Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36063 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 307 kombi i SW oraz 206 SW

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

 Największym powodzeniem Peugeota w Polsce cieszą się dwa modele: 206 i 307.

Jeśli dobrze sprzedają się odmiany nadwoziowe typu hatchback, to i odmiany uniwersalne powinny być poszukiwane.

Do sprzedaży wprowadzono już dwie odmiany uniwersalne 307: kombi i SW. Oba pojazdy zbudowano na płycie podłogowej 307 hatchbacka, w momencie projektowania przewidzianej do wielu odmian samochodów koncernu PSA. Dlatego obie mają o 10 cm większy rozstaw osi i o 12 cm większy zwis tylny.
Model 307 hatchback może być uważany za wzór budowy najnowszych pojazdów osobowych. Jego uniwersalne odmiany natomiast za ewolucyjne, o przestronnym wnętrzu, dużej ilości światła, zwłaszcza w 307 SW o powierzchni przeszklonej dachu aż 5,3 m2 , czyli 1/3 powierzchni całkowitej samochodu.
Model 307 SW, od 307 kombi różni się tym, że ma 3 oddzielne fotele w drugim rzędzie i może mieć dodatkowe 2 fotele w trzecim rzędzie, a także wspomniany już przeszklony fragment dachu.
Do napędu pojazdów oferuje się wybór spośród silników benzynowych i wysokoprężnych HDi, z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Model 206 SW to spadkobierca 206 hatchback. Dziedziczy elegancję i rasowość. Część przednia SW, do środkowego słupka, jest identyczna jak w bazowym 206, tylna część nieco szersza wewnątrz od hatchbacka. Nowy pojazd wyróżnia się, nie tylko spośród modeli "lwiej rodziny", ale również innych marek.
Dwieścieszóstka SW ma cechy 307 SW - przestronne, wysokie wewnątrz, oczywiście na miarę pojazdów segmentu B. Pojemność podstawowa bagażnika wynosi 313 dm3 - mierzona do dolnej krawędzi okien i 480 dm3 - po dach. Dostęp do bagażnika następuje po otwarciu dużych drzwi w ścianie tylnej, lub niezależnie od drzwi otwieranej tylko szybie tylnej.
Model 206 SW znajdzie się w sprzedaży jeszcze przed wakacjami, ceny dotychczas nie ustalono, prawdopodobnie będzie wynosiła ok. 41 000 zł. Model 307 1.6 SW kosztuje 63 800 zł, natomiast 307 1.4 kombi - 50 200 zł.

Sprzedaż Peugeot Polska za 4 miesiące 2002 r.

Model Ilość sztuk
206 4151
206 cc 31
306 108
307 2084
406 312
607 44
806 1
Partner osob. 788
Partner użytk. 141
Expert 24
Boxer 189
RAZEM 7873

Na polskim rynku odnotowuje się spadek sprzedaży samochodów. Za pierwsze cztery miesiące br. o ok. 20 proc. Nie dotyczy to marki Peugeot, która w tym samym okresie sprzedała o 28 proc. samochodów więcej i zwiększyła swój udział w polskim rynku z 4,1 proc., do 7 proc. Francuski producent u nas stał się drugą marką o tak dynamicznej sprzedaży.
Największą popularnością z "lwiej rodziny" cieszy się model 206. Zajmuje drugie miejsce spośród modeli segmentu B i trzecie miejsce spośród wszystkich modeli sprzedawanych pod różnymi markami w Polsce. Dużą popularnością cieszy się również najnowszy model 307.

Marka Peugeot w ubiegłym roku zdobyła rajdowe mistrzostwo świata. Pasmo sukcesów trwa - obecnie trzy Peugeoty 206 WRC zajmują czołowe lokaty w mistrzostwach świata. W Polsce organizowane są dwie znaczące imprezy; "Rajd Młodych" oraz "Puchar Peugeota" - będący jedynym oficjalnym pucharem markowym w ramach rozgrywanych Rajdowych Mistrzostwach Polski.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 206 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Peugeot 307 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 206 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł