Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36843 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 607

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Peugeot 607 należy do klasy wyższej i konkuruje głównie z autami niemieckimi. Model 607 to flagowa limuzyna Peugeota, który stara się przełamać dominację marek niemieckich.

Model ten odniósł sukces na rodzimym rynku, bowiem marka ma odpowiednio długie tradycje, a wykorzystanie silników wysokoprężnych znakomicie obniża koszty eksploatacji bez uszczerbku dla prestiżu właściciela.

 Peugeot 607 nale¿y do klasy wy¿szej i konkuruje g³ównie z autami niemieckimi.

Zmieniają się samochodowe mody, powstają nowe rodzaje nadwozi. W kasie wyższej wciąż obowiązującym standardem jest nadwozie typu sedan i taki typ nadwozia ma również Peugeot 607. Ci producenci, którzy odważyli się zaproponować coś innego, np. Renault w modelu Vel Satis, nie odnieśli komercyjnego sukcesu. Jeździliśmy Peugeotem 607 napędzanym wysokoprężnym silnikiem 2,2 l o mocy 133 KM.

 

Cechy szczególne

 

Jak przystało na nowoczesny pojazd klasy wyższej, Peugeot ma wielowahaczowe zawieszenie tylne i wyposażony jest w szereg przydatnych urządzeń, które w tańszych autach oferowane są za dopłatą. Np. reflektory Silnik 2,2 HDI okaza³ siê bardzo skutecznym i oszczêdnym ¼ród³em napêdu. ksenonowe, czujnik deszczu uruchamiający wycieraczki czy lusterko wewnętrzne, które samoczynnie się przyciemnia w zależności od padającego nań światła. To cechy charakterystyczne tego pojazdu. Mimo swojej znacznej długości, 487 cm, sylwetka Peugeota 607 wygląda lekko i nie stwarza wrażenia ociężałej. Wnętrze urządzone jest luksusowo i pod tym względem nie ustępuje autom niemieckim. Przednie fotele są wygodne, a obsługa urządzeń nie sprawia kłopotu. Choć linia sufitu dość nisko opada nad tylną kanapę, w Peugeocie miejsca nad głową jest więcej niż w Alfie Romeo 166, ale mniej niż w BMW serii 5. Bagażnik Peugeota ma objętość 480 l. Pokrywę bagażnika można otworzyć i zamknąć po naciśnięciu przycisku pilota zdalnego sterowania.

 

Silnik

 

Silnik wysokoprężny w samochodzie klasy wyższej dzisiaj już nikogo nie dziwi. Jednostka napędowa Peugeota 2,2 HDI ma 4 zawory w każdym cylindrze, turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny i zasilana jest układem common rail. W celu zapewnienia wysokiej kultury pracy zdecydowano się na zastosowanie wałków wyrównoważających, które zmniejszają drgania silnika. Rozwiązanie to jest kosztowne w produkcji, ale w przypadku diesli daje dobre rezultaty. JednostkaWnêtrze pojazdu jest wystarczaj±co przestronne. napędowa z pojemności 2,2 l uzyskuje 133 KM mocy i w mieście zużywa ok. 9 l na 100 km. Biorąc pod uwagę masę pojazdu, należy to uznać za dobry wynik. Peugeot ma też zainstalowany filtr cząstek stałych, wymagający co 120 tys. km obsługi w autoryzowanej stacji serwisowej.

 

Wrażenia z jazdy

 

Stara francuska szkoła uczy, że samochód powinien mieć miękkie zawieszenie. Na nasze dziurawe drogi to znakomite rozwiązanie, które jednak może sprawiać kłopot kierowcy podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów. W Peugeocie nie ma tego problemu, ponieważ seryjnie zamontowano układ kontroli stabilności toru jazdy – ESP. Przednie fotele s± w³a¶ciwie wyprofilowane. Własności jezdne pojazdu są dobre, również dzięki zastosowaniu wielowahaczowego tylnego zawieszenia. Niestety, z przodu są tradycyjne kolumny McPhersona, które w tej klasie aut nie uchodzą za nowoczesne. Dzięki niskiemu poziomowi hałasu we wnętrzu długa podróż nie jest męcząca. Elastyczna jednostka napędowa sprawuje się bardzo dobrze i jest dość skutecznym źródłem napędu. Dynamika pojazdu jest wystarczająca, a układ hamulcowy - skuteczny. Z prędkości 100 km/h samochód zatrzymuje się po przebyciu drogi 39,2 m.

 

Podsumowanie

 

Peugeot 607 stanowi propozycję dla nabywców znudzonych samochodami niemieckimi. W przeciwieństwie do nich pojazd francuski jest bardziej „miękki”, z czym należy się liczyć. Jego wysokoprężny silnik 2,2 HDI okazał się elastyczny, oszczędny i cichy, dlatego stanowi dobre źródło napędu. Poziom wyposażenia jest wysoki.

 

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika                                                     wysokoprężny 

Ilość cylindrów/zaworów                                        4/16

Pojemność skokowa (cm3):                                   2179

Moc maksymalna (KM/obr/min):                         133/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):                      314/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h(s):                                11,5

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):              8,5

Prędkość maksymalna (km/h):                                205

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB):                       65*

Droga hamowania od 100 km/h (m):                       39,2

Pojemność bagażnika (dm3):                                  480

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):                           80

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):           5,4/8,8

Długość x szerokość x wysokość (cm):             487 x 184 x 146

Rozstaw osi (cm):                                                   280

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)              2/12

Cena wersji  Ebene/Diamant/Titane (zł):                 151 600

 

* - pomiar wg ADAC

 

 

Nasza ocena

 

 

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Wnętrze jest przestronne; W Peugeocie na tylnej kanapie jest więcej miejsca nad głową niż w Alfie Romeo 166 i mniej niż w BMW serii 5.

 

Silnik

*****

Oszczędna jednostka napędowa o wysokiej kulturze pracy i nowoczesnej budowie.

 

Poziom hałasu

*****

Peugeot ma zbliżony poziom hałasu do poziomu hałasu Alfy Romeo 166 2.4 JTD.

 

Hamulce

****

Droga hamowania Peugeota jest krótsza niż droga hamowania Alfy Romeo 166 2.4 JTD i zbliżona do drogi hamowania BMW 525 d.

 

Dynamika

****

Peugeot ma podobna dynamikę do dynamoki Alfy 166 2.4 JTD i jest nieco wolniejszy od BMW 525d.

 

Zużycie paliwa

*****

Silnik Peugeota w mieście zużywa mniej paliwa niż Alfa 166 2.4 JTD.  

 

Nowoczesność konstrukcji

****

Kolumny McPhersona zastosowane w przednim zawieszeniu nie są mile widziane w tej klasie aut. 

 

Wyposażenie

*****

Zupełnie wystarczające, brakuje tylko radia, które trzeba dokupić ekstra.  

 

 

 

 

Wyposażenie seryjne:

 

                    Peugeot 607 Ebene/Diamant/Titane

 

Poduszki powietrzne                                         6                     

Układ ABS                                                       s

System wspomagania nagłego hamowania         s

Układ kontroli stabilności toru jazdy ESP            s

Układ antypoślizgowy kół przednich ASR            s

Wspomaganie układu kierowniczego                  s                     

Centralny zamek                                             s                     

Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne     s                     

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka   s

Klimatyzacja automatyczna                               s                     

Radioodtwarzacz                                              o

Reflektory ksenonowe                                      s

Samościemniające się lusterko wsteczne            s

Czujnik deszczu                                               s

Zdalne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika    s

 

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 607 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 607 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 607 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł