Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Peugeot Speedfight LND 50

Data publikacji: Autor: Tadeusz Suchomski

Uliczny wojownik

Lew pokazuje pazury. Speedfight po raz pierwszy pojawił się 7 lat temu. Rok temu można było kupić ten model z układem chłodzenia cieczą. Krytykowane przednie zawieszenie wahaczowe przedniego koła zostało poprawione.

Przedstawiamy naszym Czytelnikom skuter sportowy firmy Peugeot - model Speedfight LND 50, który dzięki uprzejmości dealera Peugeota Zenona Nadolnego otrzymaliśmy do przetestowania.

Jednostka napędowa
Źródłem napędu jest dwusuwowy, jednolicyndrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 49,9 ccm i mocy 7,7 KM. Gładź cylindra jest pokryta ceramicznym stopem nikasilu. Zabieg taki zwiększa żywotność układu tłok - cylinder i samoczynne sprzęgło odśrodkowe i automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów zapewniają pełną bezobsługowość napędu. Olej do smarowania silnika podawany jest dodatkową pompą z osobnego zbiorniczka.

Zawieszenie i hamulce
Przednie zawieszenie wyposażono w nietypowy i bardzo skuteczny jednoramienny wahacz pchany. Tylne zawieszenie jest zablokowane z układem napędowym. Z zawieszeniem współgrają skuteczne hamulce. Z przodu zamontowano hamulec tarczowy o średnicy tarczy 180 mm, który z zapasem spełnia swoje zadanie. Tylny hamulec tarczowy o średnicy 110 mm też sobie radzi w zatrzymaniu pojazdu. Skuter porusza się na szerokich oponach, które spisują się dobrze niemal w każdym terenie.

Eksploatacja
Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi do 3,8 l/100 km, poza miastem 2,5 l/100 km. Prędkość maksymalna wynosi 90 km/h. Nabywca tego moedelu nie powinien mieć z nim problemu. Podróżowanie tym, małym i lekkim jednośladem to sama przyjemność.

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości