Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36677 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot 807

Data publikacji: Autor: Witold Blady

 Współpraca koncernu PSA (Peugeot/Citroen) z Fiatem przy konstruowaniu wspólnego minivana ropoczęła się w 1994 roku. Wtedy na rynku pojawiły się Peugeot 806, Citroen Evasion, Fiat Ulysse i Lancia Zeta.

Po ośmiu latach nadszedł czas na zmianę warty, jako pierwszy z czwórki w salonach pojawił się Peugeot 807. Po nim trafi do salonów Fiat Ulysse i Citroen C8. Lancia Phedra nie będzie w naszym kraju sprzedawana.

PSA i Fiat wyprzedziły inny wspólny projekt w segmencie vanów - rok później na rynku pojawiła się pierwsza generacja tercetu Ford Galaxy, Seat Alhambra i Volkswagen Sharan. Vany PSA i Fiata mają jednak - w przeciwieństwie do rywali odsuwane tylne drzwi, co jest bardzo wygodne nie tylko na zatłoczonych parkingach.

Poprzednik testowanego auta - Peugeot 806 - miał kanciaste nadwozie. W tej dziedzinie nowe auto jest jego zupełnym przeciwieństwem, linie są łagodne, nie ma wątpliwości, że mamy do czynienia z jednobryłowym samochodem. Linia przedniej szyby jest niemal idealnym przedłużeniem maski silnika.

W standardzie znajdziemy dwie przednie poduszki gazowe, boczne poduszki i kurtyny powietrzne zabezpieczające pasażerów w trzech rzędach, klimatyzację, ABS, radioodtwarzacz, elektrycznie opuszczane szyby w drzwiach, halogeny i centralne ryglowanie zamków. W droższych odmianach dopłaty nie wymagają także odsuwane elektrycznie boczne drzwi, system ESP, automatyczna klimatyzacja i wycieraczki z czujnikiem deszczu. Na liście opcji znalazły się reflektory ksenonowe, aluminiowe felgi, lakier metalik czy tempomat.

807 to nie tylko zmiana nadwozia i wnętrza. Zupełnie inne niż w poprzednim modelu jest także zawieszenie. Trzeba przyznać, że zmiany są bardzo korzystne. 806 potrafił zrobić kierowcy niemiłą niespodziankę na zakręcie - był bardzo podsterowny. Nowy van Peugeota prowadzi się neutralnie, a dodatkowo o bezpieczeństwo dba stosowany seryjnie w wersjach ST lub droższych system ESP.

Wnętrze
W zależności od wersji producent przewidział siedem indywidualnych foteli lub pięć foteli i jedną trzyosobową kanapę w trzecim rzędzie. Każdy fotel posiada regulację oparcia, jak również ustawienia względem innych - można je przesuwać i przekładać, prawie dowolnie aranżować przedział pasażerski w zależności od potrzeb. Awangardowo rozwiązano deskę rozdzielczą - zegary umieszczono na środku, poniżej znalazło się miejsce na wyświetlacz pomysłowo ukrytego radia i nawiewy. Gałka zmiany biegów jest u dołu konsoli środkowej, obok wygospodarowano miejsce na sterowniki nawiewu i ogrzewania, a także - dostępny w opcji - system nawigacji satelitarnej.

Nadwozie
Podobnie jak w przypadku aut z 1994 roku także dziś czworaczki różnią się z zewnątrz tylko szczegółami. Najbardziej charakterystyczny przód nadwozia, z dużym grillem ma Lancia Phedra, Citroen postawił na reflektory w kształcie migdałów, Fiat podzielił światła na dwie części, zaś grill jest podobny do tego z modelu Stilo. Peugeot ma "uśmiechnięty" przód nadwozia, pośrodku umieszczono duży znak firmowy. Z tyłu Peugeot wyraźnie różni się od Fiata i Citroena - ma niezbyt duże światła, w dwóch pozostałych autach są bardzo długie i umieszczono je w tylnych słupkach.

Silnik
Pod maską w testowym modelu pracował czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,2 l i mocy 130 KM. Wcześniej trafił on do modeli 406 i 607, a także Citroena C5. To najlepszy kompromis między osiągami a niskim zużyciem paliwa. Ma on niezłą kulturę pracy, nie ma także typowej dla diesli wady - świece żarowe nagrzewają się błyskawicznie. Do wyboru są jeszcze dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 138 KM, a także zasilana takim samym paliwem jednostka 2,2 l 160 KM. Gamę zamyka nieoferowany na razie w Polsce silnik 3.0 V6 o mocy ponad 200 KM.

Podsumowanie
Peugeot 807 to zupełnie inne auto niż jego poprzednik. Znacznie przestronniejsze i lepiej wykończone ma szansę zdobyć znacznie więcej klientów. Podstawowy model jest bogato wyposażony, kosztuje przy tym poniżej 100 tysięcy złotych. Tyle że będzie miał groźnych rywali - w tym także bliźniacze Citroena C8 i Fiata Ulysse.

Peugeot 807 a konkurencja

Model Peugeot 807 Fiat Ulysse Seat Alhambra
Silnik R4 R4 R4
Liczba zaworów 16 16 8
Napęd przedni przedni przedni
Pojemność skokowa (cm sześc.) 2179 2179 1896
Moc maks. (KM) 130 130 115
Maks. moment obrotowy (Nm) 314 314 310
Skrzynia biegów M/5 M/5 M/5
Hamulce przednie/tylne T/T T/T T/T
Średnica zawracania (m) 12,3 12,3 11,9
Objętość bagażnika (dm sześc.) 340 324 255
Długość (mm) 4730 4730 4635
Szerokość (mm) 1850 1850 1810
Wysokość (mm) 1750 1750 1730
Rozstaw osi (mm) 2825 2825 2845
Masa własna (kg) 1650 1783 1675
Ładowność (kg) b.d. b.d. 775
Prędkość maksymalna (km/h) 182 182 181
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 12,6 12,6 13,7
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 10,1 10 8,4
Poza miastem 5,9 6 5,3
Średnie 7,4 7,5 6,4

T - hamulce tarczowe, M - skrzynia manualna, b.d. - brak danych

Wyposażenie

Model 807 ST Ulysse Dynamic Alhambra Signo
Cena (zł) 121 000 120 000 118 490
ABS S S S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/S S/S
Poduszki boczne S S S
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby S S S
Centralne ryglowanie zamków S S S
Radio S S S
Klimatyzacja S S S
Aluminiowe felgi O O S

S - standard, O - opcja

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 807 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 807 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 807 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł