Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36838 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 307 Kombi 1.6 HDi 16V

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Peugeot: Przód „trzystasiódemki” po face liftingu przypomina większy model 407. Peugeot 307 Kombi po face liftingu zachował wszystkie atuty swojego poprzednika, ale teraz jest ładniejszy i jeszcze lepiej dopracowany.

 

Model 307 to z pewnością jedno z ciekawszych aut w aktualnej ofercie Peugeota, uhonorowany prestiżowym tytułem Car of the Year 2002. W ubiegłym roku jeden z najlepiej sprzedających się modeli francuskiej firmy przeszedł gruntowny restyling. Receptą na sukces ma być upodobnienie Fot. Peugeot: Przód „trzystasiódemki” po face liftingu przypomina większy model 407. tego auta do modelu 407.

Linia nadwozia nie uległa zmianie, jednak patrząc na zaokrąglony przód trudno nie zauważyć podobieństw do większego brata – duży wlot powietrza pod zderzakiem, masywne reflektory w kształcie elipsy, światła przeciwmgielne w chromowanych oprawkach czy umieszczone w ramce Fot. Peugeot: Dość wysokie nadwozie Peugeota zapewnia komfortową podróż firmowe logo. Zmieniono także tylne lampy, oraz odświeżono wnętrze pojazdu.

Dość wysokie nadwozie 307 może kojarzyć się z minivanem. Nic dziwnego, że po zajęciu miejsca we wnętrzu, przekonujemy się ile tu przestrzeni. Wersja kombi jest o 22 cm dłuższa od hatchbacka, co znacznie poprawia komfort podróżowania. 

 

Silnik

 

Jakiś czas temu grupa PSA postawiła sobie za cel sukcesywne wprowadzanie na rynek silników diesla o mniejszej pojemności skokowej i oszczędniejszym zużyciu paliwa.   

W teście redakcyjnym mieliśmy okazję sprawdzić 110-konny turbodieslel 1,6 l z momentem Fot. Peugeot: W bagażniku o pojemności 503 dm3 bez problemu pomieścimy wakacyjne bagaże. obrotowym 240 Nm osiąganym przy 1750 obr/min. Jednostka ta zastąpiła w ofercie Peugeota większy silnik 2,0 l HDi, który jednak posiadał tę samą moc.

Całość wykonano z aluminium, a na głowicy zamontowano dwa wałki rozrządu i 16 zaworów sterowanych za pośrednictwem dźwigni rolkowych i popychacza Fot. Peugeot: Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymamy równa podłogę. hydraulicznego. 

Trzeba przyznać, że silnik ten robi bardzo dobre wrażenie. W połączeniu z 5-stopniową skrzynią biegów okazuje się żwawy, elastyczny i cichy, a co najważniejsze nie wykazuje przesadnego apetytu na paliwo. Podczas testu średnie zużycie oleju napędowego nie przekroczyło 6,7 l na 100 km.

 

Wrażenia z jazdy

 

Zawieszenie Peugeota zostało dość twardo zestrojone, co daje się we znaki na dziurawych polskich drogach. Pozwala za to na stabilne pokonywanie zakrętów, nie podwyższając przy tym pulsu u kierowcy. Co ciekawe nawet przy znacznym obciążeniu – czterech osobach i pełnym bagażniku - auto zachowuje się przewidywalnie nie uatrakcyjniając jazdy np. „bujaniem” Fot. Peugeot: Deska rozdzielcza i elementy wystroju wnętrza są identyczne jak w wersji hathback. nadwozia.

Atutem „trzystasiódemki” kombi jest także dość obszerny bagażnik (503 cm3 ) z ułatwiającym załadunek niskim progiem. Po złożeniu kanapy otrzymamy powiększymy tę przestrzeń do 1805 cm i co bardzo ważne - płaską podłogę.

W testowanej wersji Sporty auto posiada bogate wyposażenie – sześć poduszek powietrznych, ABS, ręczną klimatyzację, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD, relingi dachowe - to tylko niewielka część tej listy. Za dopłatą można otrzymać m.in. ESP – 3000 zł, reflektory ksenonowe – 2800 zł i czujnik parkowania – 1300 zł.

 

Podsumowanie

 

Peugeot 307 Kombi jest nie mniej atrakcyjny wizualnie ot hatchbacka, a na dodatek o wiele bardziej funkcjonalny. Dzięki obszernemu wnętrzu i kilku sprytnym rozwiązaniom może z powodzeniem wcielić się w rolę komfortowego auta rodzinnego. Jeżeli jednak mamy większą rodzinę i chcemy np. zabrać teściów oraz dwójkę małych dzieci, to może warto pomyśleć o modelu 307 SW. To auto może zaoferować aż 7 miejsc - dwa dodatkowe siedzenia dostępne są w opcji po 1500 zł. sztuka.

 

 

Wybrane dane techniczne

 

Rodzaj silnika

Benzynowy

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3 )

1560

Moc maksymalna (KM-obr/min)

110-4000

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

240-1750

Rozpędzanie 0-100 km/h (s)

12,8

Prędkość maksymalna (km/h)

174

Droga hamowania ze 100 km/h (m)

40

Pojemność bagażnika (dm3 )

503-1805

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 )

60

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km)

4,4/6,2

Długość/szerokość/wysokość (cm)

443/176/154

Rozstaw osi (cm)

270

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena (zł)

75 800

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Duża ilość miejsca z przodu i z tyłu,  pojemny bagażnik.

Silnik

****

Elastyczna jednostka napędowa

Poziom hałasu

***

Do prędkość 100 km/h poziom hałasu nie jest zbyt wysoki, ale później jest już nieco gorzej

Hamulce

****

40 metrów to przyzwoity wynik

Dynamika

****

Wystarczająca dynamika.

Zużycie paliwa

****

Nowoczesny diesel przy spokojnej jeździe nie wymaga zbyt częstego tankowania. 

Wyposażenie podstawowe

*****

Bogate z możliwością dokupienia dodatkowych elementów.

 

Wyposażenie seryjne

Peugeot 307 Kombi Sporty

 

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane/podgrzewane elektrycznie

S/S

Klimatyzacja manualna

S

S - wyposażenie seryjne

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Roman (gość)

    Mam peugeota 307 kombi 2005 rok 1.6 90 km 2 lata i jest bezawaryjny jak do tej pory polecam

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 307 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 307 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 307 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł