Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37290 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot Partner

Data publikacji: Autor: Witold Blady

 Oferta nie tylko dla przedsiębiorców. Do salonów trafiły pierwsze egzemplarze Peugeota Partnera po modernizacji.

Do salonów trafiły pierwsze egzemplarze Peugeota Partnera po modernizacji. Poprzedni model sprzedawał się znakomicie, pomysł koncernu PSA skopiowały inne firmy. Do wyboru są dostawcze, dwuosobowe wersje Partnera i pięcioosobowe, nadające się znakomicie na auto rodzinne.

Nowy Partner od poprzednika różni się przede wszystkim wyglądem przedniej części nadwozia. Reflektory są większe, kierunkowskazy umieszczone są teraz nad światłami, maska silnika jest poprowadzona niemal poziomo. Siłą rzeczy inny jest także kształt wlotu powietrza do chłodnicy z logo Peugeota. Nowy kształt ma przedni zderzak, jest znacznie bardziej masywny niż u poprzednika. Z tyłu zmiany zauważy tylko prawdziwy znawca, różnice między Partnerem sprzed a po modernizacji są w tej części nadwozia bardzo małe.

Duże zmiany zaszły również we wnętrzu. Nowy kształt ma deska rozdzielcza, inna jest także kierownica. Szkoda, że w wersjach z elektrycznie opuszczanymi szybami nie przeniesiono przycisków z konsoli środkowej na drzwi, to niezbyt wygodne rozwiązanie. Wloty powietrza do kabiny w Partnerze są zaadaptowane z Citroena C3, miejsca na głośniki przeniesiono z deski rozdzielczej na drzwi. Teraz można montować głośniki o średnicy 16,5 cm, a nie 10 cm, jak do tej pory. Jeśli nabywca zamówi fabryczny radioodtwarzacz wyświetlacz na szczycie konsoli środkowej jest większy i właśnie na nim pokazywane są wszystkie funkcje. To także niezłe zabezpieczenie przed kradzieżą. Poniżej wyświetlacza, między dwoma dyszami nawiewu umieszczono włącznik świateł awaryjnych. Dzięki temu, że dach Partnera jest poprowadzony bardzo wysoko, udało się wygospodarować nad przednią szybą półkę na drobiazgi. Pomysłowe schowki są także w podłodze, pod nogami pasażerów tylnej kanapy.

Silniki w wersjach dostawczych Partnera są identyczne jak w poprzedniku. Bazowy model napędzany jest 1,1-litrową jednostką benzynową o mocy 60 KM, drugi silnik benzynowy ma 75 KM i pojemność 1,4 l. Dwa diesle mają 70 KM (1,9 l) lub 90 KM (2,0 HDi). Trzy mocniejsze silniki są stosowane także w odmianach osobowych, gamę uzupełnia 1,6-litrowa jednostka benzynowa o mocy 110 KM. Dla podkreślenia osobowego charakteru 5-miejscowych wersji Partnera są one określane literami XR lub XT, niczym inne osobowe samochody Peugeota. W tańszej wersji XR w standardowym wyposażeniu znalazły się m.in. wspomaganie układu kierowniczego, poduszka gazowa kierowcy, składany fotel pasażera i odsuwane drzwi z tyłu po stronie pasażera.

Co ciekawe, cena Partnera zmieniła się bardzo nieznacznie. Bazowy model, 170 C 1.1 kosztował do tej pory 34 950 zł netto, teraz - za nową wersję - trzeba zapłacić 35 210 zł. A warto pamiętać, że wyposażenie nowej odmiany jest znacznie bogatsze. Najtańsza wersja osobowa, 1.4 XR kosztuje 38 115 zł netto, poprzednik był o 2000 zł droższy. Najdroższy w nowej gamie model - 2.0 HDi XT kosztuje 48 361 zł netto, o 61 zł drożej niż poprzednia wersja.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot Partner dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot Partner opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot Partner Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł