Wszystko
o samochodach

Porady / Bezpieczeństwo

Pięć gwiazdek Renault

Data publikacji: Autor: PRO

Przeprowadzane przez stowarzyszenie Euro NCAP próby zderzeniowe określają oferowany przez samochody, poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Plejada gwiazd
W ciągu kilku lat w testach zderzeniowych Euro NCAP sprawdzono siedem modeli Renault - Twingo uzyskało trzy gwiazdki, Clio - cztery. Pozostałych sześć pojazdów spełniało rygorystyczne normy, pozwalając w wyniku przeprowadzonych prób przyznać im maksymalną liczbę pięciu gwiazdek - Laguna II, Megane II, Espace IV, Vel Satis. Ostatnim, który dołączył do tego grona jest drugiej generacji, kompaktowy minivan Scenic, który uzyskał ogólna ocenę punktową - 34.12 na 37 możliwych. Konstrukcja Scenic'a II zapewnia wysokie bezpieczeństwo pasażerom, ograniczając wgniecenia nadwozia podczas zderzenia. Euro NCAP odnotowało również niezwykle precyzyjną regulację poszczególnych systemów bezpieczeństwa, w które wyposażono ten model Renault - sześć poduszek powietrznych, czy bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia. Dzięki zastosowaniu nowych gatunków stali i materiałów, Scenic II posiada bardzo wysoką zdolność pochłaniania i rozpraszania energii wyzwalanej podczas zderzenia. Przód, tył oraz boczne części konstrukcji stanowią niezwykle skuteczne strefy kontrolowanego zgniotu.

Zderzenie pod kontrolą
Założeniem inżynierów było stworzenie struktury, która pochłonie i rozproszy siłę zderzenia - deformacji ulega nie tylko część stykająca się podczas kolizji z innym autem lub przedmiotem, ale także te najdalej znajdujące się elementy nadwozia. Dodatkowo kontrola toru, po którym przesuwają się podzespoły i komponenty znajdujące się w komorze silnika pozwala na maksymalne wzajemne zgniecenie, zabezpieczając przed ich przedostaniem się do kabiny. Pozwoliło to także zmniejszenie tzw. opóźnienia działające na użytkowników i ograniczenie ryzyka obrażeń, które mogłoby spowodować niekontrolowane przedostanie się podzespołu do wnętrza pojazdu. Konstruktorzy powiększyli znacznie wymiary górnej części przedniego słupka, aby zapewnić rozłożenie sił wzdłużnych na progi i boki nadwozia. Zbiornik paliwa został umieszczony w strefie, która jest mniej narażona na odkształcenia. Pasażerów przednich i tylnych foteli chronią bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia do 600 kg - ten system stosowany jest już w modelu Megane II. Wszystkie te elementy pozwoliły uzyskać Renault Scenic II maksymalna notę pięciu gwiazdek.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości