Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Peugeot 407 – pierwsza jazda

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

fot. Peugeot Pojawienie się nowego samochodu marki Peugeot zazwyczaj niesie ze sobą dreszcz emocji u oglądających i konkurentów.

Menedżerowie Peugeota nie ukrywają, że dzięki modelowi 407 chcą osiągnąć pozycję lidera w segmencie D. Uzasadniają to sukcesami poprzedniego modelu 406, który znalazł 1,7 miliona klientów na całym świecie.

 

fot. Peugeot Bezpieczna konstrukcja

 

Nowy 407 pod względem bezpieczeństwa należy do czołówki pojazdów. Nadwozie tak zbudowano, że jego część pasażerska tworzy klatkę bezpieczeństwa, a zadaniem części przedniej i tylnej jest pochłanianie energii zderzenia. Te strefy kontrolowanego zgniotu rozwiązano nowatorsko, np. z przodu są podłużnice i poprzeczki, które przejmując energię uderzenia rozdzielają ją na dwa ciągi – górny i dolny. W bokach nadwozia umieszczono wzmocnienia, a kolumna kierownicy cofa się o 80 mm. Bardzo bogate jest wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Pojazd wyposażono w 9 poduszek powietrznych i elektroniczne systemy: przeciwblokujący hamulce, rozdzielający siłę hamowania, antypoślizgowy, wspomagania awaryjnego hamowania i dynamicznej kontroli stabilności.

 

fot. Peugeot Estetyka

Przedstawiając nowego Peugeota nie można pominąć estetycznych akcentów nadwozia. W tym zakresie kierunki wyznaczają modele 206 i 307. Nowy 407 tworzy jakby „rzeźbę w ruchu”, charakteryzującą się długą przednią częścią nadwozia i zwartym tyłem. Przedni pas nadwozia nadaje Peugeotowi nowy wygląd, wzbudza jednak zróżnicowane oceny. Krytycy porównują atrapę chłodnicy do Aston Martina lub Maserati i może stylistom francuskim właśnie o to chodziło.

 

fot. Peugeot Silniki

 

Do 407 wybór silników jest duży. Są to cztery jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne. Te benzynowe wyposażono w dwa wałki rozrządu oraz bloki i głowice wykonane ze stopów lekkich. Silnik benzynowy o największej pojemności 3,0 l ma zmienne fazy rozrządu (VVT). Nowoczesne są diesle HDi z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail najnowszej generacji. Ciśnienie w kolektorze wynosi 1600 bar w przypadku diesla 1.6 i 1650 bar w 2 litrowym. Cechą szczególną systemu common-rail jest sześć różnych wtrysków paliwa.

 

Wrażenia z jazd

 

Samochody marki Peugeot, nawet te małe, mają wyróżniające się zawieszenie kół. W 407 zawieszenie to jeszcze dopracowano i to w sposób innowacyjny. To pierwszy Peugeot z wielowahaczowym zawieszeniem przednim i tylnym. W połączeniu z wygodnym wnętrzem nadwozia otrzymujemy bardzo wysoki komfort jazdy. Podczas dynamicznej jazdy dość miękkie zawieszenie wspomagane jest elektronicznymi urządzeniami stabilizującymi. Silniki, które w 407 pojawią się pierwsze, czyli benzynowe 1,8 l i 2,0 l nadają pojazdowi dobrą dynamikę. Wadą 407 jest dość płytki bagażnik o pojemności 407 l, a zaletą - duża szerokość (1509 mm) siedzenia tylnego.

 

Wybrane dane techniczne – Peugeot 407

 

Wersje

1.8

2.0

2.2

3.0

1.6

2.0

Długość/szerokość/wysokość pojazdu(mm)

4676/1811/1450

Rozstaw osi (mm)

2725

Rodzaj silnika

benzynowy

diesel

Liczba cyl./zaworów

4/16

6/24

4/16

Pojemność skokowa (cm3 )

1749

1997

2230

2946

1560

1997

Moc maksymalna (KM-obr/min)

116-5500

136-6000

158-5650

210-6000

109-4000

136-4000

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

160-4000

190-4100

217-3900

290-3750

240-1750

320-2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,9

10,3/12,2*)

10,1/12,1*)

9,2

13,1

11,0/12,0*)

Prędkość maks. (km/h)

200

212/206*)

220/211*)

235

192

208/205*)

Średnie zużycie paliwa (dm3 /100 km)

7,9

8,2/8,7*)

9,0/9,4*)

9,8

5,5

5,9/6,7*)

 

*)z automatyczną skrzynią biegów

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości