Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36608 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi GT Line. Test, wrażenia z jazdy, wady, zalety, ceny

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Peugeot Rifter to nowość w segmencie kombivanów. Bliźniak Opla Combo Life i Citroena Berlingo zachęca aktywne rodziny do tego, by odwróciły one swój wzrok od wszechobecnych SUV-ów. I ma ku temu solidne argumenty. W Motofaktach testujemy Riftera w wersji 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM w odmianie GT Line.

Fot. Jakub Mielniczak Peugeot Rifter to nowość w segmencie kombivanów. Bliźniak Opla Combo Life i Citroena Berlingo zachęca aktywne rodziny do tego, by odwróciły one swój wzrok od wszechobecnych SUV-ów. I ma ku temu solidne argumenty. W Motofaktach testujemy Riftera w wersji 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM w odmianie GT Line.

Aktywność to nie tylko moda, to styl życia. Często wiąże się z nią konieczność przewożenia różnych przedmiotów - mogą to być rowery, deski surfingowe lub na przykład sprzęt biwakowy. W tej sytuacji nawet pokaźnych rozmiarów SUV może okazać się… zbyt mały. Z tego powodu kombivan może okazać się dobrym rozwiązaniem. Pod warunkiem jednakże, że zaakceptuje się pewne jego cechy.

Nadwozie/wnętrze
Peugeot Rifter to nowość w segmencie kombivanów. Bliźniak Opla Combo Life i Citroena Berlingo zachęca aktywne rodziny do tego, by odwróciły one swój wzrok od wszechobecnych SUV-ów. I ma ku temu solidne argumenty. W Motofaktach testujemy Riftera w wersji 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM w odmianie GT Line.

Fot. Jakub MielniczakRiftera zbudowano na płycie podłogowej EMP-2. Stylistyka samochodu nawiązuje do innych modeli francuskiej marki. Krótka maska i niewielkie zwisy zwiastują dużo przestrzeni wewnątrz auta, a „terenowe” akcenty zapożyczone ze świata SUV-ów. takie jak zwiększony prześwit, nakładki nadkoli i dolnych partii drzwi mają pokazywać gotowość tego kombivana do pokonywania dróg o kiepskich nawierzchniach. „Usportowiona” odmiana GT Line jest seryjnie wyposażona w 17-calowe felgi, w redakcyjnym egzemplarzu dobrze komponujące się z niebieskim lakierem Deep Blue (2400 zł dopłaty). Testowy Rifter miał krótsze z dwóch dostępnych nadwozi (długość 4403 mm) w odmianie pięcioosobowej. Oprócz takiego wariantu, dostępny jest też przedłużony o 350 mm. W drugim rzędzie siedzeń, zamontowano trzy niezależne fotele - wszystkie mają identyczne wymiary i są wyposażone w uchwyty Isofix. Imponujące wymiary ma bagażnik - w testowanej, krótkiej wersji w konfiguracji 5-osobowej ma 775 l pojemności, a przy wydłużonym rozstawie osi jego kubatura wzrasta do 1050 l. Peugeot wyróżnia się się imponującą liczbą i pojemnością schowków we wnętrzu auta wynoszącą 186 l. Dwie głębokie skrytki w konsoli środkowej, dwa schowki przed pasażerem, do tego kilka w dachu - jeden z przodu, drugi z tyłu (nad bagażnikiem) oraz półka biegnąca przez całą długość auta. Miejsca na drobiazgi niezbędne w podróży nie powinno zabraknąć. Minus za brak podświetlenia schowków - we wszystkich po zmroku panują ciemności. Dostęp do bagażnika jest możliwy w dwojaki sposób - można otworzyć całą tylną klapę lub samą szybę. Testowe auto wyposażone było w odsuwane drzwi po obu stronach nadwozia - do ich otwarcia i zamknięcia nie jest potrzebna wielka siła, a miłym akcentem, który doceni każdy, kto w drugim rzędzie wozi dzieci są rolety przeciwsłoneczne szyb bocznych. Na tablicy rozdzielczej zwraca uwagę i-Cockpit, czyli zegary wyniesione ponad koło kierownicy. To rozwiązanie znane z innych modeli Peugeota, po raz pierwszy zastosowano w kombivanie. Mała kierownica, spłaszczona w górnej i dolnej części dobrze leży w dłoniach, chociaż nie jest zbyt przyjemna w dotyku. Obsługa systemu multimedialnego może nie jest najbardziej intuicyjna, ale można się do niej szybko przywyczaić. Cieszy fakt pozostawienia fizycznego panelu sterowania klimatyzacją - do jego obsługi nie mamy żadnych zastrzeżeń. Fotele przednie są wygodne, dość miękkie, z niezależnymi podłokietnikami. Nawet podczas dłuższej podróży nie bolą plecy. Denerwująca cecha samochodu ujawniła się w chłodne, zimowe poranki - gdy odpalamy silnik po nocnym postoju, dopiero po ok. 30 sekundach auto daje możliwość włączenia podgrzewania fotela. Wcześniej przycisk jest nieaktywny. To próba cierpliwości dla wszystkich, dla których ogrzewanie foteli jest jednym z ważniejszych dodatków wybieranych przy konfiguracji nowego auta.

Zobacz także: Utrata wartości auta. Ile tracimy kupując samochód?

Dostawczy rodowód Riftera widać w materiałach wykończeniowych wykorzystanych do wykonania wnętrza - wszystkie są twarde, chociaż ich spasowanie nie budzi zastrzeżeń.

Napęd/prowadzenie
Peugeot Rifter to nowość w segmencie kombivanów. Bliźniak Opla Combo Life i Citroena Berlingo zachęca aktywne rodziny do tego, by odwróciły one swój wzrok od wszechobecnych SUV-ów. I ma ku temu solidne argumenty. W Motofaktach testujemy Riftera w wersji 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM w odmianie GT Line.

Fot. Jakub Mielniczak

130 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego generowanych przez 1,5-litrowego turbodiesla zapewnia Rifterowi wystarczające osiągi. 10,4 s w sprincie 0-100 km/h to wynik pozwalający na dość dynamiczne ruszanie spod świateł, zadowalająca jest też elastyczność. Zaletą jest aksamitnie i miękko pracujący silnik - pochwały dla konstruktorów za dobre jego wyciszenie. Nie podobała nam się za to praca skrzyni biegów - dźwignia ma długie skoki, zdarza się też haczenie. Rifter z testowanym sinikiem to stosunkowo oszczędne auto - w mieście potrzebuje ok. 7 l/100 km, podobnie na autostradzie, a w czasie spokojnej jazdy drogami pozamiejskimi da się uzyskać nawet poniżej 5 l/100 km. Biorąc pod uwagę gabaryty auta, to niezłe wyniki. Zawieszenie pojazdu jest zestrojone komfortowo - dobrze tłumi nierówności wspierając kierowcę we w miarę spokojne jeździe. Jakiekolwiek próby dynamicznego pokonywania zakrętów kończą się silnymi wychyłami wysokiego nadwozia tego kombivana. Nie ma się co oszukiwać - autem sportowym Rifter nigdy nie będzie.
Testowe auto było wyposażone w liczne systemy wspomagające kierowcę - m.in. asystenta pasa ruchu, dość natarczywie odbijającego kierownicą w razie najechania na linie namalowane na jezdni. Na pokładzie był też aktywny tempomat utrzymujący zadany dystans od poprzedzającego auta i układ rozpoznawania znaków drogowych.

Ceny
Peugeot Rifter to nowość w segmencie kombivanów. Bliźniak Opla Combo Life i Citroena Berlingo zachęca aktywne rodziny do tego, by odwróciły one swój wzrok od wszechobecnych SUV-ów. I ma ku temu solidne argumenty. W Motofaktach testujemy Riftera w wersji 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM w odmianie GT Line.

Fot. Jakub Mielniczak

Najtańszy Rifter kosztuje 74 800 zł. Takie auto w podstawowej wersji wyposażenia Active napędza 110-konny benzynowy silnik 1.2 PureTech. Cena 130-konnego Riftera w wersji GT Line (a więc takiego jak testowane przez nas auto) zaczyna się od 107 300 zł. Doposażenie do poziomu naszej testówki podnosi tę kwotę do 120 000 zł. Najdroższymi opcjami są: dach panoramiczny za 3700 zł i system Peugeot Connect z radiem DAB za 2100 zł. Gniazdo 230V kosztuje 350 zł, a przednia szyba podgrzewana - 450 zł. Dla porównania - Volkswagen Caddy Combi z silnikiem 2.0 TDI o mocy 122 KM i napędem 4 Motion (tylko taki jest dostępny przy tym silniku) kosztuje co najmniej 80 700 zł. Ceny 110-konnego, wysokoprężnego Renault Kangoo w wersji osobowej zaczynają się od 81 850 zł.

Podsumowanie

Peugeot Rifter wnosi trochę świeżości do segmentu kombivanów. Ma ciekawie zaprojektowane wnętrze, oszczędny i dość dynamiczny silnik oraz komfortowe zawieszenie. Jeżeli nad sportowe emocje stawiasz możliwości przewozowe i funkcjonalność, będziesz z tego auta zadowolony.

PLUSY:
- funkcjonalne wnętrze, duża liczba schowków;
- niezły komfort jazdy;
- cichy, oszczędny silnik.

MINUSY:
nieprecyzyjna manualna skrzynia biegów;
działające z opóźnieniem podgrzewanie foteli;
brak podświetlenia w schowkach.

Peugeot Rifter i konkurenci - wybrane dane techniczne :

 
Peugeot Rifter BlueHDi 130 KM
Volkswagen Caddy 2.0 TDI 122 KM
Renault Kangoo Combi dCi 110 KM
Pojemność skokowa i rodzaj silnika
1499 cm3, R4, turbodiesel
1968 cm3, R4, turbodiesel
1461 cm3, R4, benzynowy
Moc
130 KM przy 3750 obr./min
122 KM przy 2900 obr/min
110 KM przy 4000 obr/min
Moment obrotowy
300 Nm przy 1750 obr./min
300 Nm przy 1500-2800 obr/min
260 Nm przy 1750 obr/min
Skrzynia biegów i napęd
6-biegowa manualna, napęd przedni
6-biegowa manualna, napęd 4x4
6-biegowa manualna, napęd przedni
Liczba miejsc
5
5
5
Rozstaw kół: przód/tył (mm)
1553\1567
b.d.
1521\1533
Rozstaw osi (mm)
2785
2682
2697
Pojemność bagażnika (l)
775
918
660
Pojemność zbiornika paliwa (l)
b.d.
b.d.
60
Długość/szerokość/wysokość (mm)
4403/1848/1879
4408\1793\1822
4282/1829/1801
Typ nadwozia/liczba drzwi
Kombivan / 5
Kombivan / 5
Kombivan / 5
Prędkość maksymalna
184 km/h
178 km/h
170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)
10,4
11,5
12,3
Średnie zużycie paliwa
4,8 l/100 km (producent)
5,4 l/100 km (producent)
4,4 l/100 km (producent)
Emisja CO2 (g/km)
126
143
115
Masa własna (kg)
1430
1576
1120
Cena
b.d.
od 80700 zł
od 81850 zł

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Peugeot Rifter to nowość w segmencie kombivanów. Bliźniak Opla Combo Life i Citroena Berlingo zachęca aktywne rodziny do tego, by odwróciły one swój wzrok od wszechobecnych SUV-ów. I ma ku temu solidne argumenty. W Motofaktach testujemy Riftera w wersji 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM w odmianie GT Line.

Fot. Jakub Mielniczak

Peugeot Rifter to nowość w segmencie kombivanów. Bliźniak Opla Combo Life i Citroena Berlingo zachęca aktywne rodziny do tego, by odwróciły one swój wzrok od wszechobecnych SUV-ów. I ma ku temu solidne argumenty. W Motofaktach testujemy Riftera w wersji 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM w odmianie GT Line.

Fot. Jakub Mielniczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • gienek (gość)

    Jak to trzeba czekać całe 30 sekund na grzanie fotela ???!!!... To Niedopuszczalne jak można wypuszczać na rynek tak niedopracowane auto? A już chciałem kupić....

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot Rifter zdjęcia

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot Rifter Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł