Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36925 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 607

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. Maciej Pobocha: Model 607 to flagowy samochód Peugeota. Jak przystało na auto segmentu D, pojazd jest komfortowy. Nie masz ochoty na Audi, BMW czy Mercedesa? Zawsze możesz zdecydować się na…Peugeota.

Nie masz ochoty na Audi, BMW czy Mercedesa? Zawsze możesz zdecydować się na…Peugeota. Fot. Maciej Pobocha: Model 607 to flagowy samochód Peugeota. Jak przystało na auto segmentu D, pojazd jest komfortowy.

 

Wśród samochodów klasy wyższej od lat dominują pojazdy niemieckie. Nie oznacza to wcale, że inni producenci zrezygnowali z wprowadzania na rynek aut „dla szefów”. Należy do nich m.in. francuski Peugeot, który model 607 oferuje od roku 1999. W 2004 r. poddano go face liftingowi zmieniając nieco wygląd zderzaków

 

Fot. Maciej Pobocha: „607” dostępna jest wyłącznie z nadwoziem typu sedan. Cechy szczególne

 

Peugeot 607 dostępny jest z jednym tylko rodzajem nadwozia – sedan. Ma to swoje wytłumaczenie. Nabywcy aut segmentu, do którego należy francuski pojazd, najczęściej decydują się na 4-drzwiowe samochody. W przekonaniu kupujących są one bardziej Fot. Maciej Pobocha: Przestrzeń bagażowa ma pojemność 509 l. Płaska podłoga, niewnikające do wnętrza nadkola i zawiasy ułatwiają pakowanie. prestiżowe niż kombi czy hatchbacki, a prestiż ma duże znaczenie w przypadku drogich pojazdów. Twórcy flagowego Peugeota zadbali o komfort. Przykładem może być pokrywa bagażnika, która otwiera się automatycznie po wciśnięciu przycisku ukrytego w zerze numeru „607” lub guzika na pilocie zdalnego sterowania, a zamyka – również automatycznie – po naciśnięciu przycisku znajdującego się na wewnętrznej części pokrywy. Do tego Fot. Maciej Pobocha: Pokrywa bagażnika zamyka się po wciśnięciu przycisku. dochodzą m.in. czujnik deszczu, podgrzewane fotele przednie i tylne, elektryczna zasłona tylnej szyby  oraz dwustrefowa klimatyzacja. Takiego wyposażenia można zresztą oczekiwać w aucie kosztującym (bez promocji) 183 tys. zł.

 

Silnik

 

Testowany przez nas Peugeot 607 miał wysokoprężny silnik o pojemności 2,2 l rozwijający moc 170 KM. To dynamiczna Fot. Maciej Pobocha: Silnik diesla 2,2 l o mocy 170 KM zapewnia dobrą dynamikę. Co ważne – odgłosy jego pracy praktycznie nie docierają do wnętrza auta. jednostka napędowa, której maksymalny moment obrotowy osiągany jest już przy 1500 obr/min. Sprawia to, że sprawne ruszanie i rozpędzanie auta o masie własnej 1725 kg nie stanowi problemu. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, na co wpływa m.in. zastosowanie grubych, wielowarstwowych szyb. Dźwięk pracującego silnika zaczyna być wyraźnie słyszalny dopiero po osiągnięciu przez jednostkę napędową ok. 3700 obr/min. Fot. Maciej Pobocha: Pasażerom podróżującym z tyłu nie zabraknie miejsca na nogi i nad głową. Kanapa jest wygodna – o bólu pleców nawet podczas dłuższej podróży można zapomnieć. Zanotowane przez nas zużycie paliwa wynoszące średnio 8,0 l/100 km (w trasie 6,1 l/100 km; w mieście 9,8 l/100 km) odbiega od wyników podawanych przez producenta – jest wyższe w każdym przypadku o 0,5 do nawet 1,3 l/100 km. Warta zauważenia jest obecność filtra cząstek stałych, wymagającego co mniej więcej 120 tys. km obsługi w autoryzowanej stacji serwisowej.

 

Wrażenia z jazdy

 

Peugeot 607 jest samochodem wygodnym. Na komfort podróżowania nie powinni narzekać ani podróżujący z przodu, ani siedzący z tyłu. Fotele Fot. Maciej Pobocha: Zegary z białymi tarczami są czytelne. Wyższych kierowców zaskoczyć może nieco zbyt mała ilość przestrzeni na nogi pod kolumną kierownicy. przednie, regulowane elektronicznie z pamięcią ustawień, zapewniają dobre podparcie dla ud i pleców, dzięki czemu nawet w długiej trasie nie odczuwa się zmęczenia. Nieco zaskakuje ograniczona ilość przestrzeni pod kolumną kierownicy – nawet przy jej maksymalnym podniesieniu na nogi prowadzącego wydaje się pozostawać nieco zbyt mało miejsca.

Zegary są czytelne, ale sterowanie radiem i telefonem jest utrudnione ze względu na dużą ilość niewielkich przycisków umieszczonych w taki sposób, że zasłania je nieco dźwignia zmiany biegów.

Bagażnik jest pojemny i ustawny, bo nadkola nie wnikają w jego głąb, a zawiasy chowają się w prowadnicach. Pojemność przestrzeni bagażowej można zwiększać składając oparcia tylnych Fot. Maciej Pobocha: Zastrzeżenia budzi ergonomia panelu centralnego. Przyciski sterowania radiem i telefonem są małe i gęsto umieszczone. foteli, przy czym czynność tę można wykonać za pomocą uchwytów znajdujących się w bagażniku.

Miękko zestrojone zawieszenie sprawia, że nierówności drogi są bardzo dobrze tłumione. Jeśli chcielibyśmy pojechać nieco szybciej w zakręcie, o nasze bezpieczeństwo zadba seryjnie montowany układ kontroli stabilności toru jazdy (ESP). Nawet, jeśli zdecydujemy się na jego odłączenie, to pozostanie on w stanie „uśpienia” i aktywuje się po przekroczeniu przez auto prędkości 50 km/h.

 

Podsumowanie

 

Peugeot 607 jest alternatywą dla niemieckich aut segmentu D. To pojazd komfortowy, mający nieco mniej sportowego zacięcia niż samochody produkowane za naszą zachodnią granicą. Z wysokoprężnym silnikiem o mocy 170 KM może stanowić ciekawą propozycję dla tych, którzy chcą podróżować wygodnie nie rezygnując bynajmniej z dynamicznej jazdy. 

 

Wybrane dane techniczne :

 

Typ silnika

Diesel

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

2179

Moc maksymalna (KM/obr/min):

170/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

370/1500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

9,3

Prędkość maksymalna (km/h):

224

Pojemność bagażnika (l):

509

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

5,2/8,5

Długość x szerokość x wysokość (cm):

490 x 180 x 144

Rozstaw osi (cm):

280

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena (zł)*:

183 000

 * bez promocji

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Dużo miejsca z przodu i z tyłu; nie brakuje go ani nad głową, ani na nogi

Silnik

****

Dynamiczna jednostka napędowa, która maksymalny moment obrotowy osiąga już przy 1500 obr/min, co pozwala na sprawne rozpędzanie auta

Poziom hałasu

*****

Silnik zaczyna pracować głośniej od 3700 obr/min. Wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone.

Zużycie paliwa

****

Biorąc pod uwagę rozmiary auta i osiągi jednostki napędowej zużycie paliwa jest na akceptowalnym poziomie.

Wyposażenie

*****

Bogate wyposażenie.

 

Wyposażenie seryjne:

 

Poduszki powietrzne

10

Układ ABS

S

Układ stabilizacji toru jazdy

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Alarm

S

Automatyczna klimatyzacja

S

Komputer pokładowy

S

Czujniki parkowania przód/tył

O/S

Podgrzewane przednie i tylne fotele

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka

S

Tempomat

S

Radioodtwarzacz CD/M3 ze zmieniarką płyt

S

S - wyposażenie seryjne

O - opcja

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • andyguma

    jak zachowuje się zawieszenie na polskich drogach a w szczególności w mieście

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 607 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 607 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 607 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł