Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36367 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot Partner HDi

Data publikacji: Autor: db

 Pierwsza generacja protoplastów tego gatunku - Peugeot Partner i Citroen Berlingo przeszły niedawno kurację odmładzającą. Trudno powiedzieć, by oba auta zdążyły się zestarzeć, ale konkurencja nie śpi.

Aż trudno uwierzyć, ale moda na osobowo-użytkowe auta trwa już siedem lat. Na rynku pojawiły się Renault Kangoo i Fiat Doblo, więc by skuteczniej stawiać czoła rywalom przeprowadzono lifting.

Czarne zderzaki niewątpliwie nie dodają uroku,
ale są znacznie bardziej praktyczne niż lakierowane.
Partner ma być właśnie praktyczny i jako taki
zdaje egzamin na piątkę, zwłaszcza w wersji
z odsuwanymi drzwiami po obu stronach,
jak testowy egzemplarz.

Dzięki temu, że auto w wersji dostawczej ma tylko dwa siedzenia, a tylna część nadwozia nie jest wygłuszona tapicerką, Partner w wersji dostawczej jest znacznie bardziej dynamiczny niż jego pięcioosobowy brat. Różnica w przyspieszeniu jest wyraźna - 12,6 sekundy w porównaniu do 13,4 sek. wersji 5-osobowej. Partner ma dość miękkie zawieszenie, przez co nadwozie na zakrętach lub przy hamowaniu wyraźnie się pochyla. Na szczęście nie ma to wpływu na bezpieczeństwo, tendencja do przechyłów znika, gdy auto jest obciążone. Jeżeli chodzi o wyposażenie Partner nieco rozczarowuje, ale nie zapominajmy, że mamy do czynienia z autem dostawczym. W standardzie w odmianie dwuosobowej znalazły się tylko wspomaganie układu kierowniczego, obrotomierz, immobilizer i poduszka gazowa dla kierowcy. Airbag pasażera oferowany jest za dopłatą, podobnie poduszki boczne, centralne ryglowanie zamków, elektrycznie opuszczane szyby, ABS, klimatyzacja, radioodtwarzacz czy elektrycznie regulowane lusterko po stronie pasażera.

Choć jego konstrukcja ma już kilka lat wciąż jest jednym z najmocniejszych punktów samochodu. 90 KM i dwa litry pojemności zupełnie wystarczają, by sprawnie się poruszać lekkim autem dostawczym. Jednostka HDi charakteryzuje się niezłą kulturą pracy, jedynie tuż po uruchomieniu słychać typowy dla silników Diesla klekot, który po rozgrzaniu znika niemal bez śladu. Do wyboru w wersji użytkowej są jeszcze jednostki benzynowe: 1.1 60 KM i 1.4 75 KM, a także sprawdzony wolno ssący Diesel 1.9 o mocy 70 KM.

Inna niż w poprzednim modelu jest kierownica.
Przyciski sterujące elektrycznie opuszczanymi
szybami (opcja) umieszczono niezbyt wygodnie
- na środkowej konsoli.

Partner po liftingu to na pewno ciekawa oferta dla właścicieli małych firm, co potwierdzają statystyki sprzedaży. Niezłe osiągi i bogata lista wyposażenia dodatkowego to największe atuty użytkowego auta spod znaku Lwa.

Wyposażenie

Model Partner 190C Kangoo Express Berlingo Furgon
Cena (zł) 57 366 55 400 56 390
ABS O O O
Airbag kierowca/pasażer S/O O/O O/O
Poduszki boczne O N O
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby O O O
Centralne ryglowanie zamków O O O
Radio O O O
Klimatyzacja O O O
Aluminiowe felgi N N N
S - standard, O - opcja, N - niedostępne

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot Partner dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot Partner Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł