Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Pickup. Te auta można kupić w Polsce

Data publikacji: Autor: (ip)

Toyota Hilux

W ofercie funkcjonują 4 silniki - z czego trzy to diesle. 2,5-litrowy motor dysponuje stadem 102 koni, 2.4-litrowy 150 koni, a 2,8-litrowy 177 koni. Benzyniak ma pojemność 2.7 litra i generuje 166 koni mechanicznych. 

Fot. Toyota Samochody z nadwoziem typu pickup są niezwykle popularne w USA, ale i w Polsce mają swoich wielbicieli. Dla jednych są typowym wozem roboczym i cenione są za ich funkcjonalny charakter, dla innych posiadanie takiego auta to sprawa wizerunkowa. Jakie samochody tego typu są dostępne w Polsce?

Toyota Hilux

W ofercie funkcjonują 4 silniki - z czego trzy to diesle. 2,5-litrowy motor dysponuje stadem 102 koni, 2.4-litrowy 150 koni, a 2,8-litrowy 177 koni. Benzyniak ma pojemność 2.7 litra i generuje 166 koni mechanicznych. 

Fot. Toyota Toyota Hilux - legenda powraca w dobrym stylu

Toyota Hilux jest produkowana już od 48 lat. To jeden z niewielu modeli, który był w stanie oprzeć się pomysłowości angielskiej ekipy Top Gear. Dziennikarze próbowali ją zatopić, zrzucili ją z dźwigu, ale pancerna konstrukcja Toyoty przetrwała.

Najnowszy model został zbudowany od podstaw - zdaniem Japończyków to po prostu należało się legendzie. Karoseria pick-upa spełnia standardy stylistyczne, które charakteryzują najnowsze Toyoty. Współczesność zajrzała też do kabiny – wnętrze zostało zaprojektowane w stylu, który spotykamy w samochodach osobowych, a na konsoli centralnej Japończyka montowany jest 7-calowy ekran multimedialny.

Ładowność Hiluxa wynosi ponad 1000 kilogramów, a napęd 4x4 nadal okazuje się naprawdę zdolny. Pick-up nie boi się dużych przełomów na drodze off-roadowej i śliskich odcinków błotnych. W ofercie funkcjonują 4 silniki - z czego trzy to diesle. 2,5-litrowy motor dysponuje stadem 102 koni, 2.4-litrowy 150 koni, a 2,8-litrowy 177 koni. Benzyniak ma pojemność 2.7 litra i generuje 166 koni mechanicznych. Samochód został wyposażony w szereg systemów dzięki, którym auto dorównuje w terenie modelowi Land Cruiser. Warto przy tym wspomnieć o blokadzie tylnego dyferencjału, wspomaganiu zjazdu z wzniesienia, które działa podczas jazdy do przodu i do tyłu oraz funkcji ruszania pod górę. Ceny nowego Hiluxa startują od 109 347 złotych.

Fiat Fullback - włoski pick-up z japońskim urokiem

Fiat Fullback

Władze Fiata zauważyły duży potencjał na rynku pick-upów. Dlatego zdecydowały się na wprowadzenie tego typu auta do sprzedaży. Fullback jest bratem bliźniakiem Mitsubishi L200. Różnice? Najbardziej zasadnicza dotyczy stylistyki, a właściwie pasa przedniego. 

Fot. FiatWładze Fiata zauważyły duży potencjał na rynku pick-upów. Dlatego zdecydowały się na wprowadzenie tego typu auta do sprzedaży. Fullback jest bratem bliźniakiem Mitsubishi L200. Różnice? Najbardziej zasadnicza dotyczy stylistyki, a właściwie pasa przedniego. Powinowactwo z Japończykiem to i wada, i zaleta. Wada, bo szkoda że Włosi nie pokusili się o stworzenie własnej konstrukcji. Zaleta, bo kupujący za 126 075 złotych otrzymuje samochód ze sprawdzoną technologią.

Fullback może być skonfigurowany na kilka sposobów. W ofercie funkcjonują modele z pojedynczą lub podwójną kabiną. Do napędu Fiata służy 2,4-litrowy silnik diesla. Moc może mieć wartość 150 lub 180 koni mechanicznych. Wszystkie modele posiadają napęd na cztery koła.

SsangYong Actyon Sports - koreańska oryginalność

SsangYong Actyon Sports

SsangYong Actyon Sports jest produkowany od roku 2006. Trzy lata temu model przeszedł lifting. Koreańczyk jest wyposażony w 2-litrowy silnik diesla o mocy 155 koni mechanicznych. Cennik zaczyna się od niespełna 90 tysięcy złotych.

Fot SsangYongNa rynku polskim w segmencie pick-upów zdarzają się też i egzotyczni gracze. Idealnym przykładem jest SsangYong Actyon Sports. W pierwszej kolejności należy zaznaczyć, że Koreańczycy dosyć specyficznie obmyślili sobie koncepcję stylistyczną. Odrzucili prostotę i praktyczność na rzecz kształtu inspirowanego samochodami z nadwoziem coupe.

SsangYong Actyon Sports jest produkowany od roku 2006. Trzy lata temu model przeszedł lifting. Koreańczyk jest wyposażony w 2-litrowy silnik diesla o mocy 155 koni mechanicznych. Cennik zaczyna się od niespełna 90 tysięcy złotych.

Redakcja poleca:

Samochód na gaz. Niezbędne formalności 
Te auta są najpopularniejsze w Polsce
Toyota Celica z filmu „Chłopaki nie płaczą". Jak dziś wygląda auto?

Mitsubishi L200 - ostry wygląd, ta sama praktyczność

Mitsubishi L200 

Japoński pickup przeszedł niedawno modernizację. Pod maską Mitsubishi ląduje 2.4-litrowy silnik diesla. Motor oferuje 180 koni mechanicznych.

Fot. MitsubishiJapoński pickup przeszedł niedawno modernizację. Pod maską Mitsubishi ląduje 2.4-litrowy silnik diesla. Motor oferuje 180 koni mechanicznych. Moc jest przekazywana na cztery koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni biegów. Nad trakcją czuwa system Super Select 4WD II wyposażony w reduktor.

Pewne rzeczy w Mitsubishi L200 pozostały jednak bez zmian. Wnętrze nadal jest plastikowe, ale też nadal świetnie sprawdza się podczas ciężkiej pracy. Ile trzeba zapłacić za japońskiego pick-upa? Minimum 109 990 złotych.

Volkswagen Amarok - Niemcy też dostrzegli pick-upy

Volkswagen Amarok

Benzyniak ma pojemność dwóch litrów, turbosprężarkę i 160 koni mechanicznych. Diesel również ma pojemność dwóch litrów, ale występował w sumie w czterech wersjach mocy. Kierowca mógł wybrać model oferujący 122, 140, 163 lub 180 koni.

Fot. Volkswagen Volkswagen nigdy wcześniej nie miał w swojej ofercie samochodu typu pick-up. Niemiecka marka musiała jednak zauważyć potencjał w tym segmencie, skoro 7 lat temu zdecydowała się na wdrożenie do sprzedaży modelu Amarok. Historia auta zaczęła się w roku 2005 od przedstawienia koncepcji pojazdu. 24 miesiące później zaprezentowany został koncept.

Amarok znaczy mniej więcej tyle co wilk arktyczny. Volkswagen w zależności od rynku, wyposaża go w dwa silniki. Benzyniak ma pojemność dwóch litrów, turbosprężarkę i 160 koni mechanicznych. Diesel również ma pojemność dwóch litrów, ale występował w sumie w czterech wersjach mocy. Kierowca mógł wybrać model oferujący 122, 140, 163 lub 180 koni. Ceny Amaroka w polskich salonach zaczynają się od niespełna 107 tysięcy złotych.


Toyota Hilux

W ofercie funkcjonują 4 silniki - z czego trzy to diesle. 2,5-litrowy motor dysponuje stadem 102 koni, 2.4-litrowy 150 koni, a 2,8-litrowy 177 koni. Benzyniak ma pojemność 2.7 litra i generuje 166 koni mechanicznych. 

Fot. Toyota

Toyota Hilux

W ofercie funkcjonują 4 silniki - z czego trzy to diesle. 2,5-litrowy motor dysponuje stadem 102 koni, 2.4-litrowy 150 koni, a 2,8-litrowy 177 koni. Benzyniak ma pojemność 2.7 litra i generuje 166 koni mechanicznych.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • rado (gość)

    To prawda w Polsce są wielbiciele pick upów,ja mam hiluxa z 2011 i jest bardzo pomocy w przewożeniu towarów po terenie co jest poniekąd moja pracą,a jeszcze mi się nie zepsuł,więc jak ktoś lubi tak jak ja te samochody to polecam.

  • roman (gość)

    "Volkswagen nigdy wcześniej nie miał w swojej ofercie samochodu typu pick-up. " - Miał, VW Taro...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości