Peugeot 308 GTi. Debiut na Fleet Market 2015

(ip)
Peugeot 308 GTi / Fot. Peugeot
Peugeot 308 GTi / Fot. Peugeot
Już w najbliższy wtorek Peugeot na Fleet Market 2015 przedpremierowo zaprezentuje najszybszy samochód w gamie marki - Nowego Peugeot 308 GTi, który dysponuje silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 270 z samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen.
Peugeot 308 GTi / Fot. Peugeot
Peugeot 308 GTi / Fot. Peugeot

W Peugeot Sport powołano zespół zajmujący się wyłącznie opracowywaniem najbardziej wyczynowych wersji w gamie modeli osobowych Peugeot.

308 GTi jest napędzany silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 200 kW (270 KM). Jednostka jest przystosowana do zasilania benzyną o liczbie oktanowej RON 95 lub RON 98 i osiąga moment obrotowy 330 Nm. Charakterystyka mocy jest bardzo spłaszczona aż do osiąganego odcięcia zasilania przy 6 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 1900 do 5000 obr/min.

Ponadto moc i moment obrotowy dają się precyzyjnie dozować, nawet w najwyższym zakresie obrotów, dzięki specjalnej konstrukcji modułu sterowania pracą zaworu upustowego wastegate układu doładowania.

Dzięki niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy, wynoszącemu 4,46 kg/KM, 308 GTi 270 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy.

Przy konstruowaniu nowego 308 GTi, opierano się na jasno określonych założeniach technicznych - chodziło o stworzenie kompaktowego, żywiołowego i bezpiecznego auta zapewniającego maksimum przyjemności z jazdy. Zmiany objęły wszystkie podzespoły: układ jezdny, silnik, układ hamulcowy, elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia.

Nowy Peugeot 308 GTi dobrze trzyma się drogi dzięki poszerzonemu rozstawowi kół (1570 mm z przodu i 1554 mm z tyłu) oraz oponom Michelin Super SPORT w rozmiarze 235/35 R19. Dzięki swoim optymalnym parametrom zapewniają one dobrą przyczepność wzdłużną i poprzeczną. Dziewiętnastocalowe obręcze kół typu Reverse są o 2 kg lżejsze w porównaniu do aluminiowych obręczy 18’’ Diamant.

Przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm zapewniają skuteczne hamowanie w każdej sytuacji. Zamontowane na aluminiowych kielichach, są hamowane za pomocą klocków dociskanych czterema tłoczkami (o średnicy 38 i 41 mm) pracującymi w stałych zaciskach. Średnica tylnych tarcz hamulcowych wynosi 268 mm. Konstrukcja ta wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością, skutecznością i stabilnością parametrów działania.

Nastawy układu jezdnego umożliwiają dynamiczną jazdę. Przednie zawieszenie typu McPherson zapewnia wyjątkową precyzję toru jazdy, podczas gdy tylne zawieszenie z belką skrętną w naturalny sposób podąża za przednim. Elementy te mają również swój wkład w obniżanie masy pojazdu - stabilizator poprzeczny jest częściowo wydrążony, a przednie wahacze są wykonane z aluminium.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty