Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37919 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 508 Hybrid. Test, wrażenia z jazdy, dane techniczne

Data publikacji: Autor: Ryszard M. Perczak

Peugeot 508 Hybrid

Silnik benzynowy 1,6 l z grupy PureTech w tej hybrydzie rozwija moc 133 KM. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 110 KM/80 kW. Ich łączna maksymalna moc tzw. systemowa, przenoszona tylko na przednią oś, wynosi 225 KM/165 kW. W skład hybrydy napędzającej Peugeota 508 wchodzi również akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh, umożliwiający pokonanie w trybie wyłącznie elektrycznym dystansu średnio do 40 kilometrów w cyklu WLTP (50 kilometrów w cyklu NEDC).

Fot. Peugeot Peugeot oznaczony symbolem 508 wszedł na rynek dziesięć lat temu. Reprezentował francuską markę w segmencie D. Zastąpił wówczas jednocześnie dwa różne modele wycofane z produkcji, a mianowicie Peugeota 407 i 607. Produkowano go w dwóch wersjach nadwoziowych jako sedana i kombi do roku 2018. Wtedy wprowadzona została na rynek jego druga generacja.

Już pierwsza „pięćsetósemka” oprócz silników spalinowych występowała również z napędem hybrydowym. Podobnie jak w przypadku crossovera 3008 poprzedniej generacji, także jego większy brat 508 w napędzie mieszanym miał oprócz jednostki elektrycznej silnik wysokoprężny.

Peugeot 508 Hybrid. Teraz także jako liftback

Peugeot 508 Hybrid

Silnik benzynowy 1,6 l z grupy PureTech w tej hybrydzie rozwija moc 133 KM. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 110 KM/80 kW. Ich łączna maksymalna moc tzw. systemowa, przenoszona tylko na przednią oś, wynosi 225 KM/165 kW. W skład hybrydy napędzającej Peugeota 508 wchodzi również akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh, umożliwiający pokonanie w trybie wyłącznie elektrycznym dystansu średnio do 40 kilometrów w cyklu WLTP (50 kilometrów w cyklu NEDC).

Fot. Peugeot Nowy 508 w bazowej wersji, w przeciwieństwie do poprzednika jest 5-drzwiowym lifbackiem, pierwszym takim nadwoziem w historii marki Peugeot. Jest również produkowany z nadwoziem kombi. W ubiegłym tygodniu Peugeot udostępnił dziennikarzom pełną gamę swoich elektrycznych i hybrydowych modeli. Były wśród nich także Peugeoty 508 Hybrid z nadwoziami liftback i kombi (SW), które są już dostępne w polskich salonach sprzedaży.

Peugeot 508 Hybrid. Jaki napęd?

Silnik benzynowy 1,6 l z grupy PureTech w tej hybrydzie rozwija moc 133 KM. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 110 KM/80 kW. Ich łączna maksymalna moc tzw. systemowa, przenoszona tylko na przednią oś, wynosi 225 KM/165 kW. W skład hybrydy napędzającej Peugeota 508 wchodzi również akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh, umożliwiający pokonanie w trybie wyłącznie elektrycznym dystansu średnio do 40 kilometrów w cyklu WLTP (50 kilometrów w cyklu NEDC).

Warto dodać, że umiejscowienie układu przeniesienia napędu w 508 Hybrid nie pogorszyło parametrów użytkowych samochodu. Konstruktorom wersji hybrydowej udało się zachować duże, przestronne wnętrze, a objętość bagażnika jest taka sama, jak w wersjach spalinowych (487 l w liftbacku i 530 l w kombi).

Istotne jest to iż proponowane przez Peugeota nowe układy napędowe w 508 Hybrid są hybrydami typu plug-in co czyni je bardziej użytecznymi także jako pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym. Kierowca ma w tym modelu możliwość wyboru trybu jazdy. Elektryczny, Hybrydowy, Komfortowy (łączy wysoki moment obrotowy trybu Hybrid z komfortem elektronicznie sterowanego zawieszenia) oraz SPORT zapewniający całą dostępną moc silników. Tu trzeba dodać, że wszystkie tryby umożliwiają, w zależności od poziomu naładowania akumulatora, jazdę z wykorzystaniem tylko napędu elektrycznego.

Peugeot 508 Hybrid. Wrażenia z jazdy

Peugeot 508 Hybrid

Silnik benzynowy 1,6 l z grupy PureTech w tej hybrydzie rozwija moc 133 KM. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 110 KM/80 kW. Ich łączna maksymalna moc tzw. systemowa, przenoszona tylko na przednią oś, wynosi 225 KM/165 kW. W skład hybrydy napędzającej Peugeota 508 wchodzi również akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh, umożliwiający pokonanie w trybie wyłącznie elektrycznym dystansu średnio do 40 kilometrów w cyklu WLTP (50 kilometrów w cyklu NEDC).

Fot. Peugeot Podczas jazd po krętych drogach Katalonii koncentrowaliśmy się głównie na zachowaniu się napędu w tych samochodach. Zachowanie się samochodu w każdej sytuacji drogowej jest bardzo pewne i przewidywalne. Niewielka kierownica bardziej przypominająca prostokąt niż koło daje kierowcy poczucie wspólnoty z pojazdem.
Poza samą jazdą w tym samochodzie, podobnie zresztą jak innych Peugeotach, sporo frajdy daje obserwacja tego co pokazują ekrany i-cockpitu. Są to ekran cyfrowy z zespołem wirtualnych zegarów znajdujący się przed kierowcą oraz ulokowany nad konsolą centralną, prostokątny ekran dotykowy.

Na tym pierwszym w polu widzenia kierowcy wyświetlają się informacje dotyczące trybu jazdy, zapasu energii, pozostałego dystansu możliwego do pokonania w trybie elektrycznym itd. Można je personalizować, tak aby dostosować je do własnych potrzeb. Po lewej stronie w miejscu obrotomierza jest miernik zużycia mocy (powermeter). Składa się z trzech łatwo rozpoznawalnych stref: strefa Eco odpowiada jeździe, która optymalizuje zużycie energii, strefa Power odpowiada bardziej dynamicznemu stylowi jazdy, zapewniającemu maksymalne osiągi oraz strefa Charge informuje kierowcę o fazach odzyskiwania energii, podczas których następuje doładowywanie akumulatora, głównie wtedy, gdy zdejmiemy nogę z pedału gazu.

Peugeot 508 Hybrid

Silnik benzynowy 1,6 l z grupy PureTech w tej hybrydzie rozwija moc 133 KM. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 110 KM/80 kW. Ich łączna maksymalna moc tzw. systemowa, przenoszona tylko na przednią oś, wynosi 225 KM/165 kW. W skład hybrydy napędzającej Peugeota 508 wchodzi również akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh, umożliwiający pokonanie w trybie wyłącznie elektrycznym dystansu średnio do 40 kilometrów w cyklu WLTP (50 kilometrów w cyklu NEDC).

Fot. Peugeot Po obu stronach zespołu zegarów umieszczone są dwa wskaźniki: poziomu zapasu paliwa (benzyny) i poziomu zapasu prądu. Pod każdym z nich wyświetlany jest (w kilometrach) również pozostały zasięg.

Zobacz także: Prawo jazdy. Czy można zobaczyć nagranie z przebiegu egzaminu?

Podczas ładowania, na zegarach można w każdej chwili zobaczyć odzyskany zasięg w trybie elektrycznym (w kilometrach), poziom doładowania akumulatora (w procentach), prędkość ładowania akumulatora (w kilometrach jazdy w trybie elektrycznym) oraz pozostały czas ładowania potrzebny do pełnego naładowania akumulatora (w godzinach i/lub minutach). Fakt, że można od tego wszystkiego doznać zawrotu głowy, ale frajda jest wielka, a dzięki świetnej grafice wszystko to wygląda bardzo „łopatologicznie”.

Ekran dotykowy zawiera specjalne menu przeznaczone dla wersji hybrydowych. Bezpośredni dostęp do menu zapewnia dodatkowy przycisk „toggle switch”. Zakres wyświetlanych informacji obejmuje: zakładkę „bilans energii” (informacje o stanie działania układu hybrydowego), zakładkę „statystyki zużycia” (dostarcza oddzielnych informacji dotyczących zużycia energii elektrycznej i zużycia paliwa), zakładkę „nawigacja”, która pokazuje takie informacje jak: wykaz punktów POI, obejmujący obok lokalizacji stacji benzynowych, również lokalizację terminali ładowania, zasięg samochodu w trybie elektrycznym, łączny zasięg samochodu w trybie elektrycznym i spalinowym, zakładkę „klimatyzacja” z funkcją wstępnej klimatyzacji elektrycznej, która umożliwia, w zależności od temperatury otoczenia, schłodzenie lub ogrzanie kabiny.

Peugeot 508 Hybrid. Podsumowanie

Po, relatywnie krótkich jazdach hybrydowymi Peugeotami 508 mamy następujący wnioski: do jazdy na autostradach i dłuższych dystansach napęd hybrydowy będzie pewnym ograniczeniem, gdyż mocniejsze przyciskanie gazu aby szybciej jechać spowoduje wzrost zużycia paliwa. Kierowcom mającym w ten sposób wykorzystywać ten model radzimy raczej wersję z napędem konwencjonalnym. Jeśli jednak nasza „pięćsetósemka” będzie wykorzystywana także do codziennego poruszania się po mieście to wówczas trudno o lepsze auto. Przy częstych hamowaniach, mniejszych prędkościach i krótkich dystansach zespół spalinowo-elektryczny pokaże na co go stać. Tam, gdzie się da auto będzie napędzane tylko silnikiem elektrycznym. Także rekuperacja w ruchu miejskim jest bardziej skuteczna niż w czasie jazdy po długich prostych.

Peugeot 508 Hybrid. Wybrane dane techniczne 

Silnik spalinowy benzynowy
Pojemność (cm sześc.) 1598
Moc maksymalna (KM) 133 (przy 6000 obr./min.)
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 300 (przy 3000 obr./min.)
Silnik elektryczny  
Moc maksymalna (kW) 82 (przy 2500 obr./min.)
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 320 (w zakresie 500 – 2500 obr.min.)
Zasięg (km)  
Liftback 60 – 64 (NEDC)
  49 – 54 (WLTP)
Kombi 60 – 64 (NEDC)
  47-54 (WLTP)
Prędkość maksymalna (km/h) 240
W trybie elektr. (km/h) 135
Przyspieszenie 0 – 100 km/h (sek.) 7,9
Wymiary Liftback dł./szer./wys. (m) 4,75/1,85/1,40
Rozstaw osi (m) 2,79
Pojemność bagażnika (l) 487
Wymiary kombi dł./szer./wys. (m) 4,77/1,85/1,42
Rozstaw osi (m) 2,79
Pojemność bagażnika (l) 530
Rozmiar opon 215/55 R17 W, 235/45 R18 W

Skoda. Prezentacja gamy SUV-ów: Kodiaq, Kamiq i Karoq

Peugeot 508 Hybrid

Silnik benzynowy 1,6 l z grupy PureTech w tej hybrydzie rozwija moc 133 KM. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 110 KM/80 kW. Ich łączna maksymalna moc tzw. systemowa, przenoszona tylko na przednią oś, wynosi 225 KM/165 kW. W skład hybrydy napędzającej Peugeota 508 wchodzi również akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh, umożliwiający pokonanie w trybie wyłącznie elektrycznym dystansu średnio do 40 kilometrów w cyklu WLTP (50 kilometrów w cyklu NEDC).

Fot. Peugeot

Peugeot 508 Hybrid

Silnik benzynowy 1,6 l z grupy PureTech w tej hybrydzie rozwija moc 133 KM. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 110 KM/80 kW. Ich łączna maksymalna moc tzw. systemowa, przenoszona tylko na przednią oś, wynosi 225 KM/165 kW. W skład hybrydy napędzającej Peugeota 508 wchodzi również akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh, umożliwiający pokonanie w trybie wyłącznie elektrycznym dystansu średnio do 40 kilometrów w cyklu WLTP (50 kilometrów w cyklu NEDC).

Fot. Peugeot

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 508 zdjęcia

Peugeot 508 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 508 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł