Najbardziej uciążliwym mankamentem modelu 407 sedan jest ciasne wnętrze, co mogą potwierdzić pasażerowie tylnej kanapie. Wersja kombi, nazwana SW, zapewnia więcej miejsca niż sedan i ma też większy bagażnik. Dlatego prezentujemy kombi napędzane silnikiem wysokoprężnym 2.0
HDI o mocy 136 KM.
Cechy szczególne
Sylwetka Peugeota 407 w wersji kombi jest bardzo udana. Mimo 477 cm długości pojazd wygląda lekko. Największe innowacje znajdują się jednak pod blachami nadwozia. To pierwszy model Peugeota z wielowahaczowym zawieszeniem przednim i tylnym i to rozwiązanie jest adekwatne do klasy reprezentowanej przez to auto. Jednak nawet o tym nie wiedząc, można też docenić inne elementy, np. automatycznie włączające się światła podczas gwałtownego hamowania czy czujnik ciśnienia powietrza w oponach. Seryjny system stabilizacji toru jazdy ESP działa z
pewnym opóźnieniem, rozpoznając, czy kierowca preferuje sportową jazdę czy też rzeczywiście znalazł się w potrzebie. Dwustrefowa klimatyzacja mierzy też wilgotność powietrza, co uniemożliwia parowanie szyb. Wnętrze pojazdu wykonano solidnie, a tablica przyrządów zaprojektowana jest typowo, co w obecnych czasach okazuje się zaletą. Jest nawet wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, ostatnio coraz częściej eliminowany. Siedzenia przednie są bardzo wygodne, a zamontowany między nimi podłokietnik ułatwia jazdę na
długich trasach. Schowek przed siedzeniem pasażera jest termoizolowany. Bagażnik ma objętość 450 l i można się do niego dostać, podnosząc pokrywę lub samą szybę.
Silnik
Peugeot wyspecjalizował się w konstrukcji silników wysokoprężnych. Jednostka 2-litrowa ma 4 zawory w każdym cylindrze i osiąga moc 136 KM. Zasilana jest układem
common rail i doładowana turbosprężarką. W układzie wylotowym zastosowano filtr cząstek stałych. Dzięki możliwości chwilowego zwiększania momentu obrotowego dynamika pojazdu jest całkiem niezła, szczególnie na wyższych biegach. Zużycie paliwa w mieście przy normalnej jeździe oscyluje wokół 8 l na 100 km.
Wrażenia z jazdy
Peugeot 407 ma bardzo dobre własności jezdne, a pokonywanie zakrętów to fraszka. Dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu udało się zachować kompromis w ustaleniu charakterystyki pracy elementów
tłumiących zawieszenia. Bardzo dobrze pracuje układ kierowniczy. Ten pojazd idealnie nadaje się do dłuższych wyjazdów, dzięki wysokiemu komfortowi jazdy i niskiemu poziomowi hałasu we wnętrzu. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra. Liczne przyciski na konsoli środkowej nie są zbyt duże, co utrudnia niekiedy trafienie we właściwy. Układ hamulcowy jest wystarczająco wydajny - pojazd zatrzymuje się z prędkości 100 km/h na drodze 39,6 m.
Podsumowanie
Peugeot 407 napędzany 2-litrowym dieslem to oszczędne auto o świetnych własnościach jezdnych i komforcie. Cenę, 111 tys. zł, uzasadnia bogate wyposażenie seryjne. Co prawda bagażnik nie jest nadzwyczaj wielki, ale teraz taka moda - bagaży wozi się coraz mniej. Peugeot wyróżnia się też urodą nadwozia, która w dzisiejszych czasach odgrywa coraz większą rolę.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | Wysokoprężny |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3 ): | 1997 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 136/4000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 320/2000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 11,5 |
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | 8,9 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 203 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*: | 66 |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 39,6 |
Pojemność bagażnika (dm3 ): | 450 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ): | 66 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km): | 5,0/7,9 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 477 x 181 x 149 |
Rozstaw osi (cm): | 2730 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 |
Cena (zł): | 111 010 |
* pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza | *** | Przy tej długości pojazdu ilość miejsca w kabinie pasażerskiej jest przeciętna. |
Silnik | ***** | Wysoka kultura pracy, możliwość chwilowego zwiększania momentu obrotowego. |
Poziom hałasu | ***** | Niski poziom hałasu. |
Hamulce | **** | Droga hamowania Peugeota 407 SW jest zbliżona do drogi hamowania Volvo V50 2,0 D/136 KM. |
Dynamika | *** | Peugeot jest wolniejszy niż Volvo V50 2,0 D/136 KM. |
Zużycie paliwa | **** | Umiarkowane zużycie paliwa. |
Nowoczesność konstrukcji | ***** | Wielowahaczowe zawieszenie, wysoka sztywność skrętna nadwozia. |
Wyposażenie seryjne | ***** | Wyposażenie seryjne bardzo dobre. |
Wyposażenie seryjne:
Peugeot 407 ST Komfort SW
Poduszki powietrzne | 7 |
Układ ABS/system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR | S/S |
Układ wspomagania nagłego hamowania | S |
System kontroli trakcji ESP | S |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | S |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka | S |
Radio CD/klimatyzacja automatyczna dwustrefowa | S/S |
Komputer pokładowy/czujnik ciśnienia w oponach | S/S |
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?