Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Peugeot Speedfight 50 M

Data publikacji: Autor: Tadeusz Suchomski

Obiekt westchnień nastolatka

W krajach, w których skuter zdobył sobie szczególną pozycję (zwłaszcza Włochy), a więc tam, gdzie jest rynek z prawdziwego zdarzenia, można wybierać nie tylko jedną z kilkudziesięciu marek, ale także najbardziej odpowiadający rodzaj skutera.

Wybór jest spory, od skuterów dużych i drogich, po turystyczne, sportowe i terenowe. Dzięki uprzejmości dealera Peugeota Zenona Nadolnego otrzymaliśmy do testu skuter sportowy firmy Peugeot - model Speedfight 50 M.

Jednostka napędowa
Źródłem napędu jest dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony dmuchawą silnik o pojemności 49,9 ccm i mocy 6,2 KM. Samoczynne sprzęgło odśrodkowe i automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów zapewniają pełną bezobsługowość napędu. Olej do smarowania silnika podawany jest dodatkową pompą z osobnego zbiorniczka.
Dodajemy gazu i po chwili gwałtownie rusza z miejsca. Idealnie reaguje na gaz i ciągnie bardzo mocno. Wskazówka szybkościomierza szybko osiąga maksymalną prędkość.
Za kierownicą jest dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Bagażnik pod siodłem pozwala pomieścić kask.

Zawieszenie i hamulce
Przednie zawieszenie wyposażono w nietypowy i bardzo skuteczny jednoramienny wahacz pchany.
Tylne zawieszenie jest zblokowane z układem napędowym.
Z zawieszeniem współgrają skutecznie hamulce. Z przodu zamontowano hamulec tarczowy o średnicy tarczy 180 mm, który z zapasem spełnia swoje zadanie. Tylny hamulec bębnowy o średnicy 110 mm też sobie radzi w zatrzymaniu pojazdu.
Skuter porusza się na szerokich oponach, które spisują się dobrze niemal w każdym terenie. Jego wąska kierownica zapewnia kierowcy prawie motocyklową pozycję.

Eksploatacja
Prędkość maksymalna zgodnie z homologacją wynosi 45 km/h. Po odblokowaniu i przeróbce można nim osiągnąć od 90 do 100 km/h.
Przyjemność z jazdy Speedfightem nie jest zbyt droga. Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi do 3 l/100 km, poza miastem do 2,5 l/100 km.
Doskonałym wynalazkiem jest integralna blokada typu "wąż", którą można przykuć skuter do latarni lub znaku drogowego.
Peugeot ma tylko jedną wadę, jest zbyt ładny i kusi amatorów cudzej własności.
Nabywca tego modelu nie powinien mieć z nim problemu. Podróżowanie tym małym i lekkim jednośladem to sama przyjemność.

Dane techniczne

Silnik dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony dmuchawą
Pojemność skokowa 49,9 ccm
Moc maksymalna 6,2 KM
Zbiornik paliwa 7,2 l
Rozstaw osi 1155 mm
Cena 8 300 zł

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Zachariasz (gość)

    mam gorącą prośbę, czy można na podstawie nr ramy ustalić rokprodukcji skutera ponieważ kolega przywiózł mi z Francji speed... jednakże otrzymałem od niego jedynie fakturę zakupu i nic więcej a podobno jest to rok produkcji 2003r. Widziałem inne motorowery i same przody wyglądają już inaczej natomiast na wszystkich plastikach są opisy z 1996r. Mój nr ramy to *VGAS1B00A00000105* - z góry dziękuję za pomoc. Mój email to zachary@murowana-goslina.pl

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości