Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36838 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 508. Silniki, cena, wrażenia z jazdy

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Gdy w marcu na salonie samochodowym w Genewie Peugeot pokazał nową odsłonę modelu 508, świat dziennikarski nie szczędził pochwał za design flagowej limuzyny francuskiej marki. Teraz przyszedł czas, by z salonu wyjechać na ulice i sprawdzić, co auto realnie ma do zaoferowania przyszłym nabywcom.

Fot. Peugeot Gdy w marcu na salonie samochodowym w Genewie Peugeot pokazał nową odsłonę modelu 508, świat dziennikarski nie szczędził pochwał za design flagowej limuzyny francuskiej marki. Teraz przyszedł czas, by z salonu wyjechać na ulice i sprawdzić, co auto realnie ma do zaoferowania przyszłym nabywcom.

Księstwo Monako to raj dla miłośników motoryzacji. To miejsce, w którym najnowsze modele supersamochodów w codziennym ruchu przeplatają się z klasykami z najwyższej półki, a widok Ferrari F40 stojącego na światłach obok nowego Rolls Royce’a Phantoma nikogo nie dziwi. 

Wybierając Monako na europejską prezentację prasową nowego 508, Peugeot mierzy wysoko, ale jak sam przyznaje, wiąże z nowym autem duże nadzieje. I celuje wyżej niż kiedykolwiek do tej pory - nie tylko chce odebrać klientów Volkswagenowi - tych, którzy rozważają zakup Passata i Arteona - ale też ma zakusy na segment premium - Mercedes z klasą C i BMW z seriami 3 i 4 według przedstawicieli Peugeota mogą czuć się zagrożeni. Czy rzeczywiście powinni?

Nadwozie/wnętrze

Gdy w marcu na salonie samochodowym w Genewie Peugeot pokazał nową odsłonę modelu 508, świat dziennikarski nie szczędził pochwał za design flagowej limuzyny francuskiej marki. Teraz przyszedł czas, by z salonu wyjechać na ulice i sprawdzić, co auto realnie ma do zaoferowania przyszłym nabywcom.

Fot. PeugeotNie da się ukryć, że z zewnątrz nowa pięćsetósemka robi duże wrażenie. Trudno wyobrazić sobie lepszy kompromis między eleganckim i dynamicznym wyglądem. Łagodnie opadająca linia dachu sprawia, że w 508 da się dostrzec DNA coupe. Tył z ciemnym pasem biegnącym przez całą szerokość nadwozia podkreśla agresywny charakter auta, a detalem, który nawiązuje do tradycji marki jest emblemat z oznaczeniem modelu umieszczony ponad przednią atrapą. Do tego, podobnie jak w Arteonie czy BMW serii 4 Gran Coupe, szyby drzwiowe pozbawione ramek i funkcjonalne nadwozie liftback - to wszystko ma swój styl i bardzo nam się podoba!

Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście

Atrakcyjny wygląd zewnętrzny niestety ma przełożenie na ilość miejsca w kabinie. O ile nie można powiedzieć, że z przodu jest ciasno, bo dwie osoby o wzroście do 190 cm powinny czuć się tu dobrze, to z tyłu mający 180 cm wzrostu będą dotykali czubkiem głowy do podsufitki. Do tego przy maksymalnie opuszczonych fotelach przednich, nie ma miejsca na stopy, bo nie da się ich wsunąć pod przednie siedzenie. Nie mamy zastrzeżeń co do wygody przednich foteli - są stosunkowo twarde, ale oferują niezłe podparcie boczne i nie męczą w długiej trasie. Same fotele są umieszczone relatywnie wysoko i ci, którzy lubią siedzieć nisko, będą zawiedzeni. Zastrzeżenia budzi widoczność - słupki A są bardzo szerokie i mogą zasłaniać pieszych. i-Cockpit z zegarami wyniesionymi ponad kierownicę to rozwiązanie dobrze znane z innych modeli z lwem na masce. W przypadku Peugeota 508, wskaźniki są czytelne, w całości wyświetlane na ciekłokrystalicznym ekranie. Drugi ekran - obsługujący m.in. nawigację i klimatyzację umieszczony jest w konsoli środkowej - ma przekątną 10 cali. Obsługa systemu multimedialnego jest zbliżona do innych produktów grupy PSA - niestety nie jest to najbardziej intuicyjny i najłatwiejszy system dostępny obecnie na rynku.

Zobacz także: Prawo jazdy. Kod 96 do kategorii B a ciągnięcie przyczepy

Jeżeli Peugeot aspiruje do bycia premium, to w jednym aspekcie już taki jest - jakość wykonania wnętrza jest po prostu znakomita! Materiały wyglądają na szlachetne i takie też są w dotyku. Nie ma mowy o skrzypieniu czy podejrzanych dźwiękach, co świadczy do dobrej jakości montażu. W czasie testu mieliśmy okazję sprawdzić wersję wyposażeniową Allure i GT. Obie różnią się charakterem i są przeznaczone dla innych klientów, ale żadna z nich nie pozostawia wątpliwości co do jakości Peugeota 508 - to już naprawdę wysoka półka. Niezależnie od wersji, bagażnik modelu 508 ma 487 l pojemności i jest mniejszy od tego w Volkswagenie Arteonie o ponad 70 l.

Napęd

Gdy w marcu na salonie samochodowym w Genewie Peugeot pokazał nową odsłonę modelu 508, świat dziennikarski nie szczędził pochwał za design flagowej limuzyny francuskiej marki. Teraz przyszedł czas, by z salonu wyjechać na ulice i sprawdzić, co auto realnie ma do zaoferowania przyszłym nabywcom.

Fot. PeugeotPięćsetósemka debiutuje z dwoma silnikami wysokoprężnymi (1,5 l i 2,0 l) o trzech wariantach mocy (130, 160 i 180 KM) oraz „benzyniakiem” 1,6 l generującym 180 albo 225 KM. Tylko najsłabszy diesel występuje z manualną skrzynią biegów. Pozostałe opcje są połączone z ośmiobiegowym automatem. W czasie prezentacji mieliśmy okazję sprawdzić najmocniejsze wersje: benzynową i wysokoprężną. 225-konny silnik PureTech przyspiesza do „setki” w 7,3 sekundy, a na krętych, górskich drogach nigdy nie dostawał zadyszki. Szkoda, że na wysokich obrotach nie brzmi ładnie i dość sporo pali - w czasie testu, który wiódł częściowo w ruchu miejskim, częściowo po górach, komputer nie pokazał wartości niższej niż 9 l/100 km. Diesel w podobnych warunkach potrzebował ok. 1,5 litra mniej. I to właśnie diesel powinien być siłą napędową sprzedaży tego modelu - jak przyznają przedstawiciele marki, spodziewają się 75% udziału jednostki wysokoprężnej w ogólnej sprzedaży modelu 508.

Podwozie

Gdy w marcu na salonie samochodowym w Genewie Peugeot pokazał nową odsłonę modelu 508, świat dziennikarski nie szczędził pochwał za design flagowej limuzyny francuskiej marki. Teraz przyszedł czas, by z salonu wyjechać na ulice i sprawdzić, co auto realnie ma do zaoferowania przyszłym nabywcom.

Fot. PeugeotSamochód zbudowano na płycie podłogowej EMP2. Peugeot chwali się, że pozwoliło to obniżyć masę auta średnio o 70 kg w stosunku do poprzedniej generacji modelu 508, co ma wpływ na osiągi, zużycie paliwa i prowadzenie. I rzeczywiście - prowadzenie Peugeota 508 to duża przyjemność - dzięki wielowahaczowej tylnej osi zbudowanej w systemie „multilink”, auto jest zwinne i chętnie składa się w zakręty. Układ kierowniczy nie jest przesadnie lekki, co ma miejsce w przypadku niektórych francuskich samochodów. Resorowanie jest sprężyste, dzięki czemu auto świetnie radzi sobie podczas przejeżdżania przez spowalniacze na miejskich ulicach. Nie mieliśmy okazji sprawdzić pięścetósemki na dziurawej drodze, stanie się to pewnie dopiero w Polsce, gdy Peugeot 508 trafi do naszej redakcji na dłuższy test.

Bezpieczeństwo

Gdy w marcu na salonie samochodowym w Genewie Peugeot pokazał nową odsłonę modelu 508, świat dziennikarski nie szczędził pochwał za design flagowej limuzyny francuskiej marki. Teraz przyszedł czas, by z salonu wyjechać na ulice i sprawdzić, co auto realnie ma do zaoferowania przyszłym nabywcom.

Fot. PeugeotAuto może być wyposażone w szereg systemów asystujących kierowcy - na szczególną uwagę zasługuje układ Night Vision, który w aucie segmentu D pojawia się po raz pierwszy. System bazuje na kamerze działającej w podczerwieni, która wykrywa poruszające się przed samochodem obiekty pozostające poza zasięgiem działania świateł. Na liście wyposażenia można znaleźć też tempomat adaptacyjny z systemem Stop & Go (tylko w połączeniu ze skrzynią automatyczną), są asystenci pasa ruchu i świateł drogowych. System kamer 360 stopni i układ wspomagający parkowanie są dopełnieniem dość imponującej listy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, podobnie jak układ monitorowania zmęczenia kierowcy.

Gdy w marcu na salonie samochodowym w Genewie Peugeot pokazał nową odsłonę modelu 508, świat dziennikarski nie szczędził pochwał za design flagowej limuzyny francuskiej marki. Teraz przyszedł czas, by z salonu wyjechać na ulice i sprawdzić, co auto realnie ma do zaoferowania przyszłym nabywcom.

Fot. Peugeot

Gdy w marcu na salonie samochodowym w Genewie Peugeot pokazał nową odsłonę modelu 508, świat dziennikarski nie szczędził pochwał za design flagowej limuzyny francuskiej marki. Teraz przyszedł czas, by z salonu wyjechać na ulice i sprawdzić, co auto realnie ma do zaoferowania przyszłym nabywcom.

Fot. Peugeot

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ryszard (gość)

    tyle kasy za peżo? oszaleli?

  • Jerzy c. (gość)

    Wycena jest z D.... Już widzę jak będzie konkurował z passatem i bmw.

  • edi (gość)

    toz to nadmuchane tipo :)

  • Komentarz usunięty.
  • Mix (gość)

    Do niedawna miałem 508 kombi w max specyfikacji. Auto wybitne w swojej klasie pod kątem jakości wykonania (może jeszcze nie premium ale lepiej niż np. BMW serii 5), jednak wg mnie cena mocno przestrzelona - podobnie jak Insignia. Silnik benzynowy 1,6 to konstrukcyjna porażka, którą Peugeot powinien zamienić na jakieś uturbione 2.0. Spalanie z automatem w wersji 165km średnio 10-11l przy naprawdę delikatnej jeździe. U mnie kłopot z nagarem, choć wymiana oleju co 10kk... na koniec komunikat "Awaria silnika napraw samochód".

  • Myszon23 (gość)

    W Polsce 508 bédzie miała ciężko bo ma "zły znaczek". W europie zachodniej będzie na pewno lepiej, czego życzyłbym sobie i u nas. Porównanie cen w tym artykule to jakieś nieporozumienie. Chętnie zobaczył bym porównanie aut o podobnej mocy z podobnym wyposażeniem by urealnić różnice cenowe.

  • robak (gość)

    Witam. 25 lat jeździłem tylko Audi lub VW. 3 lata temu kupiłem Peugeota 407 2.0HDI. Zmarnowałem 25 lat życia.

  • Lew (gość)

    Cena nowego Peugeot wysoka ,ale BMW z takim wyposażeniem cena dwa razy wyższa. Części do Peugeota tanie i Peugeot się nie psuje tak jak BMW. Ci co mają BMW wiedza o czym mówię ,ile wydają na rozrząd albo na inne pierdoły.

  • Lew (gość)

    Ci co nie mieli 508 tylko drogie w utrzymaniu BMW albo Audi, nie przyznają się do wydawania na swoje samochody kupy kasy. Kupcie sobie HDi albo Purtech Peugeota to zobaczycie ile wydacie w porównaniu z niemieckim szajsem. Silniki np. TSI rozlatują się po 200 tyś. BMW diesel rozrząd koszt 6tys bo trzeba przy okazji jeszcze coś zrobić jak się silnik wyciąga . Rozrząd w Peugeot HDi ledwo ponad tysiąc.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 508 zdjęcia

Peugeot 508 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 508 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 508 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł