zamknięciu dachu w obu autach jest cicho, co dobrze świadczy o sztywności skrętnej nadwozia. Poziom hałasu jest zbliżony do poziomu hałasu w tradycyjnym hatchbacku. Megane okazał się autem nieco szybszym od Peugeota, ma jednak nieco mniej skuteczny układ hamulcowy. Oba auta charakteryzują się dobrymi własnościami jezdnymi. Wynika to ze  sztywniejszej niż w hatchbackach charakterystyki elementów tłumiących zawieszenia. Sztywniejsze zawieszenie nie wpłynęło negatywnie na komfort jazdy. 

 

Podsumowanie

 

Peugeot 307 CC jest autem większym od Megane i nieco lepiej wyposażonym, m.in. w układ stabilizacji toru jazdy ESP. W Megane układ ESP wymaga dopłaty, ale w standardzie montuje się poduszkę kierowcy zapobiegającą nurkowaniu. Niebagatelną zaletą Renault jest szklany dach, przez który zawsze widać niebo.

 

 

Nasza ocena:

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

                                                 307 CC                       Megane CC

 

Przestronność wnętrza                     +

Silnik                                                             remis

Poziom hałasu 

Hamulce                                         +                     

Dynamika                                                                           +                     

Zużycie paliwa                                                remis

Nowoczesność konstrukcji                                remis               

Wyposażenie                                  +

 

 

 

Wybrane dane techniczne:

 

                                                                    307 CC                         Megane CC

 

Typ silnika                                                  benzynowy                        benzynowy

Liczba cylindrów/zaworów                                4/16                        4/16                

Pojemność skokowa (cm3):                             1997                        1998

Moc maksymalna (KM/obr/min):                    136/6000                        136/5500

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):                 190/4100                        191/3750

Przyspieszenie 0-100 km/h(s):                          10,9                        9,9

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s):             10,8                        8,9

Prędkość maksymalna (km/h):                          207                        205

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:                67                        67

Droga hamowania od 100 km/h (m):                  42,5                        43,6

Pojemność bagażnika (dm3):                          205/350                        190/490

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):                     60                        60

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):    6,2/11,5                        6,5/11,2

Długość x szerokość x wysokość (cm):        435 x 176 x 142                        436 x 178 x 140

Rozstaw osi (cm):                                             261                        252

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)       2/12                        2/12

Cena (zł):                                                      93 000                        92 500

 

 

Wyposażenie seryjne:

 

                                                                       Peugeot 307 CC          Megane CC Luxe Dynamique

 

poduszki powietrzne                                                     4                                        5

układ ABS                                                                   s                                         s

układ wspomagania nagłego hamowania                        -                                         s

układ zapobiegający poślizgowi

kół przy ruszaniu ASR                                                   s                                        -

układ kontroli toru jazdy ESP                                        s                                         o

elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych               s/s                                     s/s

elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka                s/s                                     s/-

klimatyzacja manualna/automatyczna                           -/s                                      s/-

radio CD                                                                      s                                         s

centralny zamek                                                           s                                         s

wspomaganie układu kierowniczego                                s                                        s

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • centurion

    Jal patrze na Megan to mi się niedobrze robji.

  • ss (gość)

    to niepatrz lepszy twoj malczak

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 307 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Renault Megane dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 307 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł