Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36853 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Peugeot RCZ

Data publikacji: Autor: Daniel Nowakowski

Fot: Peugeot Sportowy model w ofercie Peugeota oznaczony został symbolem RCZ. Ceny francuskiego coupe z fantazyjną tylną szybą zaczynają się od 101 900 zł.

 


Zbudowany na bazie modelu 308, RCZ już jako koncept pokazany w 2009 Fot: Peugeot roku we Frankfurcie wzbudził duże zainteresowanie. W ciągu niespełna dwóch dni zarezerwowano 200 ponumerowanych egzemplarzy modelu RCZ Limited Edition. Obok elektrycznego iOn’a, to drugie auto osobowe w historii Peugeota nie oznaczone numeracją.

CZYTAJ TAKŻE

Peugeot RCZ 2.0 HDI

Mały jubileusz Peugeota RCZ


Auto mierzy 4287 mm długości, 1359 mm długości oraz 1845 mm. 18-calowe felgi oraz niska, przysadzista budowa oprócz istotnego wpływu na właściwości trakcyjne podkreślają sportowy charakter tego modelu. Francuskie coupe zwraca na siebie uwagę. Wyróżnia się m.in. oryginalnie przetłoczonym dachem, który przechodzi znad głowy pasażerów na tylną szybę. Być może to właśnie prze tę linię dachu jury Playboya uznało go za „Samochód z seksem”, a filmowcy wykorzystali ten model jako auto głównego bohatera w hitowym „Och, Karol 2”.

Wnętrze RCZ, choć wykonane elegancko i z dbałością o szczegóły, już tak nie zaskakuje. Jest niemal identyczne jak w modelu 308. Dodano trochę sportowego blichtru w postaci aluminiowych elementów, jak nakładki na pedały, oblamówki zegarów, czy wstawki na kierownicy.

Fot: Peugeot W środku wbrew pozorom jest dużo miejsca – oczywiście mowa tu o pierwszym rzędzie foteli. Z tyłu znajdują się dodatkowe dwa miejsca, ale mimo że mają dość wygodne siedziska, nie zapewniają odpowiedniej ilości miejsca na nogi. Dyskomfort podróżowania z tyłu może złagodzić jedynie widok nieba przez wysoko poprowadzoną tylną szybę, przez co pasażer może się czuć trochę jak… w hełmie kosmonauty.

Skąpiąc miejsca dla pasażerów uzyskano sporą przestrzeń bagażową, jak na ten typ auta, bo aż 321 litrów. Można ją powiększyć do 639 litrów przez rozłożenie tylnych foteli.

Kierowca zajmuje niską pozycję tuż nad asfaltem. Sportowe fotele dobrze trzymają w ostrych zakrętach, a obszyta skórą kierownica świetnie leży w dłoniach. Przełączniki zostały rozmieszczone ergonomicznie i znajdują się w zasięgu ręki.

RCZ mogą napędzać trzy silniki – dwa benzynowe THP o pojemności 1,6 liltra i mocach 156 i 200 KM oraz wysokoprężna, 2-litrowa jednostka HDi osiągająca 163 KM mocy. Do najsłabszego silnika można zamówić automatyczną przekładnię (4,5 tys. zł). Wszystkie silniki posiadają turbosprężarkę i spełniają normę Euro5.

My mieliśmy możliwość testowania modelu z 200-konną jednostką napędową Fot: Peugeot z manualną, 6-biegową skrzynię biegów, kosztującą w standardowym wyposażeniu 110 900 zł. Auto przy wadze 1300 kg ma przyzwoite osiągi. Do pierwszych 100 km/h przyspiesza w 7,5 sekundy, a licznik zatrzymuje się przy liczbie 237. Już przy 1700 obr./min. na przednią oś trafia 275 Nm momentu obrotowego. Co ciekawe, podobnie jak w Audi TT, przy prędkości 85 km/h z tyłu wysuwa się niewielki spoiler, który ma zwiększyć docisk tylnej osi.

Średnie zużycie paliwa francuskiego coupe mieści się wg producenta w 6,9 l/ 100 km, co przy tego typu aucie jest wynikiem trudnym do osiągnięcia, ale nie niemożliwym.

Zaskakuje łatwość prowadzenia. Coupe nie próbuje wyrwać kierownicy z rąk kierowcy a operacja zmiany przełożenia przechodzi gładko. Twarde zawieszenie pomaga utrzymać auto w ryzach, ale jazda po nierównej nawierzchni nie należy to przyjemności.

Cena Peugeota RCZ wydaje się wysoka, ale trzeba zwrócić uwagę na to, że w standardzie znajdziemy bogate wyposażenie z wszystkimi dostępnymi systemami bezpieczeństwa (ABS, ESP, kontrolą trakcji, system wspomagania nagłego hamowania) automatyczną klimatyzacją, skórzaną tapicerką, elektrycznie sterowanymi, podgrzewanymi fotelami i 18-calowymi aluminiowymi felgami. Dopłacić trzeba będzie za lakier metalik (1900 zł) lub perłowy (2900 zł), czy alarm (1500 zł). Dostępne jest także 5 pakietów stylizacyjnych w cenie od 3000 do 12 050 zł.

Do konkurentów francuskiego coupe na naszym rynku można zaliczyć m.in. Audi TT, Volkswagena Scirocco i BMW 1.

Wybrane dane techniczne Peugeota RCZ i konkurentów

 

Marka / model Peugeot RCZ Audi TT Volkswagen Scirocco
Cena (zł) 110 900 130 400 99 590
Silnik Benzynowy Benzynowy Benzynowy
Pojemność (l) 1.6 1.8 2.0
Moc (KM) 200 160 210
Moment obrotowy (Nm) 275 250 280
Przyśpieszenie 0-100 km/h(s) 7,5 7,2 6,9
Prędkość maksymalna 237 226 240
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) 6,9 6,7 7,4
Emisja CO2 (g/km) 159 155 172
Skrzynia biegów Manualna, 6-biegowa Manualna, 6-biegowa Manualna, 6-biegowa
Pojemność bagażnika (l) 321 290 312


więcej zdjęć Peugeot RCZ w naszej galerii

Fot: Peugeot

Fot: Peugeot

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot RCZ zdjęcia

Peugeot RCZ dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot RCZ opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot RCZ Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł