Pięć gwiazdek dla Mercedesa

Piotr Robakowski
Mercedes - Benz klasy C uzyskał najwyższe noty w przeprowadzonych przed kilkoma dniami testach zderzeniowych Euro NCAP.

Mercedes - Benz klasy C uzyskał najwyższe noty w przeprowadzonych przed kilkoma dniami testach zderzeniowych Euro NCAP.Próby zderzeniowe od kilku lat przeprowadza stowarzyszenie Euro NCAP. Przez producentów uznawane są za jedne z najtrudniejszych dla auta, ukazując jego zalety lub wady, zarówno przy zderzeniach czołowych, jak również bocznych. Sprawdzają także szanse przeżycia pieszego, w którego uderzy samochód. Opiniotwórcze testy stały się ważnym elementem nie tylko oceny bezpieczeństwa, ale także walki marketingowej. Dobre oceny z powodzeniem eksploatowane są w spotach reklamowych poszczególnych modeli - jak w przypadku Renault Laguna.
Mercedes w czołówce
Kilka dni temu ogłoszono oficjalnie wyniki kolejnej serii testów, w której przebadano kilka samochodów z różnych klas w tym dwa Mercedesy - SLK i klasy C. Pierwszy w kategorii pojazdów z otwartym dachem uzyskał bardzo dobre wyniki, otrzymując po próbach zderzeniowych cztery gwiazdki na pięć możliwych. Tak dobry wynik zapewniły mu zastosowane innowacje techniczne w postaci - dwustopniowych, napełniających się w zależności od siły zderzenia poduszek powietrznych, jak również boczne poduszki powietrzne i kurtyny. Podobne wyniki uzyskali konkurencji Mercedesa SLK - Honda S 200 i Mazda MX-5.
Wysokie C
Szefowie firmy znacznie bardziej cieszą się natomiast z wyniku, jaki osiągnął model Cklasy. Jest bowiem drugim samochodem po Renault Laguna (którego testy przeprowadzono przed rokiem), który otrzymał w testach zderzeniowych maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. - To duże wyróżnienie jest kolejnym potwierdzeniem innowacyjnej koncepcji klasy C, która to koncepcja odpowiada poziomowi naszego najnowszego stanu wiedzy i badań na temat wypadków - mówi zadowolony z wyniku dr Hans-Joachim Schöpf, szef działu rozwoju samochodów osobowych Mercedes-Benz i Smart. W skład seryjnego wyposażenia Mercedesa klasy C wchodzą m.in. adaptacyjne, dwustopniowo napełniane poduszki powietrzne, poduszki boczne i nadokienne, a także ograniczniki nacisku pasów, napinacze pasów bezpieczeństwa, automatyczne rozpoznawanie obecności fotelika dziecięcego oraz ostrzeżenie o nie zapiętych pasach bezpieczeństwa. Inną zaletą jest sztywny szkielet pojazdu, nad którym inżynierowie pracowali, uwzględniając wyniki z rzeczywistych i szczegółowo opisywanych wypadków drogowych. Dzięki temu klasa C zapewnia najlepszą możliwą ochronę pasażerów w sytuacjach kolizji przy średnich prędkościach.
Wyniki prób
Mercedes klasy C zapewnia wysokie bezpieczeństwo i tym samym niewielkie obrażenia kończyn kierowcy i pasażera przedniego fotela. Podwyższone zagrożenie występuje wyłącznie w przypadku klatki piersiowej kierowcy, ale pod tym względem konkurencja wypada gorzej. Na szczególną uwagę zasługuje także fakt bardzo dobrego zabezpieczenia głów wszystkich pasażerów, za co odpowiadają nie tylko boczne poduszki, ale przede wszystkim nadokienne kurtyny powietrzne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty