Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37937 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody użytkowe

Peugeot e-Traveller. Elektryczny van - dane techniczne, ładowanie, osiągi

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Peugeot e-Traveller

Nowy Peugeot e-Traveller jest dostępny w wielu konfiguracjach przystosowanych do przewozu osób. Do wyboru są dwie pojemności baterii i trzy długości nadwozia. 

Fot. Peugeot Nowy Peugeot e-Traveller jest dostępny w wielu konfiguracjach przystosowanych do przewozu osób. Do wyboru są dwie pojemności baterii i trzy długości nadwozia.

Nowy PEUGEOT e-Traveller jest dostępny w wielu konfiguracjach przystosowanych do przewozu osób. Umożliwia wjazd do centrum miast, w których obowiązują ograniczenia ruchu.

Model e-Traveller jest dostępny w dwóch wariantach przeznaczonych do transportu osób i wyjazdów wypoczynkowych:

Wersja Shuttle:

Peugeot e-Traveller

Nowy Peugeot e-Traveller jest dostępny w wielu konfiguracjach przystosowanych do przewozu osób. Do wyboru są dwie pojemności baterii i trzy długości nadwozia. 

Fot. Peugeot Dla przedsiębiorców i specjalistów w transporcie pasażerskim (taksówki korporacyjne i prywatne, transport hotelowy, lotniska...) w wersji Business (5 do 9 miejsc) i Business VIP (6 do 7 miejsc).

Komfort dla pasażerów, którzy mogą wygodnie zająć miejsca na pokładzie, dzięki zdalnie otwieranym bocznym drzwiom po prawej i lewej stronie. Prywatność jest zagwarantowana dzięki przyciemnianym szybom (70% przyciemnienia) lub szybom o bardzo dużym stopniu przyciemnienia (90% przyciemnienia).

W zależności od wersji, pasażerowie drugiego i trzeciego rzędu dysponują przesuwanymi, niezależnymi fotelami ze skóry z podłokietnikami albo przesuwanymi siedzeniami dzielonymi w proporcjach 2/3 – 1/3. Pojedynczy element sterujący składa fotel i zapewnia szerokie przejście do tylnej kanapy.

Zobacz także: TOP 10 sposobów na mniejsze spalanie

Wykończenie VIP oferuje dodatkowo, dla komfortu pasażerów siedzących z tyłu, konfigurację typu salonka z 4 niezależnymi fotelami w układzie vis-à-vis lub wersję z 5 miejscami, trzystrefową klimatyzację z funkcją łagodnego nawiewu powietrza oraz przeszklone i indywidualnie przysłaniane okna dachowe.

Wersja Combispace

Peugeot e-Traveller

Nowy Peugeot e-Traveller jest dostępny w wielu konfiguracjach przystosowanych do przewozu osób. Do wyboru są dwie pojemności baterii i trzy długości nadwozia. 

Fot. Peugeot Wersja przeznaczona dla osób prywatnych, dostępna w wersjach wyposażenia Active i Allure oferujących od 5 do 8 miejsc siedzących. Combispace zaspokaja różne potrzeby rodzin oraz amatorów rekreacji i sportu, dzięki wielu opcjom konfiguracji siedzeń, które są przesuwne lub wyjmowane. Dzieci mogą korzystać z ekranów w zagłówkach w drugim rzędzie i są chronione przed światłem dzięki wbudowanym żaluzjom przeciwsłonecznym.

Model pozwala także na zjechanie z utartego szlaku dzięki rozbudowanemu systemowi kontroli napędu – Grip Control, który dostosowuje się do rodzaju napotykanych nawierzchni. Kierowca może, za pomocą pokrętła umieszczonego na panelu czołowym deski rozdzielczej, wybrać jeden z trybów: Śnieg, Off-road, Piasek, ESP Off.

Podobnie jak w przypadku wersji Shuttle, dostęp do bagażnika jest łatwiejszy dzięki otwieranej tylnej szybie, bardzo przydatnej kiedy na parkingu nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby otworzyć tylną klapę.

Nowy PEUGEOT e-Traveller jest dostępny w trzech długościach nadwozia:

  • Compact o długości 4,60 m;
  • Standard o długości 4,95 m;
  • Long o długości 5,30 m.

Ważną zaletą jest ograniczona wysokość –1,90 m, która gwarantuje dostęp do większości parkingów. Wersja Compact (4,60 m) jest unikatowa w tym segmencie i może pomieścić do 9 osób. Dzięki swojej zwartości i zwrotności doskonale sprawdza się w mieście. Średnica zawracania między krawężnikami wynosi 11,30 m, co sprawia, że nadaje się szczególnie do wąskich uliczek i zatłoczonych centrów miast.
 
Peugeot e-Traveller

Nowy Peugeot e-Traveller jest dostępny w wielu konfiguracjach przystosowanych do przewozu osób. Do wyboru są dwie pojemności baterii i trzy długości nadwozia. 

Fot. Peugeot Wspólną cechą różnych wersji jest wygoda i przestrzeń wnętrza dostępna dla wszystkich pasażerów, zarówno z przodu jak i z tyłu w rzędach 2 i 3. Nowy PEUGEOT e-Traveller oferuje maksymalną przestrzeń dla pasażerów i może przewozić do 9 osób przy pojemności bagażnika 1500 litrów lub do 5 osób przy pojemności bagażnika 3000 litrów, a nawet do 4900 litrów dzięki wyjmowanym 2 i 3 rzędom foteli.

Akumulatory umieszczone są pod podłogą i nie ograniczają ilości miejsca w środku.
e-Traveller oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, zapewniającym natychmiastową reakcję na pedał gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.
Elektryczny układ napędowy jest zbliżony do stosowanego w nowym PEUGEOT e-208 i nowym SUV-ie PEUGEOT e-2008. Wprowadzono zmiany w skrzyni biegów, która ma krótsze przełożenia, aby sprostać większym obciążeniom właściwym dla pojazdów użytkowych.

Osiągi (w trybie POWER) są następujące (dane wg homologacji):

  • prędkość maksymalna wynosi 130 km/h
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 13,1 s
  • 1000 m ze startu zatrzymanego w 35,8 s
  • przyspieszenie od 80 do 120 km/h w 12,1 s

e-Traveller oferuje trzy tryby jazdy wybierane specjalnym przełącznikiem

  • Eco (60 kW, 190 Nm): maksymalizuje zasięg,
  • Normal (80 kW, 210 Nm): optymalny podczas codziennego użytku,
  • Power (100 kW, 260 Nm): optymalizuje wydajność podczas transportu większej liczby osób i bagażu.

Peugeot e-Traveller

Nowy Peugeot e-Traveller jest dostępny w wielu konfiguracjach przystosowanych do przewozu osób. Do wyboru są dwie pojemności baterii i trzy długości nadwozia. 

Fot. Peugeot Funkcja „Brake” ma dwa tryby hamowania silnikiem umożliwiające ładowanie akumulatora podczas zwalniania:

  • umiarkowany – zapewniający doznania zbliżone do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym,
  • wzmocniony – dostępny po wybraniu sterownikiem skrzyni biegów pozycji B  („Brake”), zapewniający zwiększone hamowanie silnikiem, kontrolowane pedałem gazu.


Nowy PEUGEOT e-Traveller jest pierwszym elektrycznym pojazdem osobowym marki, który oferuje dwa poziomy zasięgu. Sposób użytkowania determinuje wybór zasięgu – pojemność akumulatorów litowo-jonowych wynosi odpowiednio 50 kWh lub 75 kWh.

Wersje (Compact, Standard i Long) dostępne z akumulatorem o pojemności 50 kWh mają zasięg do 230 km zgodnie z protokołem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures).

Wersje Standard i Long mogą być wyposażone w akumulator o pojemności 75 kWh, który zapewnia zasięg do 330 km zgodnie z WLTP.

W połączeniu z systemem wymiany ciepła w kabinie pasażerskiej, układ chłodzenia akumulatora zapewnia szybkie ładowanie, optymalizację zasięgu i wydłużenie okresu eksploatacji.
Dostępne są dwa typy ładowarek pokładowych, dostosowane do wszystkich zastosowań i wszystkich rodzajów ładowania, z jednofazową ładowarką 7,4 kW w standardzie i opcjonalną trójfazową ładowarką 11 kW.

Możliwe są następujące rodzaje ładowania:

  • ze standardowego gniazda (8A): do pełnego naładowania w ciągu 31h (akumulator 50 kWh) lub 47h (akumulator 75 kWh),
  • ze wzmocnionego gniazda (16A): do pełnego naładowania w 15h (akumulator 50 kWh) lub 23h (akumulator 75 kWh),
  • z urządzenia Wallbox o mocy 7,4 kW: pełne naładowanie w 7h 30 min (akumulator 50 kWh) lub 11h 20 min (akumulator 75 kWh) za pomocą jednofazowej (7,4 kW) ładowarki pokładowej,

  • z urządzenia Wallbox o mocy 11 kW: pełne naładowanie w 5h (akumulator 50 kWh) lub 7h 30 min (akumulator 75 kWh) za pomocą trójfazowej (11 kW) ładowarki pokładowej,
  • z publicznej stacji szybkiego ładowania: układ chłodzenia akumulatora pozwala na użycie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie akumulatora do 80% pojemności w 30 min (akumulator 50 kWh) lub w 45 min (akumulator 75 kWh)

Elektryczny van trafi do sprzedaży na początku roku 2021.

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Peugeot 2008

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • baltek (gość)

    Elektryczny dostawczak to tak średnio moim zdaniem

  • kaz (gość)

    Napęd diesla jak w proace sprawdza się bardziej, bo zasięg takiego dostawczaka będzie spadał wraz z większym załadunkiem. Wydaje mi się, że nawet napęd hybrydowy lepiej by się sprawdził

  • Agnie (gość)

    Cześć! Nazywam się Agnieszka, mam 23 lata. Chcę znaleźć mężczyznę do intymnych spotkań i komunikacji. Z przyjemnością odpowiem wszystkim, napisz do mnie na stronie randkowej, oto moja strona - loveto.one/agnie

  • Pi-jak z osp xc (gość)

    Jakież to śmieszne, elektryczne autko w kraju węglem i PiSem płynącym.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł