Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36204 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 607 2.2 HDi Ivoire Pack

Data publikacji: Autor: Jacek Dobkowski

 Pod względem sylwetki "607" wypada wyjątkowo korzystnie. Auto zwraca uwagę każdego kierowcy i przechodnia. Od razu widać - klasa wyższa.

Sześćsetsiódemka prezentuje się
wybornie w każdym otoczeniu
Fot. Tomasz Radzik

Dobrym miernikiem atrakcyjności testowego auta są reakcje znajomych i kolegów z pracy. Peugeota 607 zauważyli i podziwiali wszyscy. Tylko jedna osoba, na kilkadziesiąt, coś przebąkiwała, że sylwetka raczej jej się nie podoba...

W środku miejsca oczywiście nie brakuje, wszak mamy do czynienia z limuzyną o długości ponad 4,8 m. Fotele są skórzane, podgrzewane, obszerne. Wręcz za obszerne, bo z nie zapewniają takiego bocznego trzymania, jak na przykład w lepszych wersjach małego Peugeota 206. Kierowca ze swego miejsca widzi długą maskę, co daje poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie.

Nurkowanie w kufrze
Bagażnik nie jest rekordowo pojemny, choć 481 litrów powinno wystarczyć czterosobowej rodzinie udającej się na wakacje. Problem może być za to inny. Jak wyciągnąć pakunki znajdujące się za oparciem tylnej kanapy? Kufer "607" ma wyjątkowo długi. Bagażnik można otwierać zdalnie, albo po naciśnięciu zera w oznaczeniu 607 z tyłu samochodu. W obu przypadkach klapa podnosi się sama.

Beżowe wnętrze, typowe dla wersji Ivoire
Fot. Tomasz Radzik

Wskazówki pionowo
Na pierwszym biegu warto pociągnąć trochę mocniej. Jeżeli włączymy dwójkę zbyt szybko, silnik na niskich obrotach będzie się chwilę zastanawiał, zanim przystąpi do energicznej pracy. Później takie mankamenty nie występują. Nawet na ostatnim, piątym przełożeniu jednostka 2,2 HDi gwarantuje osiągi, których nie sposób krytykować. Wystarczy podać, że prędkość maksymalna tego diesla przekracza 200.

Pedał gazu znajduje się stosunkowo wysoko, ale to dobrze. Nie trzeba podnosić stopy, aby położyć ją na pedale hamulca.

Wyskalowanie liczników zostało tak pomyślane, że gdy wskazówki są pionowo, płyniemy z szybkością 130 km/h, ciecz chłodząca ma 90 stopni, a olej silnikowy około 120 stopni. Optymalne warunki do długiej podróży.

Jest duży
Na krętej, wąskiej trasie, gdy chcemy szybko jechać, wszystkie elementy sterowania pracują bez zastrzeżeń, jak na Peugeota przystało. Szybka redukcja, hamowanie przed zakrętem - żaden kłopot. Trzeba tylko wziąć pod uwagę, że Peugeot 607, tak jak każde tak duże auto, nie bardzo nadaje się do cięcia zakrętów. Szerokość wynosi 1,8 i możliwości manewru, na swoim pasie ruchu, są po prostu niewielkie.

Zalety i wady

Nadwozie
+ piękna linia, zapewne okaże się ponadczasowa
+ eleganckie, jasne wnętrze
+ dużo miękkich materiałów w środku
+ seryjna beżowa skóra
+ klapa bagażnika podnosi się automatycznie, również przy zdalnym otwieraniu
+ lampki oświetlające nawierzchnię drogi po otwarciu drzwi
+ obszerne kieszenie we wszystkich drzwiach
+ zamykany schowek za tylną kanapą, pod szybą
+ pełne koło zapasowe, nawet 17 cali
+ seryjne czujniki cofania w zderzaku
+ przy zmieniarce (seryjnej) podstawka na 8 płyt CD
+ ksenonowe lampy w standardzie

- nie można postawić wycieraczek przy myciu przedniej szyby - przeszkadza krawędź maski
- za ciche tykanie kontrolki kierunkowskazów
- za słabe wyprofilowanie foteli na boki (do dynamicznej jazdy)

Silnik
+ czy to na pewno diesel? ani klekotu, ani głuchego odgłosu przy zmianie biegów
+ szybkie nabieranie obrotów, człowiek się nie obejrzy a już są 4 000
+ bez problemu znosi wysokie obroty przez długi czas
+ filtr FAP wyłapujący i spalający cząstki stałe (sadzę)

- słabowity do 1 500 obr./min

Zachowanie na drodze
+ komfort godny takiej limuzyny
+ mimo gabarytów zwinny w ruchu miejskim
+ ESP działa stosunkowo łagodnie

- przejazdy przez szyny powinny przebiegać łagodniej

Podsumowanie
Piękne auto, znakomity silnik, komfortowe podwozie.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 607 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 607 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł