Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Ryszard Polit
Fot. Peugeot: Peugeot 407 to pierwszy model tej marki z wielowahaczowym zawieszeniem przednim i tylnym. Dodatkowo, wersja kombi wyróżnia się urodą.
Fot. Peugeot: Peugeot 407 to pierwszy model tej marki z wielowahaczowym zawieszeniem przednim i tylnym. Dodatkowo, wersja kombi wyróżnia się urodą.
Peugeot miał zawsze szczęście do samochodów segmentu D. Modele 404, 405 i 406 były bardzo udane. Również obecnie oferowany 407 jest interesujący.
Fot. Peugeot: Peugeot 407 to pierwszy model tej marki z wielowahaczowym zawieszeniem przednim i tylnym. Dodatkowo, wersja kombi wyróżnia się urodą.
Fot. Peugeot: Peugeot 407 to pierwszy model tej marki z wielowahaczowym zawieszeniem przednim i tylnym. Dodatkowo, wersja kombi wyróżnia się urodą.

 

Najbardziej uciążliwym mankamentem modelu 407 sedan jest ciasne wnętrze, co mogą potwierdzić pasażerowie tylnej kanapie. Wersja kombi, nazwana SW, zapewnia więcej miejsca niż sedan i ma też większy bagażnik. Dlatego prezentujemy kombi napędzane silnikiem wysokoprężnym 2.0

Fot. Peugeot: Diesel o pojemności 2 l i mocy 136 KM zapewnia przyzwoitą dynamikę przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Wnętrze wyciszono znakomicie.
Fot. Peugeot: Diesel o pojemności 2 l i mocy 136 KM zapewnia przyzwoitą dynamikę przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Wnętrze wyciszono znakomicie.

HDI o mocy 136 KM.

 

Cechy szczególne

 

Sylwetka Peugeota 407 w wersji kombi jest bardzo udana. Mimo 477 cm długości pojazd wygląda lekko. Największe innowacje znajdują się jednak pod blachami nadwozia. To pierwszy model Peugeota z wielowahaczowym zawieszeniem przednim i tylnym i to rozwiązanie jest adekwatne do klasy reprezentowanej przez to auto. Jednak nawet o tym nie wiedząc, można też docenić inne elementy, np. automatycznie włączające się światła podczas gwałtownego hamowania czy czujnik ciśnienia powietrza w oponach. Seryjny system stabilizacji toru jazdy ESP działa z

Fot. Peugeot: Tablica przyrządów zaprojektowana jest klasycznie, co w dzisiejszych czasach może uchodzić za zaletę. Jest nawet wskaźnik temperatury cieczy
Fot. Peugeot: Tablica przyrządów zaprojektowana jest klasycznie, co w dzisiejszych czasach może uchodzić za zaletę. Jest nawet wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.

pewnym opóźnieniem, rozpoznając, czy kierowca preferuje sportową jazdę czy też rzeczywiście znalazł się w potrzebie. Dwustrefowa klimatyzacja mierzy też wilgotność powietrza, co uniemożliwia parowanie szyb. Wnętrze pojazdu wykonano solidnie, a tablica przyrządów zaprojektowana jest typowo, co w obecnych czasach okazuje się zaletą. Jest nawet wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, ostatnio coraz częściej eliminowany. Siedzenia przednie są bardzo wygodne, a zamontowany między nimi podłokietnik ułatwia jazdę na

Fot. Peugeot: Wnętrze w wersji kombi jest bardziej przestronne niż w sedanie.
Fot. Peugeot: Wnętrze w wersji kombi jest bardziej przestronne niż w sedanie.

długich trasach. Schowek przed siedzeniem pasażera jest termoizolowany. Bagażnik ma objętość 450 l i można się do niego dostać, podnosząc pokrywę lub samą szybę.

 

Silnik

 

Peugeot wyspecjalizował się w konstrukcji silników wysokoprężnych. Jednostka 2-litrowa ma 4 zawory w każdym cylindrze i osiąga moc 136 KM. Zasilana jest układem

Fot. Peugeot: Bagażnik kombi ma objętość 450 l.
Fot. Peugeot: Bagażnik kombi ma objętość 450 l.

common rail i doładowana turbosprężarką. W układzie wylotowym zastosowano filtr cząstek stałych. Dzięki możliwości chwilowego zwiększania momentu obrotowego dynamika pojazdu jest całkiem niezła, szczególnie na wyższych biegach. Zużycie paliwa w mieście przy normalnej jeździe oscyluje wokół 8 l na 100 km.

 

Wrażenia z jazdy

 

Peugeot 407 ma bardzo dobre własności jezdne, a pokonywanie zakrętów to fraszka. Dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu udało się zachować kompromis w ustaleniu charakterystyki pracy elementów

Fot. Peugeot: Do bagażnika można się dostać, podnosząc tylną pokrywę lub tylko szybę.
Fot. Peugeot: Do bagażnika można się dostać, podnosząc tylną pokrywę lub tylko szybę.

tłumiących zawieszenia. Bardzo dobrze pracuje układ kierowniczy. Ten pojazd idealnie nadaje się do dłuższych wyjazdów, dzięki wysokiemu komfortowi jazdy i niskiemu poziomowi hałasu we wnętrzu. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra. Liczne przyciski na konsoli środkowej nie są zbyt duże, co utrudnia niekiedy trafienie we właściwy. Układ hamulcowy jest wystarczająco wydajny - pojazd zatrzymuje się z prędkości 100 km/h na drodze 39,6 m.

 

Podsumowanie

 

Peugeot 407 napędzany 2-litrowym dieslem to oszczędne auto o świetnych własnościach jezdnych i komforcie. Cenę, 111 tys. zł, uzasadnia bogate wyposażenie seryjne. Co prawda bagażnik nie jest nadzwyczaj wielki, ale teraz taka moda - bagaży wozi się coraz mniej. Peugeot wyróżnia się też urodą nadwozia, która w dzisiejszych czasach odgrywa coraz większą rolę.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Wysokoprężny

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
):

1997

Moc maksymalna (KM/obr/min):

136/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

320/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

11,5

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

8,9

Prędkość maksymalna (km/h):

203

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

66

Droga hamowania od 100 km/h (m):

39,6

Pojemność bagażnika (dm3
):

450

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
):

66

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3
/100 km):

5,0/7,9

Długość x szerokość x wysokość (cm):

477 x 181 x 149

Rozstaw osi (cm):

2730

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena (zł):

111 010

* pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

***

Przy tej długości pojazdu ilość miejsca w kabinie pasażerskiej jest przeciętna.  

Silnik

*****

Wysoka kultura pracy, możliwość chwilowego zwiększania momentu obrotowego.

Poziom hałasu

*****

Niski poziom hałasu.

Hamulce

****

Droga hamowania Peugeota 407 SW jest zbliżona do drogi hamowania Volvo V50 2,0 D/136 KM.    

Dynamika

***

Peugeot jest wolniejszy niż Volvo V50 2,0 D/136 KM. 

Zużycie paliwa

****

Umiarkowane zużycie paliwa.  

Nowoczesność konstrukcji

*****

Wielowahaczowe zawieszenie, wysoka sztywność skrętna nadwozia.  

Wyposażenie seryjne

*****

Wyposażenie seryjne bardzo dobre.  

 

Wyposażenie seryjne:

Peugeot 407 ST Komfort SW

 

Poduszki powietrzne

7

Układ ABS/system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR

S/S

Układ wspomagania nagłego hamowania

S

System kontroli trakcji ESP

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka

S

Radio CD/klimatyzacja automatyczna dwustrefowa

S/S

Komputer pokładowy/czujnik ciśnienia w oponach

S/S

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty