Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37170 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Peugeot. Modele 508, 508 SW i 3008 dostępne w nowej wersji napędowej

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Fot. Peugeot Peugeot wprowadza na polski rynek hybrydowe modele 508, 508 SW i 3008 (z napędem na cztery koła). Auta, poza zelektryfikowanym napędem, oferują również specjalne tryby jazdy.

Modele Peugeot 508 Hybrid i 508 SW Hybrid są napędzane silnikiem benzynowym 1.6 PureTech 180 KM w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 80 kW (110 KM). Ich łączna maksymalna moc, przenoszona na przednią oś, wynosi 225 KM. Jak informuje producent emisja CO2 wynosi poniżej 49 g/km w cyklu WLTP.

Akumulator zasilający silnik elektryczny o pojemności 11,8 kWh umożliwia pokonanie w pełnym trybie elektrycznym dystans do 40 kilometrów w cyklu WLTP (50 kilometrów w cyklu NEDC). Jazda w trybie elektrycznym jest możliwa do prędkości 135 km/h, przy której następuje przełączenie na napęd spalinowy.

Peugeot zapewnia, że umiejscowienie układu przeniesienia napędu nie pogorszyło parametrów użytkowych samochodu. Pojemność bagażnika jest taka sama, jak w wersjach spalinowych - 487 l w modelu 508 i 530 l w 508 SW).

Silnik PureTech współpracuje z nową, automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission), która jest specjalnie przeznaczona do napędów plug-in. Dla uzyskania optymalnego i niewyczuwalnego sposobu przełączania między napędem spalinowym a elektrycznym, sprzęgło hydrokinetyczne z wersji spalinowych zostało zastąpione mokrym sprzęgłem wielotarczowym. Efektem tych zmian jest wzrost momentu obrotowego o 60 Nm, a w konsekwencji skrócenie czasu reakcji układu.

Redakcja poleca: Kosztowna pułapka w którą wpada wielu kierujących

Pełne naładowanie akumulatora ze standardowego gniazda (ładowarka 3,3 kW, 8 A) trwa odbywa maksymalnie 8 godzin; z gniazda przyspieszonego ładowania typu Green’ up® (ładowarka 3,3 kW, 14 A) w ciągu 4 godzin; w przypadku terminala typu Wallbox (ładowarka 6,6 kW dostępna w opcji, 32 A) w niecałe 2 godziny.

W SUV-ie Peugeot 3008 Hybrid z napędem na cztery koła moc zespołu napędowego wynosi aż 300 KM. To najmocniejszy seryjny Peugeot w historii. Taki efekt został uzyskany dzięki połączeniu silnika 1.6 PureTech o mocy 200 KM z dwoma silnikami elektrycznymi - jednym z przodu, drugim z tyłu, z których każdy ma moc 80 kW (110 KM). Napęd jest przenoszony na obie osie.

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s. Wynosząca 13,2 kWh pojemność akumulatora trakcyjnego umożliwia pokonanie w trybie elektrycznym dystansu między 56 a 59 kilometrów zgodnie z WLTP.

W przypadku modelu 3008 Hybrid z napędem na przednią oś moc zespołu napędowego wynosi 225 KM.

Cennik Peugeota 508 Hybrid rozpoczyna się od kwoty 169 400 zł, Peugeota 508 SW Hybrid - od 173 900 zł, Peugeota 3008 Hybrid - od 166 50 zł, a Peugeota 3008 Hybrid4 - od 195 700 zł.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 3008 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Peugeot 508 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 3008 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 3008 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł